Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Reinkarnation/Tidigare liv

Tidigare liv

2016-07-17 23:57 #0 av: skullcandy

Jag har länge tänkt gå till ett medium för att göra en regrission, vore spännande att få veta vem var i mitt tidigare liv. Finns det någon som har erfarenheter utav detta?Glad

Anmäl
2016-07-18 00:05 #1 av: Grävlingen

nope. visst hade det varit spännande. undrar om olika medium säger samma sak eller olika saker. 

Anmäl
2016-07-18 00:11 #2 av: skullcandy

Det har jag inte tänkt på, men det lär de göra om de inte får upp samma liv. 

Anmäl
2016-07-18 02:16 #3 av: greenseng

Jag har kanske inte så mycket erfarenhet av medier för jag har väl egentligen inte varit speciellt intresserad av dem. Trots det blev jag en gång rekommenderad att uppsöka ett par av dem. Och då kostade det inte speciellt mycket men frågan jag hade betydde mycket för mig. Jag fick inte svar på min fråga men information om tidigare liv.

Det jag lärde mig är att det finns två typer av medier. Den ena typen är tyvärr alltför vanlig och kan egentligen ingenting. De har bara ett alltför stort intresse av ditt bankkonto. Då handlar det oftast om Atlantis och kungligheter eller extrema mästare osv. Då är du alltså världens mest speciella människa.

Den andra typen är nog inte det lättaste att hitta direkt. Men om du nu skulle ha den extrema turen att göra det så kommer du att få sann information om åtminstone några av dina tidigare liv. Men förmodligen kommer du att bli besviken för de flesta människor, om inte alla faktiskt, har för det mesta haft helt vanliga liv. Visst, undantag finns naturligtvis men då är det för det mesta fråga om något enstaka liv.

Det är åtminstone min erfarenhet av sk. medium även om det var ett tag sedan.

Lycka till! Tummen upp

Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Anmäl
2016-07-18 03:49 #4 av: skullcandy

Håller med, det är tråkigt när så kallade medium utnyttjar folk och berättar sådant som dem vill höra.. FörskräcktDet verkar som att de jobbar lite olika, jag har hört om  en kvinna i min hemstad som utför regressioner där klienten själv får uppleva ett eller flera liv under avslappning. Hon ställer frågor som, vad ser du omkring dig? Är du en man eller kvinna? mm Det som sägs spelas in.  Jag tror att jag ska gå till henne eftersom hon verkar seriös. TackSkämtar

Anmäl
2016-07-18 09:33 #5 av: [NeferNefer]

Mitt förslag är att söka upp en regressionsterapeut, som du själv skriver om i inlägg 4. Då hjälps du att minnas dina tidigare liv själv, vilket är mycket bättre än att få det berättat för sig av någon annan. 

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2016-07-18 12:48 #6 av: greenseng

Att minnas tidigare liv är antagligen inte det lättaste. Och det finns säkert många skäl till att det är så. Vi lever väl egentligen i en ganska hemsk värld som är uppbyggd kring regeln "att äta eller ätas". Då är det nog egentligen ganska skönt med en "ominstallation" av systemet med ett "clear memory" och få en ärlig chans med en ny fräsch start.

Dock... när vi nått en tillräckligt hög inre mognad så vi kan hantera alla hemska minnen, depressioner och andra svåra saker sedan förr så går det antagligen lättare. Vem vet? Kanske kommer minnen tillbaka naturligt då i exempelvis meditation, drömmar eller bara helt spontant. 

Anmäl
2016-07-18 15:24 #7 av: [NeferNefer]

Den värld jag lever i handlar inte om att "äta eller ätas" Funderar

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2016-07-18 16:28 #8 av: greenseng

Lyckliga du!! Skrattar

Anmäl
2016-07-18 16:33 #9 av: [NeferNefer]

FörlägenJa, kanske det.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.