Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1517 ggr
Flosken
6/21/16, 12:23 PM

Närgångna spöken

Jag och min man har väldigt närgånget sällskap i vårt sovrum varenda natt. Vi bor med våra fyra barn och hund i ett hus och har vårt sovrum i källaren så att alla barn ska få ett eget rum. Min man har sen ca 1,5 år tillbaka märkt av att vi inte är ensamma i huset. Då har det mest varit steg från andra delar av huset när han har varit ensam hemma. Men för ungefär ett halvår sedan märkte även jag av våra besökare. Jag låg nere på sängen och vilade efter jobbet och känner plötsligt att jag inte är själv. Känslan var så påtaglig, luften blev väldigt tung, det stramade åt i huvudet och det kändes som tusen nålar på hela kroppen. Jag blev livrädd! Och innan jag ens hann reagera så var det som att jag hade tiotusen volt genom kroppen, inne i kroppen, och det sprakade och brusade i öronen. Jag försökte ropa på min man men fick inte fram ett ljud. Och lika fort som det kom så var det borta. Det kändes så overkligt att jag skämdes när jag sprang upp för att berätta för maken. Samma sak har hänt flera gånger efter detta , och det är fruktansvärt obehagligt, det känns verkligen som att man blir attackerad. Bortsett från dessa attacker så är det återkommande varje natt när man ska sova att denna besökare står vid sidan av sängen och böjer sig över mig. Jag ser inte, men känner. Den pillar på mig överallt. Även maken råkar ut för detta "tafsande". Jag vaknar ungefär tre-fyra gånger varje timme på grund av det här, vilket är oerhört jobbigt då jag börjar jobba 5 varje morgon. Att spöket/spökena stökar runt och lever om lite gör mig inget. Men dessa fysiska påhopp, särskilt då det känns som att dom är "på insidan" av min kropp är mer än vad jag klarar av. Finns det någon som varit med om liknande närgångna upplevelser? Hur får jag det att sluta? Bor i en liten stad uppe i norr så det kryllar inte direkt av medium eller kurser. Tacksam för svar!

Annons:
Sommarek
6/21/16, 12:40 PM
#1

Det är nog svårt att komma med en universallösning, men har du provat att dra en cirkel (fysiskt, med salt eller jord eller annat, eller bara i huvudet) runt sängen och sagt ifrån att ingen som inte är inbjuden får komma in?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Amandla
6/21/16, 1:19 PM
#2

Läs om Sömnparalys och se om något stämmer. (klicka på länken)


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Flosken
6/21/16, 2:24 PM
#3

Delvis stämde det, men maken har ju också varit med om just det en gång, någon vecka efter min första "attack".

glittertind
6/23/16, 6:15 AM
#4

Det finns vissa mediciner, som kan göra en känslig för sådant här och otäcka  upplevelser mellan dröm och vakenhet kan då ta form.
Om du har någon medicin, så läs bipacksedeln och se om det står något om hallucinationer. Visst kan det vara "riktigt" men hjärnan påverkas, så att man ser mer än vanligt…. Sifrol, blodtrycksmediciner i kombination med annat kan ställa till sådant.

Glittertind

Surikat-Aidan
9/7/19, 1:59 PM
#5

Andar/spöken/varelser som gör sådant här behöver lära sig intergitet! *morr* Jag vet någon som utsattes för något liknande. Det tips jag kan ge är att säga NEJ högt (en del verkar ha svårt att fatta;)) och att be Andra Sidan om hjälp. Igen och igen, om nödvändigt. Låter kanske fånigt, men det kan hjälpa. Det gjorde det till sist för henne!

Surikat-Aidan
9/7/19, 2:01 PM
#6

Medan jag kommer ihåg: ett annat tips är att "stänga sig" innan man lägger sig. Det kan göras genom att stänga alla chakran t ex.  Finns säkert andra metoder också som jag inte känner till.:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: