Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1265 ggr
Hope7
6/8/16, 12:05 AM

Rosor i drömmen

Hej, jag skulle vilja ha hjälp med att tyda en dröm som jag hade nyligen och som på något sätt lämnade ett tydligt "avtryck", innan kan säga det så… Ska även försöka få med känslor och tankar jag hade under drömmens gång. Drömmen började med att någon bad mig att sätta ihop en bukett blommor. Framför mig hade jag en back med röda rosor. Jag började leta och plocka ut dom finaste rosorna som jag hittade (inget speciellt antal som jag minns men det var inte jättemånga utan några styckna). Sedan upptäckte jag att en av de fina rosorna, som jag hade plockat ut, tappade ett av sina "kronblad". Tänkte att den var på väg att vissna så jag stoppade tillbaka den i backen med de andra rosorna som jag tidigare plockade den ifrån, och började leta efter en ny ros till min bukett. Problemet var att nu var alla rosor i ursprungsbacken vissna och det fanns ingen annan fin ros. Då tittade jag på min bukett med fina rosor och tänkte att det kanske inte gjorde så mycket att den där rosen som hade tappat ett kronblad, den såg ju trots allt helt okej ut ändå. Så jag började leta efter den igen bland dom vissna blommorna, men då hade någon annan redan tagit den. Kände mig så besviken och lite ångerfull att jag hade gjort mig av med den. Vad skulle jag nu göra för att få min bukett komplett? Då kom jag på idén att fylla ut buketten med vita rosor istället eftersom att de andra röda rosorna var vissna. Sagt och gjort, några vita rosor gjorde min vackra bukett komplett och jag kände mig nöjd och ett visst lugn la sig över drömmen (efter att tidigare ha känt mig ångerfull och besviken). Nu bestod buketten av båda vita och röda vackra rosor. Någon som vill försöka hjälpa mig med att tyda den drömmen? Den kändes så starkt.

Annons:
Hope7
6/8/16, 12:12 AM
#1

Ber om ursäkt för dåligt språk i trådstarten. Skrivet på mobilen och brukar ändra om vissa meningar vid genomläsning. När jag gör det på mobilen så brukar jag ibland glömma att ta bort/lägga till ord, och då kan meningarna se lite skumma ut. Sen har vi ju autocorrect som gillar att byta ut ord mot andra, som jag kan ha missat vid genomläsning. Men jag hoppas att ni förstår ändå och kan ha överseende med det. Mvh 😊

[Wildfire]1
6/8/16, 10:58 PM
#2

Jag tror det handlar om att du tänker mycket på hur du ska sätta samman dig själv som en bukett, fast egentligen som person och du tycker att något fattas, men du är positiv och kreativ och gör det bästa av vad du har, du skapar nåt eget som blir DU.  Ibland kanske du känner dig "bestulen" på egenskaper, för någon annan är redan så, men du vill ändå inte vara som någon annan, så du gör dig själv till något annat fint.🙂

Upp till toppen
Annons: