Annons:
Etikettoförklaradefenomen
Läst 1534 ggr
Corgitok
2016-07-07 23:09

Vad innebär detta?

Rätta mig om jag är inne på fel ställe. Skulle iallafall vilja på hjälp med vad detta kan ha varit. Detta hände för några dagar sedan.

Det varen mörk kväll, kanske vid 11 tiden och jag behövde gå ut med hunden. Tillsammans gick vi till den lilla ängen kanske 20 meter bort ifrån vårt hus. Står man där kan man se en liten parkeringsplats, ett litet berg, tiotals träd och små vägar. Allt var väl som vanligt, bara att hunden stannade till som hon brukade göra. Men det kändes lite annorlunda nu. Jag kände obehag men endå spänning. Ville nu veta vad som är så intressant. Jag andades lugnt och försökte kolla ut. Plötsligt hördes allting tydligare, alltså vinden. Träden svajade snabbare. Allting svajade eller rörde på sig. Grenarna, trädtopparna, bladen.. till och med gräset! Allting blev som sagt så tydligt och jag ville forsätta i detta hur länge som helst. Jag fick något ord i huvudet, något om andlighet jag minns inte. Hunden började röra sig igen, och allting blev som vanligt igen. Jag försökte förstätta men det gick inte. Varför vet jag inte. 

Efter promenaden kände jag någon slags trygghet och kände för att tacka n¨gptför hjälpen resten av dagen ..

Vad kan detta ha varit?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
skullcandy
2016-09-17 22:52
#1

Det kanske var din guide som ville förmedla något till dig? Försök slappna av och be om att få höra meddelandet igen. Var först uppmärksam på hur du känner dig och stilla dina tankar. 

Lycka till! 👍/ Sofia

J-Artur-K
2016-09-17 23:52
#2

Både inom synskhet o andlighet så kommer det fram på renare sätt när man är avkopplad och avslappnad inombords. Som ex kan en promenad vara en metod för det. Om man kommer in i det kan som verkligheten bli klarare med att man märker av djupare detaljer som du tar upp som man kanske i vanliga fall inte ligger märke till. Om vi tänker oss verkligheten som liten boll kan den bollen bli större vid sådana tillfällen för vi ser mer av verkligheten för vad det är möjligt viss. Ser mer detaljer av den och så. Vi kan få information vi inte får i vanliga fall o allt möjligt. Vi kan se en sak eller saker o vi får till oss saker om det vi inte skulle tänka på i vanliga fall. Troligen är det någon som hjälper dig ifrån andra sidan som tog fram din uppmärksamhet med tanke på du kände för tacka någon resten av dagen 🙂

                                                                             Mvh / Joakim 🙂

Ny dag nya möjligheter

Dragontwin
2016-09-18 18:28
#3

Oj, ja vad kan detta ha varit. Finns nog ett tusentals förklaringar om man är kreativ. Jag tänkte något vist väsen som gav sig till känna, din guide passade på när du var mottaglig, ett energiminne, ditt högre jag… Ja, listan kan göras lång. Jag tror att smakar du lite på upplevelsen så vet du nog redan vad det var. 

mvh

Dragontwin

Corgitok
2016-09-21 19:17
#4

Tack så mycket!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Upp till toppen
Annons: