Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 628 ggr
Mowgli80
2/5/16, 9:37 PM

Tappad berlock, men inte halsband

Mitt första inlägg här, men jag måste bara fråga vad ni tror. Jag lägger min fråga här, för jag hittar ingen annan förklaring.

I höstas fick jag en berlock av min sambo. Jag hade redan ett halsband, som jag satte den berlocken på. Någon vecka efter att jag hade fått den, så vaknade jag en morgon och upptäckte att berlocken låg i sängen, men att halsbandet fortfarande satt runt halsen. Jag gick tillbaka till smyckesaffären (jag var helt säker på att det var något fel på berlocken), men då sa personen som jobbade där att ringen där berlocken sitter, har lötts och ingen öppning fanns. Jag bytte berlock ändå (kände mig helt knäpp när jag stod där). 

Sen igår, hände det igen, fast nu hade jag tappat berlocken på golvet i vardagsrummet. Innan hade jag känt att det kändes tomt runt halsen, men dock fanns ju halsbandet där. Jag snurrade runt det men hittade inte berlocken. Min dotter hittade det då, det fanns alldeles intill mig fast på golvet. Detta var alltså en berlock av samma märke som den första, fast med annan form. 

Det känns så märkligt, om det lilla "öppningen" på halsbandet på något sätt har öppnat sig, så borde jag ju båda gångerna ha tappat även halsbandet? 

Är det någon som hittar någon förklaring? Försöker hitta en fysisk förklaring (att berlocken helt enkelt har lossnat från halsbandet) men det känns så omöjligt… eller? :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: