Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1029 ggr
TummenUpp
2016-09-12 22:11

Negativ energi i huset...

Jag har bott i detta "spökhuset" huset i snart 12 år.
Även om här har hänt grejor, så har det alltid varit på ett behagligt sätt.

Men för ungefär 2 veckor sen hände något.
Jag minns inte riktigt varför, men av någon anledning började jag be om hjälp från "andra sidan".
Och det är precis som att jag har fått kontakt med någon helt ny…

Bara efter någon dag så flyttade sig en skål precis brevid mig. Under alla dessa år har jag ALDRIG upplevt att föremål flyttar sig!

Och efter några dagar började jag må väldigt dåligt. Jag fick ofta en hemsk ångest när jag var hemma och ville bara fly…från mitt egna hem.
Det blev snabbt bara värre och jag kunde från ingenstans bara börja gråta.

Just nu mår jag oerhört dåligt. Jag vill inte vara i mitt egna hem längre.
Jag sticker ut på spontana bildturer och ärenden bara för att slippa vara hemma.
Och så snart jag kommer in genom ytterdörren så vill jag bara gråta och gå ut.
Jag känner en ständig oro här.

Kan detta bero på mitt psyke? Absolut!
Men det är klart att tanken har slagit mig vid ett antal tillfällen om det kan finnas någon samband mellan mitt mående och "andra sidan" eftersom detta bara har ploppat upp plötsligt.
Om så är fallet, hur får jag bort denna negativa energin?

Annons:
Ghosthunter
2016-09-12 22:26
#1

Oj, du skulle nog inte be om hjälp från andra sidan. Men det är klart lätt av mig att vara efterklok.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

TummenUpp
2016-09-12 22:33
#2

Andra sidan kanske är fel ordval, men bad "andarna" om hjälp. Om typ vägledning eller något.
Kanske var fel oavsett :(

TummenUpp
2016-09-13 07:17
#3

Jag blir tokig! Har knappt sovit alls det senaste dygnet pga allt detta. Så fort jag vaknar så blir jag väckt.
Inatt när jag låg vaken och orolig så tog jag några bilder med mobilkameran.
Och mitt i mitt rum kan man tydligt se någonting om ser ut som en stor svart tornado. Tog flera och den bytar form lite då och då.
Kan lägga upp bilden vid senare tillfälle.

Har ingen aning om dett bara är skuggor eller reflektioner, men man har ju hört så mycket om detta med portaler och liknande.
Och jag vet inte vart jag ska ta vägen!
Det fösta jag gjorde när jag slog upp mina ögon var att slänga på mig kläderna och gå härifrån.
Jag måste ut härifrån!

Ghosthunter
2016-09-13 08:17
#4

Jo, andra sidan eller andevärlden kan man ju också kalla det. Jag utgick ifrån att du inte är ett rutinerat medium. Då kan försök till rensning eller vägledning gå snett och få motsatt effekt.

Jag tror dock att du inte behöver vara rädd. Ibland kan det räcka att du bara säger rakt ut att du vill bli lämnad ifred, annars är det kanske bäst att du ta hem ett medium som får rena hemmet!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

The_pearl
2016-09-13 13:55
#5

Prova att tänka att du skyddas av en bubbla av ljus runt dig. Använd den så fort du ska gå in i ditt hem. När du blir rädd osv. Innanför den bubblan når inte det dig som gör dig rädd och orolig. När du börjar känna dig trygg o säker i din bubbla så prova sända ut det ljus i din bubbla för att mota bort det du har hos dig. Du ska inte släppa in något i din bubbla, du ska bara sända ut trygghet, värme o kärlek. På det viset kanske du kan mota bort det du har hos dig.

Huygens
2016-09-13 18:12
#6

#0 Det är inte säkert att det är dina känslor, utan en stackars sate som också söker hjälp. Jag gör så att jag pratar lugnt tills jag känner att jag får kontakt och frågar vad denna stackaren kan behöva hjälp med. Sedan försöker jag visualisera det som ska hjälpa personen och visar eller pekar i tanken mot det intressanta, det kan vara en annan person eller en händelse eller något annat. Man kan prova sej fram.

Annons:
[Rulander]
2016-09-14 11:36
#7

Tummenupp: Jag kan hjälpa dig. Men då får du kontakta meg direkt.

Jag kan inte skriva allt här.

TummenUpp
2016-09-14 15:28
#8

Tack så mycket för alla svar 🙂

Jag är verkligen inget medium, men jag har alltid varit mottaglig för det övernaturliga och kunnat kommunicera med andarna.
Men jag hade aldrig kunnat tro att mitt lilla "rop på hjälp" skulle förändra allting efter alla år jag har bott här.

Oavsett vad så kunde jag inte gå här hemma och må sådär!
Så jag har mitt sovrum nu på andra sidan huset långt ifrån övervåningen och här känns det tryggare 🙂

#6
Det som du berättar fick jag uppleva förra veckan.
Jag kunde se en person som grät.
Jag förklarade för henne att jag förstår, men jag kan inte kan hjälpa till och bad henne finna frid hos någon annan och lämna mig ifred.
Men tyvärr hjälpte inte detta 😕

Huygens
2016-09-14 15:34
#9

#8 Jag skulle försöka visualisera en lösning och se om det kunde hjälpa personen. Jag skulle säga uppmuntrande saker till personen i relation till scenen med förhoppningen att denne uppmärksammar något eller någon.

Ofta har det hjälpt om jag sagt, kom här, kom med, jag ska visa dej någon du känner. Och erbjudit personen att följa med mej tills någon tredje person dyker upp.

Ghosthunter
2016-09-14 17:05
#10

#8 Klart du är medium. Du är ju mottaglig och kan kommunicera. Men däremot så kanske du inte råkar vara ett utbildat certifierat medium……men det är en annan sak. Vi också alla mediala, det är bara det att många inte vet om det eller förnekar att man kan vara det. Medialitet varierar i grad….från nästan obefintligt till att vara jättemedial. Alla kan träna upp sig, i alla fall till en viss grad…..men det viktigaste är att tro på det!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

TummenUpp
2016-09-15 09:42
#11

#9 Faktum är att jag frågade…men då pekade hon på min övervakare som om det är hans fel att hon mår dåligt.

#10 Det hade jag faktiskt ingen aning om :) Medium för mig har alltid varit sådana som man ser på tv. Personer som bara kan gå in i rum och se personer och händelser ;)

Ghosthunter
2016-09-15 10:02
#12

#11  Jo, jag tänkte inte heller på det innan ett "riktigt" medium förklarade saken för mig. Det är lätt att tro att man måste vara proffs!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

TummenUpp
2016-09-15 21:49
#13

Fy vilken usel dag! Det känns som att andarna har letat sig igenom huset och funnit mitt nya rum. Mår skit rent ut sagt :(

Annons:
Upp till toppen
Annons: