Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1146 ggr
Carrojf
2016-02-10 07:21

Vad hände mig på jobbet?

Jag var med om en ganska knepig händelse på jobbet igår. Jag jobbar i matbutik, och var på lagret i köttkylen för att hämta lite varor att fylla på. Alla andra som rör sig ute på lagret hade gått hem för dagen redan, så jag var helt ensam där bak. Bakrummet och fruktkylen ligger på varsin sida om köttkylen, och man kan ibland höra när någon är därinne och grejar.

Jag känner igen alla ljuden ute på lagret, såsom att det smattrar från panelerna i taket i kylarna och sådär, men när jag står därinne i köttkylen så hör jag bara helt plötsligt hur någon visslar. Hen visslar klart och tydligt, precis som att personen var i samma rum, det kunde inte ha kommit från något av de andra. Visslandet var definitivt "utifrån" och alltså inte något som bara hördes i mitt huvud. Hen visslade en liten kort melodi som jag inte kände igen, och sedan blev det tyst.

Just då hann jag inte göra så mycket  mer än att bara notera det och sedan återgå till arbetet. Men nu i efterhand så undrar jag vad det kan betyda? Det kändes inte hotfullt, men jag har aldrig upplevt någonting konstigt på jobbet tidigare. 

Skulle uppskatta jättemycket om någon av er har någon teori kring detta ❤️

Annons:
mr.ehrenholm
2016-02-10 10:18
#1

Sånt här händer mig konstant på jobbet. Jobbar i en kyrka och hör ofta steg från läktaren eller sakristian även om ingen syns till. Hosta eller snörvlande från tomma kyrkbänkar förekommer också, samt melodier som spelas på speldosor som inte syns. Mycket mycket mer händer än vad jag skrivit här.. Du har en andlig närvaro hos dig som lyckats förmedla sig via visslingar helt enkelt! Var glad och tacksam för att du är mottaglig! :)

[NeferNefer]
2016-02-10 11:06
#2

Jag håller med #1. Det var bara någon som ville visa att den är där. Inget farligt alls 👍

Carrojf
2016-02-10 11:42
#3

Tack så mycket! :)

mr.ehrenholm
2016-02-10 13:26
#4

Pröva att fråga om "personen " behöver hjälp på något vis om du upplever det igen.. Har du mediterat, prövat att öppna upp dig?

Carrojf
2016-02-10 13:48
#5

#4 nej jag har aldrig provat något sådant, är inte så insatt i detta ännu :)

tarantass
2016-02-13 04:27
#6

#0: och du har tänkt på att ljud kan överföras genom t.ex. ventilationsrör?

(Jag påstår inte att det måste finnas en "naturlig förklaring", hur långsökt den än är, bara att det är klokt att ta med de möjligheterna i beräkningen. Kanske har du redan gjort det.)

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Annons:
bernadette
2016-02-13 10:08
#7

Det där med visslingar känner jag igen. Alltså när det egentligen inte ska finnas någon annan i rummet eller utanför. Även en anhörig till mig har upplevt samma sak med visslingar. Men jag undrar om det inte är någon från andevärlden som vill påkalla uppmärksamhet. Det har då inte kännts speciellt skrämmande eller obehagligt för mig personligen. Jag har varit med om att på min arbetsplats i ett brandsäkert utrymme som ligger mitt i en byggnad höra barnröster/lek/stoj och i den byggnaden vistas inga barn. Ej heller i närheten av byggnaden. Har sökt logiska förklaringar till fenomenet. Tänkt att det är en radio nånstans eller att ljudet kommer från ventilationskanalen. Men jag har inte hittat någon förklaring. Jag skulle kunna tro att det att det fanns en logisk förklaring till detta, om jag inte visste med mig att det är kännt att det spökar i lokalen. Kollegor har i husets källarutrymmen blivit uppskrämda av att ha hört barn som stojar och leker alldeles i närheten intill dem. Tja, vad det kan vara - det undrar även jag.

Upp till toppen
Annons: