Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 574 ggr
RoxannaS
9/23/16, 8:12 PM

Konstiga upplevelser - besök av någon?

Jag och min man börjar känna på oss att vi kanske har besök av nära och kära som har gått bort. De är både hans mormor, farmor och farfar samt låtsas pappa, samt min mormor och morfar som gått bort. De kan även vara mitt ex pappa eller morfar som hälsar på. Dem har gått bort i bland annat cancer, blod, skelett, bröst osv. Blödning i lillhjärnan, sorg efter den andra, självmord och så vidare. 

De har varit mycket konstiga upplevelser på sistone för oss båda. Min morfar gick bort i juli 2011, min mormor ca 3 månader efter honom. Ofta när jag mår dåligt (har problem med ångest och depression) så kan jag känna en närvara omkring mig. Jag kan ibland strosa omkring i lägenheten och liksom gå in i som en vägg av parfym, med den doften som mormor använde. Så jag misstänker att hon finns här omkring. 

I början av det här året, åkte jag hem från en kompis i Örebro (bor mot Stockholm hållet till) och åkte en mindre väg hem. De var mörkt, halt och jag mådde vidrigt dåligt, var upprörd och ville bara hem, brydde mig inte om någonting alls. De gick för fort efter vägen (körde bil) och jag låg i kanske 100-110 på en 70-80 väg. Rätt som de är får jag kalla kårar, rysningar och känslan av att något kommer hända, men viftar bort det som om ingenting och känner att jag inte bryr mig om vad som kommer hända. Några minuter efter möter jag en bil som febrilt blinkar med helljusen på sin bil (misstänker att denne märkte att jag kom alldeles för snabbt), jag dök upp över ett backkrön och möter dennes helljusblinkande. Förstår först inte vad de är denne blinkar så febrilt för, så när jag närmar mig (släppte av på gasen) så slutar denne blinka och jag ser en fullvuxen älgko stå mitt på vägen. Tvärnitar för allt vad jag är värd och får stopp på bilen kanske en halvmeter ifrån älgen, och nästan bryter ihop av chock. Då började tankarna snurra i huvudet, vem var där? Vem försökte få min uppmärksamhet och be mig sakta ner? Förvarna för vad som komma skulle?

Strax efter mormors begravning 2011 åkte jag och exet en tur ut i skogen för att få vara ifred. Vi åker ut på en smal grusväg och de går väl i kanske 70 km/timmen. Plötsligt får vi båda rysningar, tittar snabbt på varandra för att sedan vända blicken framåt och tvärnita för en älg som sprang ut på vägen. Den var så nära när vi väl fick stopp på bilen att vi nästan nuddade älgens bakdel med nosen på bilen. Vem var där?

Många turer i skogen har skett och samma sak har hänt, rysningar, känslan av att någon vill varna oss för något och vi har saktat ner och fokuserat på omgivningen och djur har dykt upp efter några minuter. 

Jag hade en hårborste som min mamma lånade för ca 1 år sedan, hon tappade den så den gick sönder och slängde den, köpte en ny och efter det så försvinner den titt som tätt och är spårlöst försvunnen kanske 1 vecka, för att sedan dyka upp på ett så synligt ställe som man redan letat efter den på ett flertalet gånger. Ikväll så har de gått säkert en vecka sedan den försvann nu senast. Jag får en känsla av att leta bredvid madrassen i fotändan och finner den, där både jag och min man letat på flera gånger. (Madrassen ligger just nu på golvet och jag sitter ofta i sängen och fönar/borstar håret).

Är det någon som försöker driva med oss? Tala om att den finns här? Även andra saker har försvunnit. Såsom nycklar, tändare och småplock. Sådant som används dagligen, jag får som "blackouts" och sakerna är bara poff borta. Börjar tro att jag håller på att bli senil (är bara 22). 

Medan jag sitter och pratar med mannen nu för en stund sedan får han rysningar, som kommer och går. Han får känslan av att någon är här. Han har mycket funderingar över vem. Vad denne vill? Hans mormor har efterlämnat något åt honom, men ingen i familjen vet vad de är eller vart de finns. Kanske kan någon av er hjälpa?

Hans låtsas pappa hade också något han ville få sagt innan han gick bort. Men de blev aldrig av. Och min man har länge undrat vad det är. Kanske någon kan lösa det också?

Finns säkert mycket mer att tillägga. Men kände att detta får räcka till att börja med. =)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Upp till toppen
Annons: