Annons:
Etikettoförklaradefenomen
Läst 5371 ggr
Dioramabyggare
2016-01-25 01:24

En knackning på dörren

Nu verkar det som att det spökar på riktigt här hemma… igår kväll när jag satt på toaletten knackade det tre gånger på dörren. När jag öppnade så stod det ingen där…

Annons:
[LarssonA]
2016-01-25 08:40
#1

Du vet vem det är…eller hur? Känn efter så vet du exakt vad det handlar om…

Dioramabyggare
2016-01-25 12:00
#2

#1: nej, jag har ingen aning om vem det kan ha varit. En stund efter den händelsen var jag i badrummet igen, och då fick jag en liten obehagskännsla, en rysning i kroppen (något sådant har jag inte varit med om sedan jag var på en ödetorpstomt i Östergötland, där det finns en cache, sommaren 2014. Men då var det 100 gånger starkare).

[Lummer]
2016-01-25 12:43
#3

Vad är en cache?

Dioramabyggare
2016-01-25 12:51
#4

#3: En cache är en gömma som hör till geocaching. En cache kan vara en filmburk, ett PET-rör, eller en "matlåda" av plast. De finns utplacerade på olika platser över hela världen.

Dioramabyggare
2016-01-25 12:55
#5

Kanske spöket vars (eventuella) närvaro jag kände av i badrummet är en tidigare hyresgäst som inte gillar att badrummet renoverades. Men då är det märkligt att det hände först häromdagen, eftersom renoveringen var klar redan i november förra året. Men inte händer det väl att före detta hyresgäster i en

hyreslägenhet

"går igen"?

[Lummer]
2016-01-25 13:17
#6

Jaha.Då har jag lärt mig något nytt idag😁 Käns mer som en närstående. När du reagerade med obehag backade den för att inte skrämmas. Det var inte meningen. Kan det vara en årsdag av någon händelse i faggorna så vet du vem det var.

Annons:
Froakie
2016-01-25 19:04
#7

Någon granne som ville något kanske?

Så fort det ringer eller knackar på min dörr så är jag rätt säker på att det är någon granne, hyresvärden, vän eller någon som har gått fel. Jag tänker inte det första jag gör att det är ett spöke.

"time will never be golden when it rains so hard..."

Dioramabyggare
2016-01-25 21:25
#8

#6: nej, det var ingen särskild årsdag när det hände. Visserligen är en mig närstående person åldrig, men om det har hänt den personen något allvarligt så hade jag fått veta det på annat sätt, via telefon eller sms-meddelande.

#7: Hade det varit någon  granne som ville något så hade han eller hon ringt på, inte knackat. Dessutom var det på toalettdörren det knackade, inte på lägenhetsdörren.

Froakie
2016-01-25 21:39
#9

#8 Någon familjemedlem/sambo som ville något?

"time will never be golden when it rains so hard..."

[Lummer]
2016-01-25 21:49
#10

Ingen negativ årsdag mer kalas eller fest som denne person var upprymd över nästa månad och siffran 3…sen försvann det. Fick bara den känsan av glädje

Dioramabyggare
2016-01-25 22:58
#11

Det är första gången jag i denna lägenheten/här i staden  känt en så påtaglig närvaro av "något". Tidigare har jag upplevt liknande i Gamla stan i Stockholm, i Linköping (i en lägenhet jag bodde i tidigare) och intill ett ödetorp i västra Östergötland där jag var på geocaching för några år sedan. Ruskiga händelser, alla tre…

Lilla Gumman
2016-01-26 10:06
#12

Jag har faktiskt upplevt en katt som tar stora lliv i sängen, och ingen katt finns i sängen för närvarande. En granne har också känt av "spökkatten". Ibland, när min man är borta hemifrån nån natt kan det kännas som om nån står vid en hylla i vardagsrummet och tittar på mig där jag ligger och sover. Det finns ingen där, inte minsta skugga ens, det är mer en känsla. En otäck känsla. Som försvinner efter ett tag. Sen försvinner saker helt mystiskt. Köper 15 färgpennor. Pappersförpackningen är full innan jag öppnar. Det känns. Öppnar förpackningen, och häller ut pennorna på bordet. Räknar dem innan jag lägger dem i mitt pennskrin. En saknas. Räknar pennorna igen. Kollar överallt på bordet, på golvet, ingen penna. Köper halstabletter. Är säker på att jag packade ner dem i ryggsäcken. Kommer hem, packar upp, men när jag ska ha halstabletterna … finns inga. Inte nånstans. Givetvis, den försvunna pennan ligger väl nånstans "under, mellan eller bakom" nånting, och halstabletterna kan ligga kvar vid kassan i affären eller är undanstoppade på nåt bra ställe här hemma. Men det är som om nånting vill att detta ska hända. Det är väl bara slump och otur förstås. Men ändå … och så badrumskroken …

Mia-45
2016-01-26 16:00
#13

Det där har jag med upplevt. Och just 3 knackningar. Aldrig 2 eller 4 utan just 3. 
Har hört av någon att det kan betyda att det är andevärlden som hälsar på då. 
Det knackade alltid tre ggr i följd antingen på husväggen eller på ytterdörren. 
Och ingen levandes själ var där.

Annons:
Valentine
2016-01-26 19:52
#14

#13 samma här. Har också varit med om knackningar några gånger, och just 3 knackningar per gång.

Dioramabyggare
2016-01-26 22:20
#15

#13, #14: Märkligt att det är just tre knackningar…

[Lummer]
2016-01-27 00:55
#16

Kanske nån form av andlig morse kod. Kan det betyda hej?🌻

Denna kommentar har tagits bort.
annsofairy
2016-01-27 05:41
#18

Tre knackningar är ju känd,
man kan googla…
"mockery of the holy trinity"
Folk brukar sätta salt framför tröskeln och om jag minns rätt
psalm 29 och 59 spegelvänd på dörren.

Tjohalia83
2016-01-27 09:42
#19

#18

Som att våra nära och kära skulle bli onda när de dör? 🤔 Jag kan tänka mig att de flesta, oavsett i livet eller på andra sidan, ofta knackar tre gånger när man knackar på hos någon. Skulle det vara ett Tecken på ondska så är jag då ond som bara den, för jag knackar nästan alltid tre gånger. 😈😃

Dioramabyggare
2016-01-27 10:08
#20

Om #8: idag pratade jag med min närstående äldre person och h*n mår precis som vanligt. Och innan dess försökte jag "fixa" så att den där "energin" i badrummet skulle försvinna. Det ska bli intressant att se om det hjälpte.

Annons:
Coralines Ghost
2016-07-14 13:40
#21

Alla andar knackar inte tre gånger. Den jag hade på jobbet (och ibland hemma, haha) knackade alltid två gånger i rask takt, en kraftigare och sedan en svagare strax därpå. Den följde samma takt när den valde att knaka i parketten, dörrlister eller möbler, eller avge höga skrapande ljud från skinnsoffan. Det var den andens signum, kan man säga; så olika andar väljer nog olika bara.

Sommarek
2016-07-15 09:29
#22

Hemma hos min mormor knackar det ofta i väggen mellan kök och vardagsrum trots att där inte är någon. Det är oftast varsel när det händer, men det behöver det ju inte vara i ditt fall. Ofta vill den som knackar dock att man ska vara uppmärksam på något.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: