Annons:
Etikettandlighet
Läst 1182 ggr
[Rhonda]
2016-07-17 09:34

Att lita på instinkten. Börja redan idag!

Fram till för c:a 15 år sedan lydde jag inte min instinkt. Jag ansträngde mig för att hjälpa folk när man ska egentligen vänta på att tillfällena dyker upp framför en. Jag gjorde många fel val i livet tack vare att jag inte lydde den första instinkten. Jag lät logiken rumstera - o då blev det fel.  Jag letade efter någon att vara tillsammans med (efter en ganska svår barndom med min pappa o ett par st dåliga äktenskap) o då valde jag fel eftersom jag inte lydde den fösta känslan jag fick.

Då i 1997 när jag var så nere (det var mina barn som jag levde för) o hade skilt mig tyckte nog andevärlden att det var nu dags att hjälpa mig. Då kom min själskamrat in i mitt liv, på en busshållplats. Han har sagt till mig att det lyste om mig. 

Eftersom jag hade börjat känna mig tryggare började jag lita helt på min instinkt, den första känslan jag fick. Jösses vad livet förändrades! Lite i taget först o mer o mer för varje år o nu lyder jag hela tiden - det kommer naturligt nu. Jag blev stark nog att välja bort människor som fanns då i mitt liv som gjorde att jag mådde dåligt - sk energitjuvar. (detta gäller t.o. m  familjmedlemmar, släktingar o vänner mm. Synd men ibland måste det göras.)

Litar man på sin instinkt då följer man sin rätta väg. Andarna skicker varje dag signaler (insikter) till alla människor men fdm struntar vi i det eller så låter vi logiken tar över som säger varför vi inte kan göra si eller så o då blir det fel.

Många av er kanske har något som pockar på er jämt i tankarna. Det är andevärlden som försöker guida er. 

Jag skulle kunna berätta om otaliga många gånger då jag har litat på min instinkt o de härliga föjlderna det har blivit av det hela. Detta gäller t.o.m om man ska köpa något. Får man känslan av att man inte ska göra det -gör då inte det! 

kram till alla!  Rhonda

Annons:
[NeferNefer]
2016-07-17 10:15
#1

Tack för din berättelse. Så sant! Det är väldigt viktigt att lita på sin magkänsla och lyssna på instinkten. 👍

[Rhonda]
2016-07-17 10:50
#2

#1 Tack!

Tarotstollan
2016-07-17 19:15
#3

Hur vet man att det instinkten och inte ens eget dåliga samvete? Om man vet med sig att man skall göra vissa saker men bara skjuter upp det istället för att ta tag i det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Rhonda]
2016-07-17 19:18
#4

Det är inte samma sak som att följa instinkten.

Tarotstollan
2016-07-17 19:21
#5

Ja men hur känner man skillnad? Jag har gått på många nitar i mitt liv men har aldrig vetat att det varit fel innan det redan blivit för sent.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Rhonda]
2016-07-17 19:26
#6

Det är inte alltid vi är öppna för signalerna. Vi har alltid så mycket i huvudet att signalerna kommer inte igenom.

Annons:
Tarotstollan
2016-07-17 19:28
#7

Skulle tro att det är så för mig.😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Rhonda]
2016-07-17 20:22
#8

#7 och för väldigt många andra. Det går att ändra på 🙂 

Kram.

[Augustikatt]
2016-07-19 21:16
#9

#0 Vad härligt att du har börjat följa din instinkt! 🙂Jag har börjat göra detsamma. Jag har alltid haft en stark instinkt/magkänsla, men har inte vågat lita på den förrän nu. Precis som du så har jag låtit tankarna styra och då har det ofta blivit fel. Jag har tänkt saker som "jag kanske bara inbillar mig", "det behöver ju faktiskt inte bli såhär", "jag kan ju ha fel den här gången" etc. 

Som exempel så skulle jag ha ett möte med en person, men fick en mycket stark känsla av att det inte var någon trevlig person. Tyvärr trotsade jag min instinkt och gick och träffade personen, men under hela mötet hade jag fortfarande samma olustiga känsla. En tid senare spårade personen ur i telefon och blev ordentligt otrevlig, precis på det sätt som jag hade känt på mig att hen skulle vara otrevlig på. 

Nu litar jag på min instinkt och hoppas och tror att det kommer att göra mig gott.

[Rhonda]
2016-07-20 07:45
#10

#9 Jag blir så glad när du berättar om detta! Kram

[Rhonda]
2016-07-20 07:56
#11

Min son (då 10 år) o hans kompis blev räddade från att bli påkörda eftersom jag sade eller rättare sagt nästan skällde på dem att de inte skulle cykla iväg just då. 'Vänta, vänta' sade jag utan att ha en aning varför. Nästan direkt efter jag hade sagt det hörde vi en krasch runt hörnet  där dem skulle ha befunnit sig om de hade cyklat iväg. Vi gick dit o det var en ung kille som hade kört för fort på den våta vägen, bilen hade snurrat runt ett par gånger o hamnat sedan i diket på fel sidan av vägen. Han var ok. Jag tackade andevärlden för att de hade skickat signaler till mig om att jag skulle stoppa pojkarna från att cykla iväg.

[Augustikatt]
2016-07-22 17:44
#12

#11 Vilken tur att barnen inte cyklade iväg vid "fel" tidpunkt!! Kram tillbaka! :)

Upp till toppen
Annons: