Annons:
Etikettandlighet
Läst 972 ggr
Sannathunell
2016-07-04 20:34

Tyda besök av svart fjäril

Hjälper min pappa som vill få hjälp att tyda en sak. "Jag har ej drömt nå utan här om Dan då jag talade med mamma i telen så sa hon vänta jag har en svart fjäril i fönstret jag måste släppa ut o i samma veva så flög en svart fjäril in o ut här ca 3gånger innan den flög ut o försvann" Vad kan detta betyda? Kopierade denna text från min pappas facebook sida då han även försöker få hjälp där.

Annons:
[NeferNefer]
2016-07-04 20:37
#1

Min första tanke var att bortgångna anhöriga kan välja att hälsa på och ge Tecken i form av fjärilar, fåglar eller nyckelpigor. Har ni någon som har gått bort nyligen? I så fall är det en hälsning som betyder "Var inte ledsna, jag mår bra nu och jag vakar över er".

Sannathunell
2016-07-04 20:40
#2

Pappas en tremänning gick bort för ett rag sen men dom har ej träffats sen dom va små, fick kontakt med varandrs förra året och skulle ha träffats nu i år. Men just det att det va en svart fjäril i farmors fönster som hon berättade för pappa i telefonen innan hon släppte ut den och då flög det en svart fjäril in och it hos pappa 3 gånger innan den flög iväg.

[Rhonda]
2016-07-06 06:30
#3

Vad mysigt! Det händer ofta att de bortgånga besöker oss i annan form. För 10 år sedan gick en äldre dam bort som jag betraktade som min mamma nr 3. Dagen därpå när min gubbe o jag stod i köket flög en talgoxe in genom fönstret på rummet bredvid, flög in till köket, hovrade en stund framför mig, tittade på mig rätt i ögonen i några sekunder för att sedan flyger ut igen.  Vi visste vem det var. Underbar upplevelse!

Choklad
2016-07-06 11:19
#4

Fjärilar kan ha en betydelse av att vara fri och kunna välja vad man önskar sig i livet. Sedan är det helt upp till din pappa vad han tänker på då han ser en fjäril.

Jag känner av händelsen att något nytt kommer in i hans liv om han bara vågar släppa ut det gamla som han håller fast vid, och det var ju just det han gjorde.

Färgen svart är något som hn behöver känna efter själv, vad den innebär för honom.

U R us

Upp till toppen
Annons: