Annons:
Etikettofftopic
Läst 1360 ggr
[LarssonA]
2016-05-19 15:49

Sagan om Isfolket

Jag var en gång på en kurs/föreläsning eller liknande där föreläsaren påstod att Margit Sandemo när hon skrev "Sagan om Isfolket" var besatt av en ond demon (tror t o m att demonen namngavs). 

Jag har inte tänkt på detta alls sedan dess, men nu har jag börjat lyssna på böckerna vis Storytel och då kom jag på det. Jag minns dock inte vem föreläsaren var (isåfall hade jag vänt mig direkt till denne).

Är detta något ni känner igen? Nån mer som hört talas om det? Jag blev bara så himla nyfiken, minns detta så väl, minns t o m att jag satt ganska långt fram och hade personen som sa det snett till höger om mig… Men vem? :-)

Skulle gärna vilja veta mer om detta…

Annons:
Lamina
2016-05-19 15:56
#1

Jag var på en Storytel träff där Margit Sandemo var med för något år sen. Enlig henne berättade karaktärerna historien för henne och hon bara skrev vad dom berättade. Typ… Man kan ju tolka det som man vill, att det var demoner eller spöken som berättade sin släkthistoria eller om det bara var "inbillning". Men någon demon minns jag inte att hon sa något om.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[LarssonA]
2016-05-19 16:01
#2

#1

Aha. Tack! Det förklarar ju en del…. Det kan ju vara så att Tengil den förste är ju en demon, det kanske är så denne person menade…

Magi-cat
2016-05-19 17:44
#3

Så tokigt! Lyssna inte på sådant som att hon (eller någon annan) skrivit böcker under besatthet!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: