Annons:
Etikettupplevelser
Läst 712 ggr
Mb_Jonsson
2016-08-21 19:36

Min lägenhet...

Jag bor i en lägenhet i ett äldre hus, vet inte när det byggdes men…
Hallen och köket är ett och samma rum ,sen liten toa och resten är vardagsrum.
Jag har bott i lägenheten över 7 år, det var ganska lugnt dom första 3-4 åren.
Men sen börja det smått.
Det börja med att man kände sig iakttagen förutom på toaletten, en dag satt jag och min pojkvän och kolla på tv:n, rätt som det var så lät det precis som att en påse med massa glasflaskor åkte från lill bordet i hallen och rakt ner i golvet och gick sönder, det hördes högt och tydligt.
Pojkvännen flög upp och gick för att kolla, jag kom ut i hallen nån sekund efteråt men vi hitta ingenting, fanns ingenting på golvet eller runtomkring som kan ha orsakat ljudet.
En annan gång när jag var ensam så hade jag precis lagt mig för att sova när jag vakna av nått klickande, jag satte mig upp för att kolla och såg att då var min dator igång, och jag med flera kan intyga att den datorn kan omöjligt starta av sig själv.
Det har hänt 2 eller 3 gånger till jag sa "du kan inte använda datorn om du inte sätter igång tv:n för du kommer ju inte se nått" (jag har tv:n som dataskärm)… efter det slutade det med datorn.

En annan gång när pojkvännen var hemma igen så var vi vardagsrummet och åt mat, toalett dörren var öppen och vi båda kunde höra hur duschen gick igång.
Killen ville gå dit och kolla men jag sa då att det behöver han inte göra för den kommer förmodligen försvinna, vem vill bli sedd i duschen? 🙂
Men han lyssna inte och gick dit iallafall….  som jag sa så slutade duschen att låta så fort han var en halvmeter från toalett ingången.
Det droppa vatten från dusch munstycket och golvet var blött, och den duschen kan man inte heller ha en vettig förklaring till för man måste vrida igång kranen till handfatet först och sen vid ett viss tryck så trycker man in en knapp på blandaren så går duschen igång,  vi hörde bara att duschen gick igång direkt.

Ja det hände saker där emellan men de är mindre saker som att papper kan höras flytta sig och sånt, saker som försvinner spårlöst och sen dyker upp igen på ett annat ställe även om man vet med säkerhet att de var inte där man la det.

Min storasyster kom och hälsa på för 2 år sedan, hon hade med sig sin hund Lucas.
Jag berätta saker som hänt i lägenheten, allt var lugnt tills kvällen kom.
Det mesta som det med papper och sånt, det har hänt på ett ställe i lägenheten.
Den dagen hade jag en ljusstake ståendes där som min pappa hade gjort, det får plats 7 värmeljus som en ring typ med 3 stycken värmeljus i mitten.
1 av dom värmeljusen i mitten börja småfladdra medans alla andra var helt still.
När jag gick fram så fortsatte den bara, jag ställde mig på olika ställen runt den för att se om de var nått vinddrag,  men den slutade inte.

När systern gick fram så sluta den och alla ljus stod helt still, men den börja igen så fort jag gick fram.

När vi båda gick tillbaka till soffan för att fortsätta se filmen vi höll på se så börja hennes hund morra, han gick fram till där ljusstaken stod och stirra brevid den, han stirra in mot tomma väggen och morra och sedan börja små skälla precis som om han varna den där han såg att den ska inte ska komma närmare.

Men Lucas gav sig så fort syrran ropa på han, jag sa att den som finns här är inte farlig, jag upplever den som mest nyfiken och gillar att småjävlas (om man tänker på allt som hänt), jag sa lugnt bara mot vad det nu Lucas titta på att hunden är inte farlig, sen direkt efter så sluta Lucas titta dit och la sig och somna, resten av dagarna var det lugnt där.
Syrran min känner sig också iakttagen, likaså min pojkvän och andra vänner som varit dit.

Jag ser denna som mest ett trevligt sällskap, min syster tror det är morfar som är där, för allt som jag berätta för henne… det stämde in på morfar exakt sa hon.
Morfar dog när jag var bara nått år gammal så jag minns inte så mycket av honom tyvärr.

www.bilslakt.se

Annons:
LindaBlue
2016-08-21 19:47
#1

Härligt att tala om för ditt besök att datorn inte funkar utan tv´n. :)

Mb_Jonsson
2016-08-21 19:55
#2

Jo det verkar lyssna iallafall och de var det som kom som en chock för mig för jag trodde sånt inte fungerade haha 🙂

www.bilslakt.se

kena10
2016-08-22 12:31
#3

Bor själv i ett hus sedan sju år tillbaka. Det är väldigt lyhört och en natt då jag var på nedervåningen hörde jag ett högt skramlande ljud från övervåningen. Det lät som om någon kastade en stor tung kastrull i golvet. Det fanns inget som hade ramlat när jag tittade efter. Har väldigt lite möbler och saker på övre våningen och inget som finns där kan orsaka detta ljud. Kan inte tänka mej att huset orsakade ljudet, vet hur hus som knakar och knäpper låter. I så fall brast hela bärande stommen eller något så högt som det small och skramlade. Tänkte på det där med ljudet ni upplevde med ljudet av glasflaskor. Kanske var det något liknande, förstår i alla fall er hur konstigt det måste ha känts.

Mb_Jonsson
2016-08-22 12:47
#4

kena10:   ja det var väldigt skumt hur ljudet kom från ingenstans, men det kanske är nått från förr som spelar upp sig? Hört att sådana ljud kan upprepa sig i flera år.
Man vill ju som hitta en förklaring på vad det kan ha varit för ljud, men hittar man inget så blir det lite spooky 🙂

www.bilslakt.se

Upp till toppen
Annons: