Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Off Topic

Sagan om Isfolket

2016-05-19 15:49 #0 av: [LarssonA]

Jag var en gång på en kurs/föreläsning eller liknande där föreläsaren påstod att Margit Sandemo när hon skrev "Sagan om Isfolket" var besatt av en ond demon (tror t o m att demonen namngavs). 

Jag har inte tänkt på detta alls sedan dess, men nu har jag börjat lyssna på böckerna vis Storytel och då kom jag på det. Jag minns dock inte vem föreläsaren var (isåfall hade jag vänt mig direkt till denne).

Är detta något ni känner igen? Nån mer som hört talas om det? Jag blev bara så himla nyfiken, minns detta så väl, minns t o m att jag satt ganska långt fram och hade personen som sa det snett till höger om mig... Men vem? :-)

Skulle gärna vilja veta mer om detta... 

Anmäl
2016-05-19 15:56 #1 av: Lamina

Jag var på en Storytel träff där Margit Sandemo var med för något år sen. Enlig henne berättade karaktärerna historien för henne och hon bara skrev vad dom berättade. Typ... Man kan ju tolka det som man vill, att det var demoner eller spöken som berättade sin släkthistoria eller om det bara var "inbillning". Men någon demon minns jag inte att hon sa något om.

Anmäl
2016-05-19 16:01 #2 av: [LarssonA]

Aha. Tack! Det förklarar ju en del.... Det kan ju vara så att Tengil den förste är ju en demon, det kanske är så denne person menade...

Anmäl
2016-05-19 17:44 #3 av: Magi-cat

Så tokigt! Lyssna inte på sådant som att hon (eller någon annan) skrivit böcker under besatthet!

Hjärta ""Se aldrig ned på någon om det inte är för att hjälpa henne upp." G. Schyman

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.