Annons:
Etikettermytologinaturväsenskrock
Läst 1318 ggr
Sagaliten
2016-06-12 03:46

"The Devic Realm", någon som vet?

Stötte igår på begreppet "the Devic realm" och hittade bara långa engelska beskrivningar och min dyslexi gör det lite svårt. Som jag förstod det så är det typ en benämning på övernaturliga och/eller naturväsens rike och att de arbetar utifrån lagen om karma, men det var allt jag fick ihop. Men det verkade vara betydligt mycket mer omfattande. Jag har ändå varit hyfsat aktiv med att läsa på inom set mediala ett tag nu och detta är aldrig något jag hört talas om tidigare. Är det någon som har koll som kunnat hjälpa mig att försöka beskriva lite. Hade varit otroligt tacksam. Trevlig helg allesamman // 💞 Hjärtliga hälsningar Sagaliten💞

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
[NeferNefer]
2016-06-12 04:42
#1

Devor, olika sorters naturandar. Älvor och liknande. Det sägs finnas en deva för varje träd, varje växt och så vidare. Jag kan rekommendera Marko Pogacniks böcker: http://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?authors=Marko%20Pogacnik Jag tycker personligen att de är bra. Hoppas det kommer fler bra Boktips i den här tråden, för jag vill också gärna läsa mer om devor.

Sagaliten
2016-06-27 12:54
#2

Tack NeferNefer 😊

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

[NeferNefer]
2016-06-27 20:00
#3

🙂

Upp till toppen
Annons: