Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1958 ggr
Mammamia123
2016-02-01 12:39

Sömnparalys?

Hej har under ca en månads tid haft konstiga upplevelser när jag ska somna. Det börjar alltid med att jag hör en stark och mycket hög ringande ton i mina öron känner sen som en vibration i kroppen kan inte röra mig sen kommer rädslan av att något mycket skrämmande och farligt är i närheten försöker att skrika på hjälp men ljudet kommer inte ur min mun sen känns det som att något tar tag i mina handleder och försöker dra mig ur min säng in i ett annat rum stretar emot allt va jag kan då börjar jag känna att jag börjar kunna rÖra mig igen och då vaknar jag i min säng igen oftast väldigt ont i mina handleder och hes och alldeles svettig. Kan ibland oxå få känslan av att höra t ex barnprat kan kännas som att sängen rör sig väldigt obehagligt kan det vara Sömnparalys??😊😊

Annons:
Magi-cat
2016-02-01 12:46
#1

#0 Du har säkert rätt! 

Det måste vara obehagligt för dig! Men många upplever det och det är helt ofarligt. Det kanske känns lite bättre att ha den vetskapen när det inträffar?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[LoveUnite]1
2016-02-01 13:01
#2

Låter mer som en början till oobe (out of body experience)
Kan ibland finnas hjälpande "händer" som försöker hjälpa dig ur kroppen.

Man är paralyserad vid detta.

Vid sömnparalyser så sover kroppen samt medvetandet men du kan vakna och se konstiga saker i hemmet eller fortfarande drömma men samtidigt höra tex radion eller något i ditt hem, även då är kroppen paralyserad samt delvis paralyserad.

Inget farligt något utav det. Men kan vara obehagligt. Man vänjer sig aldrig riktigt, men lättar lite när man vet vad det är.

Mammamia123
2016-02-01 13:31
#3

Men om det skulle vara början till en oobe vad kan jag göra för att det ska bli fullt ut just nu blir jag ju bara rädd o panikslagen ☺️

[LoveUnite]1
2016-02-01 14:25
#4

Det är svårt, vissa har jätte lätt men…

Man måste hålla sig lugn, slappna av och bara låta det ske.
Inga tankar, alltså börja inte tänka, det är det svåraste tycker jag för vibrationerna och poppandet i öronen kan vara riktigt obehagligt.

Ännu mer obehagligt är det ju när man inte är ensam, när någon annan är där.

Men, lugn, tankefri, fokusera på andningen.
Efter ett tag så blir typ allt fridfullt och man får något slags lugn det är då man kan försöka ta sig ur kroppen, ibland känner man hur den astrala kroppen lossnar och man snurrar runt eller svävar inuti fysiska kroppen, då är det dags att ta sig ur den fysiska kroppen.

Men att tänka "gå upp" fungerar inte utan det ska vara ren instinkt. Som… när du ska resa dig ur sängen så tänker du inte nu ska jag resa mig ur sängen utan du bara gör det. Likadant fungerar det när du ska ur kroppen.

Upp till toppen
Annons: