Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1385 ggr
mr.ehrenholm
2016-02-10 11:55

Varför harar?

Kanske en konstig fråga, men kanske finns det någon som upplevt samma fenomen! Jag har sedan, typ, femton-sexton år tillbaka haft en form av närhet till harar. Nästan var jag än är så är en eller två harar i närheten. Jag jobbade förut på en kyrkogård och ibland när jag stod och till exempel vattnade med slang så kunde två harar sitta bara någon meter ifrån och äta. Lite underligt med tanke på att harar alltid är relativt skygga. Varför just harar? Och har någon annan upplevt en större närhet till något vilt djur?

Annons:
[Lummer]
2016-02-10 12:19
#1

Vad mysigt😄 Jag blir stalkad av en rödhake och min man av en sädesärla. Vet inte när det började men det var långt innan jag flyttade 30 mil hit och det pågår fortfarande . Min mans fågel har också varit med om flyttar dock inte så långt. Då det handlar ju inte om samma individ liksom och de blir ju inte hur gamla somhelst… Tycker det känns bra.

mr.ehrenholm
2016-02-10 13:18
#2

Kul! Ja absolut, jag tycker också att det känns bra med hararna. Är mer nyfiken på varför? :)

The_pearl
2016-02-10 13:57
#3

Det är kanske ditt Kraftdjur? 😊

[Lummer]
2016-02-10 14:00
#4

Du får väl fråga dom ,,, Min rödhake svarar inte på så världsliga ting men jag känner en väldig lättnad, en tröst liksom. Kan säkert vara ett själsdjur. Korpen är en annan som följt med länge men den visar inte upp sig på samma sätt som rödhaken. Den känns mer vakande på nåt sätt. 

Kul är det hursom.:-)

[NeferNefer]
2016-02-10 14:00
#5

Jag har också samma erfarenhet av mitt kraftdjur 🙂

bernadette
2016-02-13 09:58
#6

Väldigt intressant det du skriver. Har ingen egentligen teori om varför det gäller just haren, men kanske som någon redan var inne på här att det kan tänkas vara ditt Kraftdjur. Det djur som jag själv tolkat som mitt Kraftdjur är faktiskt, hur konstigt det än må låta, en lax. Jag har mött den för ett tiotal år sedan i en Meditation (trummeditation) och för ett par år sedan på min födelsedag som jag firar på sommaren så såg jag laxen hoppa i älven tre gånger på raken (alltså nu vistas jag sommartid vid ett större vattendrag i Norrland där det verkligen vandrar lax). Jag ser laxarna hoppa i älven. De övriga familjemedlemmarna missar oftast de gånger som laxen verkligen syns hoppa ovanför vattenytan. Och det handlar inte om några längre stunder, utan det hela är över på någon bråkdels sekund eller vad det nu kan tänkas vara i tid. Min son har sedan han var väldigt liten alltid "dragit till sig" ekorrar var vi än varit där det finns en tillstymmelse till skog :) Så jag tolkar det som att ekorren är hans Kraftdjur. Ville bara dela med mig av mina erfarenheter :)Ha det gott.

Annons:
mr.ehrenholm
2016-02-16 08:40
#7

Tack! Intressant att fler har liknande upplevelser. :)

[Forest]
2016-02-16 20:00
#8

3 och 5 hur kan man ta reda på vilket sitt Kraftdjur är? 

Jag har alltid haft katter som kommer till mig, okända katter står och väntar på mig när jag ska gå till jobbet samt när jag går hem. När jag är ute o går med hundarna så är det alltid minst en katt som kommer får att prata och bli klappad av mig. Flera av katter vill att jag lyfter dom, märker detta då jag böjer mig ner så hoppar dom upp på min rygg för gosa med mitt huvud. En ägare stog och såg katten kom springandes mot mig och hon sa oj du måste verkligen vara kattperson för våran katt är annars inte glad i andra personer.

Amandla
2016-02-16 20:20
#9

#8 Klicka på ordet Kraftdjur så hittar du en bra tråd  i lexikonet🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2016-02-16 20:28
#10

9 tack 🤗 Jag fick Uggla, inte så förvånad då jag redan som liten vart nyfiken på ugglor. Pärugglepar häckade i min hålk som jag o pappa gjorde så såg familjen växa 😎

Upp till toppen
Annons: