Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 800 ggr
Påfågel
8/11/16, 3:31 PM

Har vi fått besök?

För lite över ett år sedan köpte och flyttade vi till drömhuset med stort H. Vi var överlyckliga och det fanns ett lugn i hela huset som vi inte har varit bortskämda med där vi bodde innan. Vi fick snart höra att vi bodde i "spökhuset" och folk i byn var väldigt intresserade om vi hade "märkt något". Vårat svar var alltid; Nej - inte ett dugg. Igår kväll kom näst äldsta sonen till vårat sovrum och var rejält uppskrämd. Hans dörr till rummet (som alltid är stängd nattetid) hade öppnats och stängts av sig själv. Det lät även en hel del ovanför rummet (där det är en oinredd del av övervåningen som vi använder som vind). När han hade lugnat sig och lagt sig i min säng så dröjde det inte länge innan äldste sonen dök upp - även han rejält uppskrämd med samma upplevelse - broderns dörr öppnas och stängs och det låter massor ifrån vinden. Natten förflöt lugnt i vårat sovrum med samtliga barn och när jag går ner på morgonen upptäcker jag att äldste sonens täcke ligger prydligt ihopvikt mitt på hans säng (?). Frågar sonen men han hade inte haft tid att vika ihop ett täcke när han skyndade upp kvällen innan. Ni vet hur man brukar vika ihop ett täcke och lägga vid fotänden på sängen när man har sovit borta och har tagit bort sängkläderna ur sängen? - precis så. Jag kan inte hitta något som kan ha orsakat dörrens beteende - och inte heller det prydligt ihopvikta täcket. Barnen har inte haft några problem att sova sedan vi flyttade hit så när båda (för övrigt ganska lugna och ej lättskrämda barn) reagerar på samma sak så blir jag lite fundersam… Och varför börjar dörrar slå nu - efter över ett års lugn och stillhet?

Annons:
Choklad
8/11/16, 5:48 PM
#1

Jag tror inte att anden vill något illa, utan det känns som att det är en omtänksam person, känns som en sjuksyster, ser en dam i vit systeruniform och med blå detaljer, och en liten vit "hatt". Smal är hon och hon håller koll.

Varför hon kommer först nu vet jag inte, men hon har varit där förut.

U R us

Påfågel
8/11/16, 8:48 PM
#2

#1 tack Choklad för ditt svar! Jag ska lugna barnen med det och hoppas att de slipper bli skrämda igen. Jag har själv aldrig ens känt en gnutta obehag sedan vi flyttade hit och då är det iaf ett stort gammalt hus från 1800-talet som självklart knirrar och knarrar var du än går. Återigen tack!

fossingen
8/12/16, 12:30 AM
#3

#2 Kan du skicka en bild?


Påfågel
8/12/16, 8:26 AM
#4

#3 bilder är skickade till dig fossingen! Tack på förhand!

fossingen
8/14/16, 8:30 PM
#5

#4 Inga problem. Har pm:at dig ang de.


[Hukanson]
8/15/16, 1:29 AM
#6

Varför rör de på dörrar? Är det för att "avslöja" sin närvaro kanske. De har ju sin tillvaro. Visserligen är de skattesmitare men man bör alltså tänka det bästa om de personer som orsakar att steg hörs på vinden, att dörrar plötsligt smäller igen, att saker flyttas och radion stängs av…man bör tänka att det r normalt, bara någon avliden som pysslar i miljön.

Annons:
Choklad
8/15/16, 10:00 AM
#7

Att andar rör och flyttar på saker kan också tjäna som en form av kommunikation.

Som med att de pysslar med dörrar t ex, kan visa på att de vill och har redan kommit in tll dig, eller att något annat är öppet och redo för kommunikation.

Om de knackar på en dörr eller en vägg t ex, så vill de komma in , de ber om att få en kommunikation med någon.

Om vi inte förstår det som vi behöver i deras "prat" och inte kan se och höra dem, så brukar de göra så här med rent fysiska betingelser. Men då behöver vi förstå det symboliska i vad en t ex en dörr kan betyda.

U R us

Påfågel
8/15/16, 3:33 PM
#9

#7 och #8 Tack för era svar! Är väldigt tacksam. Det har varit lugnt sedan den natten men yngste sonen har ännu ej velat sova själv i sitt rum så han delar säng med sin äldre bror. En lampa som har stått på samma ställe sedan vi flyttade in åkte dock i golvet och gick sönder igår när det inte fanns någon vaken människa på den våningen i huset - men jag kan dock inte gå i god för vart familjens två kattungar befanns sig så det kan lika gärna vara deras fel som någon annans.

[Hukanson]
8/15/16, 9:07 PM
#10

Prova att gå till en newageshop och köp salvia för rumsrening och några renande kristaller samt till stormarknaden för en påse havssalt att ha under sängen. Många rekommenderar dessa saker och det ska vara repellerande för andar…myggfritt! Men troligen vill de bara vara sociala och kanske få er att visa nån slags hänsyn i något avseende. Ni får välja om kommunikation är något ni vill göra med dessa andar och lära er hur.

Upp till toppen
Annons: