Annons:
Etikettupplevelser
Läst 640 ggr
leiaorgana
1/30/16, 11:36 PM

Finns min farmor med mig?

Hej! Jag har aldrig någonsin träffat min farmor, har aldrig sett ett foto av henne och jag har aldrig hört något om hur hon var som person. Hon dog 1978 då hon endast var 45 år.. Trots att jag inte haft en aning om hur hon var som person eller hur hon såg ut så har jag ändå alltid känt en sorts dragning till henne. Som om våra personligheter liknar varandra trots att jag inte ens vet hur hennes personlighet var! Jättesvårt att förklara.. Har ofta tänkt på henne trots att jag inte har något alls att gå på. Igår fick jag för första gången se ett foto på henne och jag kan inte sluta kolla på det. Har kollat konstant sen igårkväll. Jag känner sån dragning till fotot! Jag kan inte släppa blicken från hennes ögon på något sätt.. Det som gör mig mest lycklig är dessutom att jag liknar henne! Jag är faktiskt så lik henne att flera av mina kompisar, släktingar och tillochmed min storebror tycker att det är skrämmande likt, haha! Vi har likadana ögon, samma form. Ögonbrynen är liknande och vi har samma kinder och ansiktsform.. Vi har båda likadant födelsemärke på samma plats vid munnen, fast spegelvänt. Jag är varken lik mamma eller pappa, men liknar alltså min farmor så enormt mycket! Det gör mig glad, för jag saknar henne och tänker ofta på henne trots att vi inte ens mötts.. Har aldrig någonsin känt igen mig i någon släktings utseende, men nu har jag farmor.. ❤️ Ikväll satt jag och tänkte på henne och en enorm känsla sköljde över mig och jag började gråta. Jag grät och grät och jag visste inte ens varför! Jag sa tillochmed högt: "Varför gråter jag för?! Vad hände?!" Och jag förstår fortfarande inte. Börjar tillochmed gråta nu när jag skriver denna mening.. Vad tror ni? Finns min farmor med mig? Varför känner jag sån dragning? Och vad är oddsen att jag liknar henne så sjukt mycket..? Finns det något sätt att få känna hennes närvaro? Har ju liksom bara ett foto..

Annons:
[josten]
1/31/16, 12:21 AM
#1

Oj vad ja känner igen mig i din beskrivning! Känner samma sak

Upp till toppen
Annons: