Annons:
Etikettermytologinaturväsenskrock
Läst 2083 ggr
[Devons]
2016-06-20 00:00

Har du sett Bigfoot? Vittnen sökes!

Jag är en kvinna på 58 år boendes i Uppsalatrakten. Total djurdyrkare med 8 katter och två hundar. Mina intressen förutom mina djur och min son kretsar kring historia, arkeologi, kosmologi, musik, andlighet, kryptozoologi och ufo-logi. Jag försöker hålla ett så rationellt och vetenskapligt perspektiv som det bara går på de två sistnämnda intresseområdena. Jag drivs av en längtan sedan barnsben att få veta hur allt hänger ihop och fungerar här i världen och jag har en stark tro på reinkarnation.  Jag forskar inom den paranormala sfären på varelser som brukar höra till det kryptozoologiska området. Jag samverkar med kryptozoologer över hela världen samt också med forskare inom de "vanliga" vetenskaperna så som antropologi etc. i USA och Ryssland.

Varelser så som Bigfoot/Sasquatch och varulvsliknande så kallade "Dogmen", sjöodjur, gigantiska jättefåglar och liknande är mer vanligt förekommande i dessa länder och vi vet mer om dem där mycket pga att det i de länderna har bildats organisationer som samlar information om dem och delar med sig av den till oss andra som intresserar oss för detta. I Sverige finns det ännu inte några sådana organisationer men vi är några få som även här försöker dra vårt strå till stacken genom att försöka samla in vittnesuppgifter från svenskar som har gjort iakttagelser av sådana här saker. Jag håller nu på att titta igenom svenska forum för att försöka hitta vittnen här i Sverige.

Jag har forskat inom detta område i många år och vet att det här handlar om varelser av kött och blod. Varelser som har familj, är skygga för oss människor och som lever sitt liv lite utanför vårt. Vi har bevis i form av gipsavtryck från deras fotsteg med unika "fingeravtryck" i många fall, vi har foton, film, ljudupptagningar samt även DNA resultat. Vi vet ännu inte exakt VAD de är men vi vet att de har funnits här mycket länge. De har beskrivits genom historien i flera hundra år av Nordamerikas indianstammar och över i stort sätt hela världen i skriftliga källor mycket längre än så. De har olika namn i olika delar av världen. Samefolket i Sverige, Norge, Finland och Ryssland har även de sina egna benämningar på dem. 

Jag håller nu på att starta upp en "Faktabank" här i Sverige där jag kommer att samla in och dela med mig av de vittnesmål och tillika fakta som framkommer ur deras vittnesmål om dessa varelser. Jag kommer att koncentrera mig på vittnesmål kring iakttagelser av  Bigfoot/Sasquatch  samt Dogmen även om jag gärna vill ha vittnesmål från möten med andra varelser också. Anledningen till att jag gör detta är att dessa förstnämnda varelser är de som vi vet mest om i nuläget och det innebär att det blir lättare att göra jämförelser internationell då.

Så har du eller någon du känner sett någon "mystisk" eller oförklarlig varelse i skog och mark eller i andra sammanhang så vore jag mycket tacksam  för att få ta del av dina iakttagelser! Självklart kan du vara anonym! 

Ha det gott!

Annons:
Ghosthunter
2016-06-20 08:25
#1

Spöken, naturväsen och UFOn har jag träffat på, men inte Bigfoot eller andra sådana väsen, men det låter väldigt intressant det du håller på med och jag önskar dig lycka till i ditt sökande!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Devons]
2016-06-21 05:20
#2

Tack i alla fall Ghosthunter! Läste ditt inlägg om dina ufo iakttagelser. Tror du har väldigt rätt gällande portaler. Jo Bigfoots är väldigt spännande att forska om. Det är tyvärr svårt att hitta vittnen här i Sverige dock, även om de finns de med.

Ghosthunter
2016-06-21 08:21
#3

Det finns en medlem på Utomjordiskt som har haft en Bigfoot (eller nåt liknande) i sitt hus…..jag tror du har sett det om jag inte minns fel?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Devons]
2016-06-22 13:46
#5

Ghosthunter jag tror jag vet vem du menar. Dock har han visst lämnat detta forum. Han publicerade egna YouTube klipp?

[Devons]
2016-06-22 13:49
#6

Lejonsvans Tack! Den bilden är intressant och har varit upp en del i olika sammanhang. Man önskar man visste mer om vittne, tid och plats.

Annons:
[Devons]
2016-06-22 13:53
#7

Ghosthunter jag hittade hans kanal eter lite letande. Han har mött en hel del han!

Ghosthunter
2016-06-22 14:06
#8

Jo, han verkar ha upplevt väldigt mycket🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

KarmaOnelove
2019-12-13 12:04
#9

Jag vill gärna ha kontakt med dig TS.

maila mig gärna

modererat/M-c/

Magi-cat
2019-12-13 12:45
#10

#9 TS är inte aktiv längre. Jag föreslår t.v. att de intressanta diskussionerna om ämnet förs här i tråden! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: