Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1186 ggr
llama2002
5/5/16, 4:18 PM

Tips och Hjälp

Hej. Jag är en 14 årig tjej och jag är jätterädd för skräckfilm och så men jag får inte riktigt panik, när jag blir riktigt rädd så är jag helt tyst. Mina närmsta vänner är medium. Jag trodde först inte på dem. Den mesta delen av mitt liv hade jag trott på spöken men när de berättade det så blev jag helt förvirrad. Men nu tror jag på dem och jag tror verkligen på andevärlden. Jag gör allt för att sluta vara rädd. För jag är rädd för att andarna kan skrämma mig jätte mycket eller skada mig. Mina vänner sa att ju mer man visar att man är rädd ju mer kan de skrämma en. Men de kan inte skada någon, däremot när de berättar något kan de få mig att känna smärta. Nu är saken att jag vill lära mig mer om andevärlden. Allt de berättat skapade mig en ond bild av andarna. Det är inte riktigt så väl för att allt jag läste på denna sidan visade att andevärlden är kärleksfull. Min morfar dog i februari och jag har inte gått riktigt vidare. Jag har inte upplevt död på det sättet för att första gången var när jag var 3 och min farfar som jag var tajt med dog. Jag är lite orolig för att morfar led väldigt mycket innan han dog, han var förlamad i hälften av kroppen, det hände plötsligt men innan det hade han 3 hjärtattacker. Han låg på sjukhuset i en månad och dog. Han åkte in på sjukhuset på min födelsedag, sen såg jag honom inte mer. Han firade inte jul med oss det året för att han mådde inte bra men han lovade att vi ska fira nästa år. Men så dog han. Tror ni att han vill prata med mig?. Mina vänner har egna andar som levde för jättelänge sedan. En av de filmade mig när jag sov en gång då vi sov över tillsammans. Tror ni att jag har en egen ande och tror ni att jag kan komunnicera med dem? Jag vill träffa min farfar som jag nästan inte kommer ihåg och morfar. Hur lär jag mig mer om andevärlden? Jag har varit med om andliga saker , asså märkliga saker har hänt, som att jag hörde att pappa eller mamma ropade på mig men ingen ropade. Eller att någon står bakom mig eller nuddar mig. Snälla hjälp.😕

Annons:
Äppelsnäckan
5/5/16, 4:41 PM
#1

(Tror inte på andar men snubblade in här och måste svara.)

Vad menar du med skräckfilm? Jag förstår inte riktigt hur du menar. Menar du att du inte vill vara rädd för skräckfilm? Se inte sånt. Om man nu tror på andar så består väl skräck enbart av onda andar, det finns inget ljust eller gott bakom skräckfilmer.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

llama2002
5/5/16, 4:46 PM
#2

Jag skrev ju lite huller om buller men jag menade att min skräckfilmrädsla påverkar min syn på andevärlden och jag vill och behöver lära mig mer om den. Därför vill jag bli av med rädslan

Äppelsnäckan
5/5/16, 4:55 PM
#3

Du har inget att vara rädd över (förutom skräckfilm då).

Angående "händelserna" du upplevt så fungerar människan så att om hon tillåter sig själv så kan hon tro på i princip vadsomhelst. Hon vill tro att det finns något som befinner sig "över" henne.

Angående ifall du har en egen ande - du är du. Din hjärna består av celler och utgör din personlighet och ditt medvetande. Din hjärna och kropp är den enda formen av dig som existerar. Du finns där du känner att du är fysiskt.

Undrar du något mer får du gärna PMa.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

rainmore
5/5/16, 5:15 PM
#4

Se här, låt bli allt som har med det att göra. Om det finns något, så är det inte vad andra säger. Det är andra saker i så fall så bara låt bli. Det är ohälsosamt. Ger ingen enda vinning. Dina "vänner" är inga bra vänner. Genom att säga som de säger är ett sätt att kontrollera dig. Snarare att "tro" på fel saker skadar. Det öppnar upp för att skada. Se dig om efter förnuftiga personer. Håll undan från allt och alla som säger att dom vet. Dom vet inte. Dom tror att dom vet men dom bara tror, och dom tror fel. Bara håll dig undan ifrån det. Se heller aldrig dålig film, bara låt bli.

rainmore
5/5/16, 5:21 PM
#5

Att avsky skräckfilm är ett normalt sundhetstecken. Koppla inte ihop det med annat. Gå inte på nåt kärleksflum. Finns dåligt överallt.

Upp till toppen
Annons: