Annons:
Etikettandlighet
Läst 1829 ggr
[Nickname]
2016-09-28 16:57

Santeria, Voodoo, Hoodoo...

Tycker detta ämne är högst intressant. Är någon här involverad i någon av de tre grupperna eller annan spiritualism? 

Funkar det? Vad kan ni berätta?

Annons:
Ghosthunter
2016-09-28 19:23
#1

Jag har ingen egen erfarenhet av nåt av dessa. Men jag har hört och läst mycket om Voodoo. Att deras magi fungerar är jag helt övertygad om. Besvärjelser och förbannelser slår in för den som verkligen kan Voodoo. Det är ingen lek.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Nickname]
2016-09-28 21:18
#2

#1 Har du någonsin hört talas om någon spiritualism kring Tornedalen i Norrbotten eller i norra Skandinavien? Någon folkmagi där de kastar olika besvärjelser över sina besökare och försöker lära ut någon slags Magick, även de läser bibeln.

Ghosthunter
2016-09-28 21:51
#3

Jag vet inte riktigt vad du menar? Gäller det Voodoo så ska det finnas en hemlig Voodoo-orden i Göteborg. Mer än så vet jag inte.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Nickname]
2016-09-29 06:44
#4

#3 Hur skyddar jag mig mot sådan magi på bästa sätt? 

Jag är helt övertygad jag blivit utsatt för svart magi. Antingen av ett specefikt medium eller någon annan. Hur skyddar en sig?

Ghosthunter
2016-09-29 08:00
#5

När det gäller Voodoo måste du vara invigd, annars kan du inte skydda dig. Det är för kraftfullt.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Sommarek
2016-09-30 12:32
#8

#7 Jodå, men folk har tyvärr en alltför Hollywood-sk uppfattning av den.  Folks uppfattningar om vad magi är är därmed fel eftersom just den slags magi inte finns, och så tror folk att de har bevis för att magi inte existerar eftersom deras felaktiga uppfattning inte stämmer.

#0 Är detta något du vill försöka tackla själv, eller vill du ha hjälp från någon annan?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

annsofairy
2016-10-03 07:11
#9

@Nickname

Angående Voodoo, Hoodoo finns bar denna möjlighet att använda Hoodoo utan att råka illa ut. För att beskriva här en bra teknik för att skydda dig är omöjligt, det minsta vad du måste läsa är den här boken..

https://www.amazon.com/Deliverance-Hoodoo-Uncrossing-Healing-Protection/dp/0996052321

och kolla på hans undervisningar..

https://www.youtube.com/playlist?list=PLi9TlO0R-IOQ7Wz1SczMzN41m4UnQNwE6

NO61
2016-10-03 18:28
#10

# 0 Lite nyfiket vad föranleder intresset för det här ? vad är syftet och orsak ?

Jag har läst sajtens regler så jag ska försöka att hålla mig innanför ramarna utan att gå för detaljerat in på vad det här handlar om.

Jag har ägnat många år år åt Voodoo  men det är här nåt jag inte gått ut med tidigare men nu gör jag under anonymt nick  och Voodoo som vi känner den är inget i likhet med spänning, dramatik, våld eller annat utan den är i grunden en helande process men det finns tekniker som vi använder oss av som kan anses som  icke gynnande som i sin tur kan sätta människor ur spel .

Voodoon handlar inte om straff eller en jakt på någon form av mörker vilket filmens värld vill få oss att tro för den världen skapar spänning och genast så är psykologin igång  och allt blir fel.

Voodoo är liv den är helande om än lite komplicerad så strävar den efter glädje  och beskydd <3

tarantass
2016-10-03 20:58
#11

#10: ja, det finns enormt med fördomar om voodoo. Från början kom de väl från vita slavägares rädsla för sina svarta slavar och "goda kristnas" fördömande av alla andra former av andlighet, allra mest afrikansk sådan; sedan har populärkulturen hakat på. Och gör så än. Inget "PK" där inte.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Ghosthunter
2016-10-03 21:52
#12

Ja, det är inget fel med Voodoo…..det är en god religion för att hedra förfäder och gudar. Men det går också att missbruka Voodoon och använda det på fel sätt…..för kraftfullt är det!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

tarantass
2016-10-03 23:47
#13

#12: ja. Precis som så mycket annan andlighet också kan missbrukas, har missbrukats och fortsätter missbrukas.

Jag hoppas åtminstone de som läser den här tråden har sinne för perspektiven…

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Annons:
annsofairy
2016-10-04 06:50
#14

#Nickname Jag ville bara påpeka att voodoo är kopplat till Deities och gudar och vissa andar medan Hoodoo är en rent teknik. När man arbetar med Voodoo kan vara komplicerad p.g.a. man tilltala dem! Hoodoo är därmed lättare att använda och har samma effekt.

Annars hålla jag med vad tarantass skriver om fördomar med voodoo.

NO61
2016-10-05 17:51
#15

Det här med namn så som Voodoo, Hoodoo mm så beror det på vart i världen vi vänder oss så bär det olika namn men infinner sig inom samma kategori med undantag för olika former av utövande beroende på vilken kultur man befinner sig i så ser det rituella olika ut men syftet är det som är av vikt i allt andligt arbete oavsett vad för väg vi valt att gå.

Exempelvis Miami, New York och New Orleans där den  fått ett starkt fäste och där används även namnet Hoodoo.Jamaica, Obeayisne i Sydamerika har den flera namn så som Candomble,Chango, Santeria Macumba,Naniguismo.

Det uppskattas idag att det finns upp emot 45- 50 miljoner utövare världen över så kärt barn har många namn beroende på land,språk och kultur. Det vanligaste vi hör är Voodoo på Engelska vilken kommer ur Franska ordet Vaduois som betyder ande samt Vaudu som innebär insyn i det fördolda att färdas mellan olika världar och dimensioner samt möten med olika andeväsen med mera. Det går inte att beskriva det här kort för det innefattar så oerhört mycket så i text får det inte rum.

Tarantass, intressant du nämner goda Kristna eftersom flera på exempelvis Haiti som i många generationer bakåt i tiden levt med Voodoon idag även är Katoliker samtidigt som dom utövar sina gamla riter med magi eller Vodou den praktiserade religionen på Haiti i hemlighet eftersom den är förbjuden på flera håll  så mycket har fått ge vika i rädsla för dom kristna som förföljer men ändå fortsätter man att praktisera sitt vilket jag ser som fortsatta möjligheter för att en livsfilosofi ska få kunna leva vidare och föras vidare till kommande generationer.

Ghosthunter, helt rätt det är en god religion och missbrukas den då fråntas man sina kunskaper och det är här man måste ta sitt ansvar och inom det här är det Loan ( inte att missta som LoA,Law of  attraction för det är nåt helt annat) Loan är  ett väsen som styr olika resor, det är Loan som från början beträder den fysiska kroppen som kommer in i en form av trance och människor med kunskap dom använder ska vi kalla den för "fula metoden" enbart för att ge bevis på att kraften fungerar och där har dom ett redskap utan dess like men dom återställer balans eller sjukdom efter utförd ritual men det är ju så med människan hon behöver få bevis för att ta in att det finns krafter som fungerar och där kommer dom metoderna in. Kunskapen finns sen gäller det att använda den rätt i alla lägen.

Till TS vill jag bara säga en sak lek inte med det här, ta reda på fakta vad allt innebär, lär dig från grunden om du har ett uppriktigt sinne att gå den här vägen just för man sätter krafter i rörelse som kan bli svårhanterliga. Dom absolut bästa lärarna är dom på andra sidan, dom som en gång levde sina fysiska jordeliv med det här men det finns så klart även människor som kan ge många bra redskap men poängen med Voodoon är anden och att där hämta information, att där bli initierad i olika grader som vi behöver på vägen mot att utvecklas och öppna våra sinnen för en stark kraft som är menad att användas enbart för det goda.

Bara lite råd på vägen TS , att vara nyfiken  och vilja veta är en sak det vill dom flesta av oss med det mesta men sätt inget i rörelse vad du gör utan en ledande hand med kunskap inom ämnet det är mitt råd.

Det här är något väldigt fint om det används på rätt sätt vilket är syftet från början till evigheten med Voodoon men sen har vi alltid filmens värld som medvetet förvrider saker just för att skapa drama och en väldigt viktig sak att komma ihåg inom det här och det är att all form av Voodoo slår trefalt tillbaka med så enorma krafter så att alltid ha goda syften i allt vi gör är av yttersta vikt både för oss själva och för våran omgivning.

Monia2016
2016-12-28 17:26
#16

Jag har letat på så många ställen nu ang, denna starka magi "Santeria"!

Är det någon som känner till det här med att en magiker som utövar det här kan ha en skorpion på ryggen? O att det då ska handla om att ta någons själ….
Jag har hört att dom inom illuminati håller på med denna typ av magi.

Men hur går man tillväga för att bli befriad från detta. Många säger att dom kan, men hur ska man kunna lita på det.

Så finns det någon erfaren här inne som kan leda folk rätt? För extremt mycket av detta har varit i görningen nu i några år i.o.m uppstigningen.

Denna artikel hittade jag idag märkligt nog när jag sökte på okullt i Sverige.

http://www.apg29.nu/index.php?artid=5129

Monia2016
2017-02-09 18:05
#17

Om man blivit utsatt för voodoo, black magic, santeria!

Hur blir man befriad från det?
Har någon hört något från Nickname? Jag kommer inte in på hennes/hans sida.
Då står det att det uppstått något problem. Men jag kan gå in hos andra…Hmmm…

Ghosthunter
2017-02-09 18:40
#18

Nickname finns inte kvar här (inte med det namnet i alla fall)

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
2017-02-09 21:34
#19

#17 När det är klamrar runt namnet betyder det att personen strukit sitt konto på iFokus.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2017-02-09 22:19
#20

Just så, katten!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Monia2016
2017-02-10 17:57
#21

Tack snälla för att ni svarade!

🙂

[Esekiela]
2017-02-10 18:11
#22

Monia2016 ❤️

Var glad att du inte kommer i kontakt med dom här makterna, ja det finns sätt att ta sig ur men kom ihåg det är sällan sällan det handlar om vad som beskrivs i tråden för forum innehåller en massa fantasi och verkligheten den förvrängs.

Sommarek
2017-02-11 20:39
#23

#22 Med andra ord kan man lugnt förkasta det du precis skrev.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: