Annons:
Etikettupplevelser
Läst 734 ggr
Mb_Jonsson
2016-08-28 11:02

Mitt halsband försvann och dök upp igen

Detta var nått år sedan tror jag.

Jag har alltid ett speciellt halsband på mig som min pojkvän gav mig för flera år sedan, det har varit ett armband en gång i tiden men han tog lös en symbol på den och gjorde om till halsband.

En kväll hade jag rättat till halsbandet (vill ha "låset" bakom nacken), och sen gick jag och la mig.
Nästa morgon när jag klev upp och skulle rätta till halsbandet igen så var det borta.
Jag leta överallt runt sängen, under täcket med mera men det var helt spårlöst borta.

Tillslut gav jag upp och fråga om pojkvännen hade sett det men det hade han inte, när jag tog på mig byxorna och skulle lägga ner mobilen i ena fickan så kände jag något där.

I den fickan låg hansbandet… fråga mig inte hur det hamna där för jag lägger inte kläderna nära sängen, dom ligger uppe på en byrå och dom  byxorna låg under min t-thirt och tröja så dom kan inte ha "ramlat" dit eller så.

Jag vart inte rädd, utan jag vart mer förvånad och nyfiken på hur dom hamna där 🙂 

För det halsbandet kan lägga sig tajt runt min hals om nätterna då jag vänder mig mycket i sömnen. 
Någon som kanske tog av mig halsbandet för att det låg extra tajt om halsen den natten?

www.bilslakt.se

Annons:
Liena
2016-08-28 11:25
#1

Det är nog så… Jag hade en gammal vän, som fått en värdefull amulett av en högt uppsatt tibetan. Han hade den alltid, men varje morgon låg den på hans nattygsbord, avtagen av någon under natten…. Han var säker på att det inte var han själv, som tagit av den.

Mb_Jonsson
2016-08-28 12:46
#2

låter som om den personen inte vill att den ska försvinna eller så 🙂

Man vill som se hur dom lyckas få av smycken utan att man märker nått 🙂

www.bilslakt.se

Holtan
2016-08-28 19:59
#3

Då kanske det är någon som tar av mina örhängen om nätterna ifall jag råkar somna med dem :O
Jag tar alltid av mig dem på kvällen men två gånger har jag glömt och då ligger de i sängen, med pluppar på och allt :O
Jag är inte den som går i sömnen eller så och skulle omöjligen kunna få på plupparna även om det var så att jag slitit av mig/gnuggat av mig örhängena i sömnen.

Roliga typer dessa andar ;P

Mb_Jonsson
2016-08-28 20:13
#4

Holtan: Ja de kanske är nån som vill se till att du inte gör dig illa på piggarna som är på baksidan, (själva pinnen som pluppen ska på) 🙂

Ligger/ låg dom på samma ställe dom gångerna du hade glömt dom i?  🙂

www.bilslakt.se

Holtan
2016-08-28 22:28
#5

Ja pluppen brukar ju göra ont så de är därför jag tar av dem innan jag lägger mig :)
Ena gången låg de prydligt bredvid varandra i övre delen av sängen, andra gången  låg jag mer halvt på dem :P Så inte direkt samma. Men blev förvånad första gången då de låg så fint och snyggt bredvid varandra med plupparna på haha Funderade bra länge på hur det gick till :P

Mb_Jonsson
2016-08-29 11:17
#6

 det kan inte va någon som tar av dom åt dig? :) 
men då skulle man nog vakna  om en levande hade vridit huvudet lite för att ta lös  örhängerna :P 
Du får köpa en sån där liten spionkamera å rikta mot sängen med nattsikt, sen se vad som händer under natten :) 
Skulle vara spännande och se hur dom lyckas, de med mitt halsband hände bara 1 gång  dessvärre :(

www.bilslakt.se

Annons:
kim1980
2016-09-01 20:17
#7

Mb_Jonsson ! Jag känner igen det där . Förmåga försvinna sen helt plötsligt så ligger det där . Jag har letat hundra gånger. Anser dem gillar busa. . Även var mer för med visa saker. Det var min farmor åsikt som bevakar mig . Men nu sa har jag förklarat . Jag som lever där av kan ta egna beslut ) . Hon var envis åsikt. Det har jag med . Är van att saker får fötter byter plats . Men även väg ledning . Till en sak om jag beskriver så bra jag kan så underlättar det .. En sak kvar jag in väntar att den ska komma fram.. Man kan väll säga tar det med ro så länge är i mitt hem.. då är ingen annan en jag djuren andarna osv.. ) Praktiskt få stöd hjälp från andra sidan . Synlighet när blir vist läge. Dem vet allt det när är extremt jobbigt. . Menar mitt minne sviker el hamnar i annat läge. Så jag mins inte vad som hände . Vilket är frustrerande. Typ tappa tråden vad jag la det el vad koden är . Allt sånt inte vilket folk som helst som inte förstår den biten av mig. . Men löser sig oftast med deras andliga stöd ♥ . Får bild i huvudet el känsla el dragning kraft till målet. Blir jätte glad att jag hita saken..

Upp till toppen
Annons: