Annons:
Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 2542 ggr
skullcandy
7/17/16, 11:57 PM

Tidigare liv

Jag har länge tänkt gå till ett medium för att göra en regrission, vore spännande att få veta vem var i mitt tidigare liv. Finns det någon som har erfarenheter utav detta?🙂

Annons:
Grävlingen
7/18/16, 12:05 AM
#1

nope. visst hade det varit spännande. undrar om olika medium säger samma sak eller olika saker.

skullcandy
7/18/16, 12:11 AM
#2

Det har jag inte tänkt på, men det lär de göra om de inte får upp samma liv.

greenseng
7/18/16, 2:16 AM
#3

  Jag har kanske inte så mycket erfarenhet av medier för jag har väl egentligen inte varit speciellt intresserad av dem. Trots det blev jag en gång rekommenderad att uppsöka ett par av dem. Och då kostade det inte speciellt mycket men frågan jag hade betydde mycket för mig. Jag fick inte svar på min fråga men information om tidigare liv.

Det jag lärde mig är att det finns två typer av medier. Den ena typen är tyvärr alltför vanlig och kan egentligen ingenting. De har bara ett alltför stort intresse av ditt bankkonto. Då handlar det oftast om Atlantis och kungligheter eller extrema mästare osv. Då är du alltså världens mest speciella människa.

Den andra typen är nog inte det lättaste att hitta direkt. Men om du nu skulle ha den extrema turen att göra det så kommer du att få sann information om åtminstone några av dina tidigare liv. Men förmodligen kommer du att bli besviken för de flesta människor, om inte alla faktiskt, har för det mesta haft helt vanliga liv. Visst, undantag finns naturligtvis men då är det för det mesta fråga om något enstaka liv.

Det är åtminstone min erfarenhet av sk. medium även om det var ett tag sedan.

Lycka till! 👍

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

skullcandy
7/18/16, 3:49 AM
#4

Håller med, det är tråkigt när så kallade medium utnyttjar folk och berättar sådant som dem vill höra.. 😮Det verkar som att de jobbar lite olika, jag har hört om  en kvinna i min hemstad som utför regressioner där klienten själv får uppleva ett eller flera liv under avslappning. Hon ställer frågor som, vad ser du omkring dig? Är du en man eller kvinna? mm Det som sägs spelas in.  Jag tror att jag ska gå till henne eftersom hon verkar seriös. Tack😉

[NeferNefer]
7/18/16, 9:33 AM
#5

Mitt förslag är att söka upp en regressionsterapeut, som du själv skriver om i inlägg 4. Då hjälps du att minnas dina tidigare liv själv, vilket är mycket bättre än att få det berättat för sig av någon annan.

greenseng
7/18/16, 12:48 PM
#6

  Att minnas tidigare liv är antagligen inte det lättaste. Och det finns säkert många skäl till att det är så. Vi lever väl egentligen i en ganska hemsk värld som är uppbyggd kring regeln "att äta eller ätas". Då är det nog egentligen ganska skönt med en "ominstallation" av systemet med ett "clear memory" och få en ärlig chans med en ny fräsch start.

Dock… när vi nått en tillräckligt hög inre mognad så vi kan hantera alla hemska minnen, depressioner och andra svåra saker sedan förr så går det antagligen lättare. Vem vet? Kanske kommer minnen tillbaka naturligt då i exempelvis Meditation, drömmar eller bara helt spontant.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
[NeferNefer]
7/18/16, 3:24 PM
#7

Den värld jag lever i handlar inte om att "äta eller ätas" 🤔

greenseng
7/18/16, 4:28 PM
#8

#7

  Lyckliga du!! 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

[NeferNefer]
7/18/16, 4:33 PM
#9

😊Ja, kanske det.

The_pearl
7/19/16, 10:57 PM
#10

Rekomenderar Drömtida, hon finns på fb, hon gör tidigareliv läsningar på distans! Plus en hel del mer under läsningen! Jättebra och urtrevlig. Hon är rätt bra i pris med! :) Jag har tex någon gång levt i ett land där det fanns öken, vi vandrade flera med mycket packning. Jag hade det gott och hade en trevlig man. I ett annat, mitt senaste liv, levde jag ett hårt och tufft liv. Jag har en del kvar ifrån det livet som ska redas upp i detta. Jag antar att mitt liv som jag haft fram till nu har varit just det som behövdes redas upp o jobbas med. Min son i det förra livet finns med mig idag, jag tror det är min bror i detta livet. 😊

H
3/1/23, 8:49 PM
#11

Jag har gjort flera, också med hjälp. Jag var nån som krävde bevis efter bevis efter bevis….innan jag ens vågade överväga att det kunde vara så att det gällde ett f.d. liv. Jag vet fortfarande inte om jag på något sätt gjort mig mer öppen inför vad som kanske då varit andras liv (eller före detta liv) eller om det faktiskt varit mitt eget. Däremot kan jag säga att jag varit kopplad till flera människor i mitt liv och de har innan dess dykt upp i regressioner. Jag har också blivit igenkänd som någon ur någon annans f.d. liv och där kunde vi slutligen i alla fall få ner våra tidigare identiteter och visade sig att de här två (som vi då skulle ha varit) mycket riktigt bott i samma stad osv, haft samröre men inte tillhört samma familj. Jag ville kräva en bild eller mer påtagligt att vi faktiskt känt varandra då men nåt sånt lyckades jag aldrig med + att åren gått och anhöriga dött de med om man nu skulle ha vågat fråga. Kom så nära vi kunde i alla fall. Det här med namn kan också göra en vansinnig eller stad, det var den jag kände (i detta livet men också nästa) som sa att jag hette något och det visade sig vara ett särskilt namn som en i familjen kallat mig vid kunde jag läsa mig till i en artikel och i artikeln var detta inget speciellt men för mig var det ett bevis. Tror artikeln handlade om den personen i familjen inte om f.d jag inte. Jag blev förvånad över hur mycket det skrevs om alla (inte bara kändisar), hur mycket som publicerades i vanliga tidningar såsom privata fester osv, det gjorde det lättare för mig då vi försökte hitta bevis. Min död kom så plötsligt i det livet att det var chockartat, ingen förberedelse alls, och det var samma för den jag känner, kanske var det just det som gjorde att vi mindes just de liven först? De som bland annat var kvar var ju då den här andre familjemedlemmen som kallade f.d. mig för det som den jag känner sa var mitt namn.

Upp till toppen
Annons: