Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1069 ggr
[Blue_Lugia]
2016-04-15 13:45

Ande under sängen?

I natt när jag skulle sova och innan jag somnade hörde j, ag liksom ett dunkande i lägenheten, först trodde jag att det var grannarna som "hade lite roligt" men det lät ju som det kom från min lägenhet. Tänkte att det är väl hunden som har något hyss för sig, men sen precis innan jag somnade så hoppade liksom kudden till och det kändes precis som om någon låg under sängen och slog till. Jag vaknade och blev skapligt förbannad, här var jag jättetrött och skulle upp tidigt, och så är det någon som jäklas med mig! Så jag rev i att "Nu får du ta och lägga av! " Sen fick jag äntligen sova…. Kan det varit en ande som kände för att busa eller något? Eller inbillade jag mig i och med att jag var mellan vaken och sömn?

Annons:
fossingen
2016-04-15 18:32
#1

Låter som en ande som vill ha uppmärksamhet eller "busa" som man kan kalla det.  Att be om att få vara ifred brukar funka för det mesta men det kan uppdaga sig återigen.


Amandla
2016-04-15 21:40
#2

Jag tror det kan handla om Sömnparalys, klicka på länken och läs mer.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Blue_Lugia]
2016-04-16 02:50
#3

#2 Sömnparalys har jag läst och upplevt för några år sen. Men blir man inte förlamad ett tag då? Det kändes mer som att någon väckte mig. Men jag kanske är stressad och därför upplever konstiga saker…. det är rätt mycket att stå i nu….

Magi-cat
2016-04-16 10:13
#4

#0 Hej!

Det du upplevt är ganska vanligt. Många drömmer någon gång att de faller och vaknar med ett ryck eller plötsligt.

Om du inte tycker det stämmer in med sömnparalys: läs i länken om hypnagoga upplevelser. Det händer just i gränslandet mellan sömn och vakenhet.

Det kan vara obehagligt om man inte vet vad det är, men tänk på att det är vanligt och alldeles naturligt om det händer igen! Du behöver inte vara rädd!

http://www.1177.se/Ostergotland/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Varfor-rycker-jag-till-nar-jag-haller-pa-att-somna/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2016-04-16 10:16
#5

Så här säger sömnexperten Tobrjärn Åkerstedt:

"Varför rycker jag till?

Fråga: Sömnryck precis när man ska somna - vad beror de på?

Svar: Det kallas Hypnagoga ryckningar och är förknippat med en känsla av att falla precis när man somnar. De flesta har det. Orsaken är inte klarlagd men man tror att nervsystemet känner av fallandekänslan och försöker motverka med plötsligt ökad muskelspänning i ben- och armmuskler. Oro, ångest, stress kan öka sannolikheten för ryckningar, liksom en rad substanser, till exempel opiater.

/ Torbjörn Åkerstedt, professor i beteendefysiologi"

http://ki.se/forskning/fraga-forskaren


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

frejaspluto
2016-04-16 13:40
#6

Hihi, jag tror att det är Anne som busar ned dig, är det ngn som känner dig tror du? Eller vill bara att du ska få kontakt 🤗

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
Upp till toppen
Annons: