Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1607 ggr
iMois04
4/3/16, 4:14 PM

Kan djur bli andar?

Kan djur bli andar när dom går bort? har en foderhäst här hemma som jag gärna vill stannar kvar efter att hon går bort, som förhoppningsvis dröjer 10 år till. för som det är tänkt så ska vi kanske köpa loss henne och då är jag nyfiken på om djur kan bli andar och hemsöka, ge Tecken, gnägga, you name it!

Annons:
Ghosthunter
4/3/16, 7:41 PM
#1

Självklart kan dom det. Djur har ju också en själ och den är ju odödlig. Jag har själv sett och märkt av t.ex  spökkatter🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[nevamisse]
4/3/16, 7:50 PM
#2

Instämmer med #1 :)

Dioramabyggare
4/3/16, 10:56 PM
#3

#0, #2: hustrun har i sovrummet ett antal gånger kännt av en "närvaro" av en katt. Själv har jag inte märkt något av det, trots att jag kan känna av sådan "närvaro av andar/"spöken"".

katsy
4/4/16, 10:51 PM
#4

Vi hade en sådan spökkatt i vårat hus och jag kände också av min svågers hund när han gick bort.

Ghosthunter
4/5/16, 8:21 AM
#5

Ja och just katter tycks ha en väldig förmåga att gå igen. Jag har också haft spökkatter hemma. Min f.d katt och en okänd.🐱👻

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[LarssonA]
4/5/16, 1:06 PM
#6

Absolut! Vi har tre katter hemma hos mig (2 levande) och den tredje kom med när vi skaffade katt nr 2, så den har något med henne att göra. Både jag och dottern ser den.

Annons:
Carmarino
4/5/16, 2:38 PM
#7

Det händer väldigt ofta att jag känner en katt som stryker mot mina ben. Det känns precis som när någon av mina katter gör det, men när kollar så finns de inte i närheten utan ligger i ett helt annat rum och sover. Ibland ser jag även en skugga i ögonvrån, och också då tror jag att det är en av de levande, men det är det inte. Tror att det är mina tidigare katter som är kvar, men helt säker är jag inte. Under årens lopp har der funnits många katter i huset jag bor i, så det kanske är någon av dem också som hälsar på.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Elauri
4/7/16, 10:39 AM
#8

Ja, jag har varit med om att känna en hund som slickat mina sår på tårna, det blev till och med blött, men inget synligt under bordet (bara jag som hade fötterna under bordet också,  varken första eller andra gången. Paret jag hälsade på har haft en hund som de skämt bort och vårdat som ett barn då de aldrig kunde få egna barn.

[josten]
4/8/16, 9:58 PM
#9

Japp ingen tvekan !

iMois04
4/9/16, 11:09 AM
#10

okej, undrade bara!😃

Ghosthunter
4/10/16, 10:12 AM
#11

Och svar fick du!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Choklad
4/10/16, 11:39 AM
#12

Jag instämmer i de övriga svar. 🙂

Djur behöver inte vara döda för att lämna kroppen.

Jag har också katter, den äldre av dem  kan lämna kroppen och "spöka" då han sover. Jag har haft fler katter som kunnat samma sak ) Han har "lurat" mig flera gånger . Så djur har mycket lättare för det där än vad vi människor har.

U R us

Upp till toppen
Annons: