Annons:
Etikettandlighet
Läst 1327 ggr
[josten]
8/14/16, 12:02 AM

Andlighet/psykisk sjukdom

Hänger detta ihop ? Är du mer andlig om du har nån form av ångest depression el liknande? Har funderat över detta. Nån som har nån tanke om det ?

Annons:
fossingen
8/14/16, 12:16 AM
#1

#0 Varför inte göra en ny undersökning? Har sett tidigare "röstning" där fler som hade sjukdomar/syndrom ex visade ökad kunskap.


greenseng
8/14/16, 12:17 AM
#2

  Ibland kan det nog vara så att en människa som är född något mer andligt begåvad än vanligt kan, åtminstone fram till en viss punkt i sitt liv, vara mer känslig för ångest och depressioner. Ofta en konsekvens av att hon eller han upplevs som "avvikande" på ett alltför märkligt sätt.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

[josten]
8/14/16, 12:39 AM
#3

#1 ok har frågan varit uppe innan menar du ?

fossingen
8/14/16, 1:10 AM
#4

#3 Jag har sett det tidigare. Men det var nu kanske 2 år sedan eller nå.


tarantass
8/14/16, 3:34 AM
#5

Mina fem öre: är man känslomässigt åt det känsliga hållet kanske det är sannolikare att man är åt det känsliga hållet även varseblivningsmässigt. Men det gör en också sårbarare.

Samma sak med ångest och depression (som kanske känsligare människor lättare råkar ut för): de sätter ner ens mentala krafter, inklusive omdöme och andra försvar, så kanske gör de en känsligare för intryck, men också mer oskyddad.

Så sammantaget tror jag ingenting slår en god mental hälsa med god förmåga att stänga av sin känslighet när det behövs.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

[Hukanson]
8/15/16, 1:33 AM
#6

Stor skillnad på att vara andlig och ha en känslighet för ande…det senare kan vara en nackdel om det är attraktivt för negativa andar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: