Annons:
Etikettandlighet
Läst 1741 ggr
Whippet
2016-02-03 18:29

Hur känns det?

Hej

Hur känns det när en ande besöker än, och måste hen vara begravd innan hen kan börja komma och besöka en? Eller är det så fort hen dör som dom kan komma?

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Kiiwih
2016-02-03 19:29
#1

Hej!

Jag tror att ett besök kan väntas direkt efter att själen lämnat kroppen. Samma kväll som en av våra två katter låg på sin dödsbädd, låg jag i min säng och skulle sova. Katten som gick bort (Elsa) sov aldrig i min säng, medan vår andre (Curry) gjorde det varenda natt. Jag hade precis släckt lampan, när jag känner tydligt hur en katt hoppar upp och landar mellan mina vrister. Jag känner hur landningen drar till i täcket , och jag hör prasslet i lakanet. Jag rör ena benet för att känna efter, men där är ingen katt. Jag tänder lampan, och det är tomt i sängen, ingen katt på golvet heller. För övrigt så skulle jag ju både hört och känt, samt hunnit se,  om katten i fråga hoppat ner från sängen igen 🙂 ingen otäck upplevelse, bara lilla Elsa som sa farväl, förmodligen precis vid dödstillfället. 

Jag tror även att min morfar hälsade på samma kväll/natt som han gick bort. Han gick bort på morgonen, och samma kväll/natt fick jag en känsla av "något". Detta är en mer diffus historia, men det kan vara lika verkligt som ovanstående - eller inte. 🙂

Skorpion76
2016-02-05 06:51
#2

Jag har inte sett gestalter, men jag har känt en skåpsdörr som smällde igen och känt dofter. Det var en smått märklig känsla.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Lummer]
2016-02-05 12:33
#3

När man är döende kan det hända att man lämnar kroppen och kan då hälsapå hos tex anhöriga. Man behöver alltså inte ens vara dödförklarad innan det händer. Kanske är det ovanligt men har själv upplevt detta flera gånger. Min mormor gick flera ggr innan hon dog och hon var inte ens paliativ när det började. Hon pratade om det när jag var och hälsade på. Nu var ju min mormor som jag och hade alltid haft lätt att vandra men innan hon blev dålig kände jag inte henne så fysiskt när hon kom. Personalen på boendet tykte vi var märkliga som kom farande eller ringde och undrade om hon dött….. lustiga familjen.. Om det är någon som inte stått mig väldigt nära käns det mer som en förnimmelse och ofta doft. Är det andra som inte är nydöda känns det på olika sätt. Oftast vet man bara. Ibland skojar dom en stund innan man fattar o flyttar på saker eller petar på en. Man är ju inte vidöppen o pratar med allt som dyker upp hela tiden. Det skulle jag aldrig orka. Ibland vill dom inget utan man får bara en förnimmelse eller qtt man börjar tänka på dom helt plötsligt typ.Som ett litet hej. Lite svårt att förklara. I fredags flög en falk i min hall och jag fattar fortfarande inte vem det var ifrån eller varför. Övertänk inte och snöa in på detta och leta ledtrådar då blir du knäpp tillslut. Förlita dig på att om det är någon som verkligen vill något så får du reda på det. Det är inget övernaturligt utan helt naturligt. Börja bara inte tvinga fram någon kontakt som att leka Anden i glaset eller andra dumheter. Då vet man aldrig vilken energi som tar tillfället i akt.

Upp till toppen
Annons: