Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1652 ggr
Lillen05
2016-09-20 22:34

Drömmar som slår in

Jag har några gånger drömt konstiga drömmar, som sedan har hänt på riktigt. det är inte några småsaker som slår in, utan det är ganska stora händelser. 

Den första drömmen som jag minns är att jag i någon sorts rund byggnad. Det är också byggnader som ser antika ut, typ som gamla slott. När jag är i den runda byggnaden sprängs en bomb. Detta drömde jag på helgen, på lördag natt. På tisdagen, 2 dagar senare, skedde terrorattentaten i Bryssel, där 3 bomber sprängdes. 

En annan dröm som jag minns tydligt är när vi ska iväg och åka med våra hästar i en häst lastbil, som vi har lånat. På måndag natten drömde jag att bilen gick sönder och att vi aldrig kom iväg med färjan. Nästa dag ringer den som vi ska låna lastbilen av, och säger att last bilen har gått  sönder! Så vi börjar leta efter en annan lastbil att låna och får tag i en dagen innan vi ska åka. Så nästa dag ska vi åka på morgonen, och har packat in allt i den nya bilen. Men sedan startar inte lastbilen, vilket gör att vi missar färjan!!

Ännu en dröm som jag drömde för inte så länge sedan var att skedde en bilolycka på en speciell väg. I drömmen är det en liten flicka som håller på att bli påkörd, men jag lyckas rädda henne. I förra veckan var det en liten flicka som dog i en bilolycka, på samma väg som jag drömt om! 😮

Kan detta betyda något?

Annons:
Lillen05
2016-09-27 14:18
#1

Putt

Frozen90
2016-09-27 21:25
#2

Ja du jag vet inte men jag och sambon har ett riktigt konkret exempel att tillägga. Vi har alltid haft som vana att varje morgon berätta om våra drömmar. Denna morgonen berättar sambon att hon varit förtvivlad om hennes favo byxor. Något hade hänt och hon letade efter dom och letade i affären efter nya. Jag hade drömt om att vi står på en asfaltsväg i skogen där vi ser blåljus komma allt nämre men visste inte vad som hänt. På kvällen krockar vi med en älg. Vi var 3 i bilen, jag, sambon och en vän. Det var en relativt allvarlig olycka. Väl hemma sent på natten så kommer vi på att vi berättade på morgonen innan om våra drömmar. Jag drömde om blåljusen. Till olyckan kom det massor av utryckningsfordon och jag såg samma syn i verkligheten som i drömmen. Och sambons dröm om byxorna, dessa hade hon på sig vid olyckan, på sjukhuset klippte vårdpersonalen sönder byxorna. Det sjuka i detta är att vi faktiskt hade berättat för varandra om drömmarna på morgonen innan. Läskigt som fasen..

tarantass
2016-09-28 00:55
#3

Om det betyder något? Inget särskilt vad jag vet, i allmänhet. Vissa människor upplever sådant här misstänkt ofta eller med misstänkt specifika detaljer, har den här känsligheten eller vad det är. För min del antar jag att sanndrömmande, som det mesta i livet, kan bli vad man gör det till, så man kan väl försöka använda det på det sätt som mest ökar godheten i världen (inklusive men inte begränsat till godheten mot en själv) – vad nu det innebär i ens egen situation.

Sedan kan man tjafsa sig blå om ifall det bara är så att man kommer ihåg de slumpmässigt få fall som "stämde", om det gäller så allmänna saker att de kan stämma på allt möjligt, om man uppfattar subtila signaler som inte är "övernaturliga" eller om det faktiskt är "övernaturligt", och om det i det senare fallet finns någon allmän "högre" mening med det eller inte. Det kommer olika personer aldrig att bli ense om. (Och inget av alternativen behöver för övrigt utesluta något av de andra.)

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

[Kritan]
2016-09-30 11:34
#4

Känn ingen skuld för allt du inte gjorde men borde ha gjort. Känn ingen sorg över vad som inte blev men kunde ha varit. Människan är endast betraktare i tid och rum, äger att allena styra vad hon håller i händerna.

Frozen90
2017-02-10 06:49
#5

Tack för svar!

Solrosan
2017-03-27 19:14
#6

Jag har med drömmar och upplevelser som slår in. 
Minns för länge sen som jag skulle ha en tjejkompis som skulle sova över och vi skulle ut på krogen. Samma natt drömde jag att om vi tog våra jackor så skulle de bli stulna. 

Hon tyckte jag var knäpp - jag tog inte min jacka till krogen men hon gjorde det men när hon skulle hämta sin var den inte där. 

Jag hade en stor kärlek när jag var yngre, han gjorde slut och vi hade noll kontakt. ett halvår senare drömde jag att han hade en ny tjej, hade sån ångest den dagen minns jag och så sprang jag på hans vän som berättade att han hade skaffat tjej. ( kanske inte så konstigt men det kändes som jag redan var förberedd liksom) 

När jag var liten skulle jag gå med en vän runt ett hörn. och sa till henne att nu kommer det vara nåt blått eller grönt tillsammans med nåt gult på andra sidan. hon tyckte jag var knäpp tills vi såg en man i blå kläder dammsuga sin bil med en gul dammsugare. 

För tre veckor sen fick jag nån vision i huvudet, berättade för min sambo och han tyckte jag var lite knäpp men jag sa att vi kommer få detta bekräftat ikväll. På kvällen går vi till ett par vänner och de berättar vad jag precis fått till mig. 

Förlåt om jag kidnappade din tråd med mina historier men kände att jag behövde dela med mig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: