Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 807 ggr
Apootie
2016-08-26 12:47

Närvaro

Hej Jag har inte varit aktiv här på ett tag men har istället varit med min nya pojkvän i hans föräldrars hus när de varit borta på semester. Jag har känt mig lite olustig just där och även sett en katt som visade sig vara hans familjs föredetta katt. Hur känner ni av en andlig närvaro?

Annons:
Huygens
2016-08-26 22:51
#1

Ibland har jag fått en inre syn av en olycklig person i omgivningen och då har jag sagt något vänligt och lugnande till personen, vilket ganska ofta hjälpt så att känslan försvunnit successivt.

Apootie
2016-08-26 23:30
#2

Jag tycker mig känna en viss oro eller olustighet genom ryggraden, nästan mer nedåt svanken till. Kan detta vara att jag faktiskt känner av en närvaro eller att jag bara inbillar mig att "någon tittar"?

Jag känner inte denna känslan överallt. Men den är väldigt stark när jag är där, mest när jag är ensam.

Huygens
2016-08-27 00:28
#3

Det kan vara många saker, lite energier som rör sej. Ibland har jag fått lite mer klarhet om jag sitter still en stund och känner in mej på energin, men andra gånger märker jag inget.

Choklad
2016-08-27 11:05
#4

Det är olika för mig.  Ibland känns atmosfären omkring mig tät, då brukar det finnas fler än en ande, eller så är det kvarlämnade energier av nu levande personer mm. Ibland känns det som en ilning längsryggraden. Ibland känns det som en lätt värme som går föbi mig, eller bara en tätare osynlig massa som finns nära eller rör sig förbi mig. Ibland sticks det i huden som om någon kastar het sand på mig. Och ibland kommer de med bilder och ord inne i mina tankar. Och de visar smärta, glädje mm.

# 2

Det kan mycket väl vara så att det är ditt sätt att känna av andar på, man lär sig allt eftersom 🙂

U R us

Apootie
2016-08-28 22:56
#5

Hur kan jag försöka prata med denna ande om det nu finns en? Är det ens säkert att hen vill få kontakt med mig? Hur brukar en veta sådant?

Huygens
2016-08-28 23:29
#6

Man kan prova sej fram. Prata och se reaktionen eller försöka få något att hända.

En gång hade jag kontakt med en gubbe som inte ville prata utan mest vankade runt i rummet. Det fanns ett fult bord i rummet. Jag föreställde mej då att det skulle stå en skål på bordet. Om det var jag, gubbens egen önskan eller någon som hjälpte utifrån är en bra fråga, men oj vad den skålen stod ut.

Plötsligt såg jag en stor träskål stå på bordet med en trave saftiga gröna äpplen. Då sa jag, Mmm, vilka goda äpplen. Gubben stannade upp, tittade häpet, plockade åt sej ett äpple och var mycket gladare.

Annons:
Upp till toppen
Annons: