Annons:
Etikettsorg
Läst 1603 ggr
Ingrid79
10/3/16, 3:07 PM

Tecken?

Hej!

Skulle gärna få era reflektioner kring några saker.

Min man gick bort förra året, helt oväntat och vid ung ålder. En vecka efter hans bortgång åkte jag ut till ett naturreservat där han brukade vara en del med barnen under sin föräldraledighet. När jag går där och är ledsen så ser jag plötsligt en stor vacker fjäril sittande på en trädstam och den låter sig gärna fotograferas utan att flyga iväg. Har aldrig sett en sån fjäril tidigare och när jag kommer hem kollar jag upp vilken slags det var och det visar sig att det var en sorgmantel. En vän till mig såg också en sådan dagarna efter min mans död och hon sa till den : "Vi har väntat på dig." Hon hade bara sett en sorgmantel en gång tidigare i livet. Sedan är det något med talgoxar också. Har fått för mig att min morfar kommit och hälsat på ibland som en närgången talgoxe och att det kanske även gäller min man. Senast idag när något knackade och pickade utanför fönstret, som en hackspett. Kände på mig att jag skulle se en talgoxe när jag tittade ut och mycket riktigt var den där, först intresserad av en murad grill (som inte grillats i sen min man dog), sedan ner på ett utebordet, vidare ner i ett Bobbycar-släp och sedan flög den iväg.

En annan sak var jag med om ca en månad efter min mans död. Jag låg och vilade/försökte sova på eftermiddagen och plötsligt hörde jag en röst i mitt huvud "Nu kan du prata med honom". (Kan tillägga att jag ibland får sk. sömnparalyser där kroppen sover men hjärnan är vaken, samt de vibrationer som tillhör dessa upplevelser och den inte alltid trevliga känslan av att någon mer är i rummet..). Jag visste efter att ha hört dessa ord att jag var på väg ner i en Sömnparalys och kändes som att hela jag började vibrera. Vågade inte gå vidare i det eftersom jag var rädd för att uppleva något otäckt så jag avbröt det och tog mig till vaket tillstånd. 

Har även kramat min man i tillståndet mellan sömn och vakenhet. Han kom till mig och var fysiskt närvarade och förmedlade en kärlek och trygghet utan att säga ett ord. Kunde känna hans hud när jag kysste honom på halsen. Det var inget annat än att han kom och kramade mig. Inte som en dröm men heller inte en helt vaken upplevelse. Har hänt två gånger. 

Avlivade min 20-åriga katt för en månad sedan. Tidigt en morgon för några dagar sedan då jag också var mellan sömn och vaken (hade precis varit uppe och hämtat lite mjölk till dottern) så hörde jag en katt som jamade två gånger utanför sovrumsfönstret. Jag blev nästan lite rädd och tyckte det var obehagligt eftersom det lät precis som min katt och ingen annan katt brukade gå därutanför och jama. Har inte hört eller sett någon katt efter detta. Min 9-årige son sa också att han hört en katt jama och han visste inte heller om han drömde eller var vaken. Nu tar jag inte allt han säger på helt allvar men men..

Vad tror ni om dessa "tecken"? Är det slumpen, fantasin eller har jag varit mottaglig för hälsningar från "andra sidan"?

Annons:
Sommarek
10/3/16, 3:21 PM
#1

Jag beklagar sorgen, så tråkigt.  😕 🌺

Det låter absolut som om du har fått påhälsningar, så det tycker jag att du ska ta till dig och värma dig med. Du är inte lämnad ensam.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Choklad
10/3/16, 6:19 PM
#2

Jo då, det är Tecken  och besök från andevärlden.  Känner igen en hel del av det där.

U R us

Upp till toppen
Annons: