Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1244 ggr
minitinijattor
10/9/16, 10:23 AM

Någon förföljer mig

Jag hade en händelse på en arbetspass för två år sedan som påverkade otroligt. Det var en stor byggnad och dom enda som jobbade och hade företag i denna byggnad var vi, ingen annan. När vi skulle gå ut via bakvägen hör vi hur någon börjar gå mot oss upp från trappen. Vi springer ut och tittar in igenom fönstret, ingen kommer. Vaktmästaren fick gå igenom hela byggnaden och alla förråd utan att hitta någon. Och för vår säkerhet byttes alla lås ut. Men det slutar inte här, utan det här blir värre. Vi hör höga smällar, fotsteg och dörrar som öppnar sig och folk som springer varje dag. En dag ser jag en skugga springa igenom lokalen och ner i källaren och jag springer efter. Hittar ingen. Tillslut slutar jag, känner mig psykiskt utmattad och som att jag ska gå in i väggen. Men jag känner fortfarande en dragning till byggnaden, som att jag måste gå dit även fast det gått två år. Har efter jag slutat pratat med en person som jobbade där för 15 år sen och vittnar om exakt samma sak, stark energi och något som låter jämt. Hon berättade även om en man som jobbade där som vart så påverkad av någon där inne så han fick åka in på rättspsyk. Men. Nu till det viktiga. Jag har aldrig haft spöken hemma hos mig och aldrig sett spöken hos mina föräldrar tills denna dag. Ser skuggor ofta, hör någon prata och fråga vad gör du och sett folk stått i mitt kök. Så min känsla är att någon följt mig hem. Känner fortfarande en stark koppling till detta hus och det är inte ens ett jobb jag vill gå tillbaka till. Vad ska jag göra.

Annons:
Huygens
10/9/16, 11:19 AM
#1

Jag skulle börja prata med närvaron och uppmuntra den att gå till sina vänner.

Sommarek
10/10/16, 2:50 PM
#2

Är närvaron lika jobbig hemma som den var på jobbet? Eller var den "bara" jobbig på arbetsplatsen på så vis att den var svår att acceptera?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

minitinijattor
10/10/16, 6:36 PM
#3

På jobbet kändes jämt som att någon gick bakom en, det var som ett tryck på en jämt. Hemma känner jag mig iaktagen ofta av någon

Sommarek
10/11/16, 7:42 AM
#4

#3 Men är det så jobbigt att du behöver bli av med närvaron nugenastpåengång, eller är det kanske bättre om du kan försöka ta reda på vad den vill?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

minitinijattor
10/11/16, 1:34 PM
#5

Jag får för mig att det är en han, vet inte varför men har alltid sagt han. Och han känns elak, farlig. Känns som att han påverkar mitt humör och ork. För så fort jag kommer hemifrån dämpas trycket. Samtidigt som jag skulle vilja veta vem det är och varför han följer mig så skulle jag vilja ha bort honom.

Rickard77
11/14/16, 7:03 PM
#6

Sägs ju att man kan få spöken/andar att flytta sig från en plats till en annan om man i dess närvaro har sagt var man bor..

Jag var tvungen att flytta från det mindre samhälle jag bodde i till min hemkommun (den kommun där jag är uppväxt) bland annat pga att jag kände negativa energier i det hyreshus där jag bodde och hörde otäcka saker från grannarnas lägenheter och från källaren som inte lät mänskliga. Så länge jag bodde där hade jag otur med nästan allt pch mådde dåligt psykiskt. En kvinna jag umgicks mycket med då och som bodde i samma hyreshus hade också upplevt det jag upplevde och hon, som var lite medial, menade att det var spöken/andar från den närliggande kyrkogården som gick omkring och var upphov till de negativa energierna och de konstiga missljuden. Hon sa till mig att om jag flyttade,,skulle jag inte prata högt om var jag skulle flytta, så att de kunde höra och följa efter.

Nu bor jag långt därifrån och känner mig mycket mera positiv och saker och ting har börjat ordna sig till det bättre.

Annons:
Upp till toppen
Annons: