Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen

Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Mytologi/Naturväsen

"The Devic Realm", någon som vet?

2016-06-12 03:46 #0 av: Sagaliten

Stötte igår på begreppet "the Devic realm" och hittade bara långa engelska beskrivningar och min dyslexi gör det lite svårt.

Som jag förstod det så är det typ en benämning på övernaturliga och/eller naturväsens rike och att de arbetar utifrån lagen om karma, men det var allt jag fick ihop.

Men det verkade vara betydligt mycket mer omfattande.
Jag har ändå varit hyfsat aktiv med att läsa på inom set mediala ett tag nu och detta är aldrig något jag hört talas om tidigare.

Är det någon som har koll som kunnat hjälpa mig att försöka beskriva lite.
Hade varit otroligt tacksam.

Trevlig helg allesamman

// 💞 Hjärtliga hälsningar Sagaliten💞

Anmäl
2016-06-12 04:42 #1 av: [NeferNefer]

Devor, olika sorters naturandar. Älvor och liknande. Det sägs finnas en deva för varje träd, varje växt och så vidare. Jag kan rekommendera Marko Pogacniks böcker: http://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?authors=Marko%20Pogacnik Jag tycker personligen att de är bra. Hoppas det kommer fler bra boktips i den här tråden, för jag vill också gärna läsa mer om devor.

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2016-06-27 12:54 #2 av: Sagaliten

Tack NeferNefer 😊

Anmäl
2016-06-27 20:00 #3 av: [NeferNefer]

Glad

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.