Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Medium

Erfarenheter av medium Drömtida

2016-01-16 12:08 #0 av: Sagaliten

I trelleborg finns ett medium som bla även har kurser, jag undrar lite kring andras erfarenheter om henne.
Lite som referenser med andra ord.

Hur har du upplevt kontakten?
Känns hon seriön eller inte?
En person du fått förtroende för eller inte?

Dela gärna era upplevelser om henne

Tack på förhand ❤️

Anmäl
2016-01-19 09:31 #1 av: MagnusG

Jag har inte hört talas om henne, men jag tycker det är skumt med personer som kallar sig "Drömtida" eller "Trollsveden" etc.

Anmäl
2016-01-19 11:21 #2 av: Amandla

#1 Hur menar du nu? Att folk tar sig ett nytt efternamn är mycket vanligt nuförtiden, och Trollsveden har nog sådär 15-20 år på nacken. Drömtida är namnet på hemsidan/verksamheten, vilket väl inte heller är minsta konstigt? Menar, vem har inte namn på sitt företag? Funderar

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2016-01-19 11:31 #3 av: vanligman

Håller med , man ska ju ha ett Namn. Det är inget Skumt med det.

Hur ngn är seriös eller inte får du själv kolla. Tycker jag.

Anmäl
2016-01-19 11:46 #4 av: MagnusG

Jag visste inte att det var namnet på företaget, jag fick intrycket att det var kvinnans personnamn eller alias.

Gällande namn i allmänhet så ger det mig ett oseriöst intryck när någon kallar sig något med t ex "stjärna" eller "troll", det låter som en påhittad figur och någon som kallar sig något sådant kanske ibland gör det för att kunna luras med gott samvete, för att de har skojat från början, startandes med sitt namn.

Anmäl
2016-01-19 12:11 #5 av: Sagaliten

Tror att der kanske är så att kanske förtaget mest heter Drömtida. Honheter Sanna Vindej, men många verkar benämna henne som Drömtida, därför jah formulerade det så för att det skulle vara lättar att känna igen.

Anmäl
2016-01-19 20:22 #6 av: Magi-cat

#4 Det är ganska vanligt förekommande att ta sig ett namn som passar en. Ylva som för flera årtionden tog namnet "Trollsveden" hade en bra förklaring till sitt val. Namnet är personligt och inte alls något skojattribut.

Om ett fantasifullt namn skulle visa om en person är oseriös så gör man det väl enkelt för sig, tycker jag.Glad

Hjärta ""Se aldrig ned på någon om det inte är för att hjälpa henne upp." G. Schyman

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2016-01-19 20:46 #7 av: MagnusG

Jag tror du blandar ihop Ylva med Per Trollsveden. Ylva vet jag extremt litet om, om nått alls men Per tycker jag verkar mycket skum (även om man lämnar namn ur bilden).

Smeknamn som "Mange" eller " Adde" är vanligt... Troll är väl inget man associerar med positiva attributer?

Jag håller med om att det kan verka som att man gör det lätt för andra att lista ut att man är bluff om man kallar sig grejer som troll, men de kanske räknar med att folk reagerar som du? Eller så kanske de inte är så smarta? Jag skulle själv inte våga utesluta någon p g a sitt namn, eftersom det finns så många skumma "medium" oavsett namn, men jag skulle vara mer på min vakt.

Anmäl
2016-01-19 21:27 #8 av: Magi-cat

#7 Nej, jag blandar inte ihop Ylva och Pehr. Men om du gillar namnen eller inte spelar verkligen ingen roll.

Det viktiga är att du inte drar några slutsatser om seriositet utifrån hur du tycker ett namn låter.

Hjärta ""Se aldrig ned på någon om det inte är för att hjälpa henne upp." G. Schyman

Anmäl
2016-01-20 01:03 #9 av: Sagaliten

#7 tro som sagt att det är företaget som heter Drömtida. Är inte så att dom gömmer sig bakom det namnet, men jag skrev er här för att hon verkar benämnas med det av en del
Hon heter Sanna (eller Susanna) Vindej

Anmäl
2016-01-20 09:40 #10 av: vanligman

Om nu Per är skum, hur är du själv då ? Han är den mest trovärdiga , vad jag vet. Håller fast vid hans ideal.

Anmäl
2016-01-20 10:18 #11 av: MagnusG

#8 Jag trodde du syftade på Ylva Trollstjerna... Jag drar inte slutsatser, jag är nyttigt försiktig för det finns många bluffar inom mediumbranschen. Med din logik så borde du inte heller skriva här, för din åsikt spelar inte större roll än min. Idén med tråden är väl att man ska hjälpa trådstartaren och inte börja tjafsa med andra?

#9 Jag har inte sagt att hon gömmer sig bakom ett falskt namn, du har redan sagt att det nog är företagsnamnet, och jag tror på det, trodde det framgick i ett av mina första inlägg. Men vissa som använder sig av fantasynamn kan man ju undra varför de inte använder sitt originalnamn och om deras "nya" verkligen är registrerat hos Skatteverket. Jag känner inte till någon Vindej så jag kan inte kommentera om henne.

#10 Jag såg på en intervju på YT där Pehr sjabblade till det rejält med årtalen om en grej. Dessutom så tycker jag han verkar skum till sättet, med hur han pratar osv.. Jag har dessutom varit inne på hans hemsida.

Jag går inte på andra för deras intryck, erfarenheter eller åsikter så jag tycker inte det är rättvist av er att gå på mig. Om ingen ska ge ut en varning så riskerar folk att bli lurade av s k medium, men ni tycker kanske att det är vårat "uppdrag i livet", att bli lurade?

Om overnaturlift.ifokus är som flashback.org, massa tjafs och ingen respekt för andras åsikter så kommer jag inte använda den här sidan länge till. Jag tänker inte följa den här tråden nått mer iaf.

2016-01-20 11:06 #12 av: vanligman

Jag kan hålla med, svårt ha egna åsikter. Hoppar inte på ngn. När det gäller oss människor har vi samma värde. 

Det finns ingen människa som är fullkomlig. Tycker man skulle  testa vem som är ett Medium och vem inte är det. En gång räcker inte...           

Att man utnyttjar människors godtrogenhet är naturligtvis helt fel. 

Om man granskar ett medium kan man hitta hur  många fel som helst. Alltså vem som helst av alla medium .      Detta gäller även i andra  branscher.       Tycker det är helhets intrycket som är avgörande när det gäller förtroendet. 

Anmäl
2016-01-20 13:58 #13 av: Amandla

#11 Angående Ylva och Pehr, så här har Ylva själv berättat för mig: från början var det Ylva som tog namnet Trollsveden. Sen gifte hon sig med Pehr och då tog han samma efternamn. När de skilde sig behöll han namnet Trollsveden och Ylva tog istället namnet Trollstierna.

Anmäl
2016-01-20 16:35 #14 av: [Lummer]

Tror bannemig jag ska byta namn nu. Blir det plagiat att heta Stjärntroll tro??

Ang att rekomendera medium. Jag har inte hörttalas om kvinnan ifåga men rent allmänt så kan jag inte komma på någon som alla tycker är bra.
Många har kanske väldigt högt ställda förväntningar när de går till ett medium och kanske rentav vill ha lösningar på saker o ting o kan då inte mediet leverera så är det en bluff . Faktiskt lika dant med läkare och naprapater och you name it.
Gå dit med öppet sinne och bilda dig en egen uppfattning.

Hoppas du får en intressant stund iaf🌻

Anmäl
2016-01-20 16:52 #15 av: Amandla

Något som jag brukar säga när folk frågar om jag kan rekommendera något medium är att ta kontakt med en spiritistisk förening i närheten, eller höra med dem som jobbar i butiker där det säljs kristaller, tarotkort mm. De brukar ha koll. 

Anmäl
2016-01-20 19:06 #16 av: Sagaliten

#11 Var var absolut inte min mening att hoppa på heller. Att jag sa det var för jag tänkte att du kanske missat det, men då är det jag som missat din tidigare kommentar. Inte så att jag läser igenom tråden helt varje gång vilket man kanske borde men det orkar inte min hjärna.

Jag tycker personligt att det är superviktigt att man kan prata öppet om både bra och dåliga erfarenheter av olika medium. Det är onekligen så att det är en bransch där det är FÖR mycket fifflare och för många gör "cold readings" och det är superviktigt att flagga för.
För till skillnad från läkare och naprapater tex så är det inte så att medium har någon tillsynsmyndighet eller någon som granskar deras verksamhet och där är ingen legitimation som ryker om man inte gör sitt jobb enligt de riktlinjer som finns.

Sen tror jag att det som sagt är väldigt svårt att få 110% rätt. Framförallt när det gäller årtal och så. OM jag någonsin blir så pass duktig att jag kan se de från andra sidan kan jag säga att jag hade inte kunnat säga varken från vilken tidsperiod de kommer eller hur gamla de är om de inte sagt det för det är saker jag e skitdålig på.
Men OM jag någonsin blir så pass duktig hoppas jag de berättar det jag behöver veta så jag slipper gissa 😊

Anmäl
2016-01-20 20:28 #17 av: The_pearl

Jag å TS har skrivit lite privat om Drömtida/Sanna. En varm oc fin människa som jobbar med det mediala av rätt anledningar!
Jag har anlitat henne för olika tjänster och hon gör mer än vad hon får betalt för! :)
En dag ska jag gå mediumutbildningen hos henne, och andra kurser.
Hon har flera klipp på youtube om man vill hänga med på olika meditationer☺

Anmäl
2016-01-20 21:19 #18 av: [Lummer]

#16 Nej det är sant om dr o naprapater men jag menade ryktet om.
Och tråkigt nog finns det många fifflare😱

Anmäl
2016-01-27 01:22 #19 av: MagnusG

Mitt förra meddelande togs bort efter anmälan men jag gick in här igen för att se att återinförandet av det gick bra och kunde inte låta bli att läsa vidare, och jag är glad för att jag gjorde det.

#16 Jag menade inte att du hoppade på mig, men jag kan se att mitt meddelande var otydligt på den punkten, jag beklagar missförståndet. Ang. att gissa årtal så är jag likadan tror jag. Jag hoppas konversationer mellan ande och ande fungerar bättre än vad det gör mellan en ande och ett medium.

#12 Jag tror jag läste ditt meddelande i samma sväng som #8 och därför råkade jag kanske överreagera lite och dra det över samma kam som den användarens meddelanden. Om det var opassande så ber jag i så fall om ursäkt.

#13 Tack för att du berättade. Jag började tro det var två olika Ylvor.

Pehr motsade sig själv ang. hur länge han har varit aktiv. Jag tror det var i eller nära början av intervjun som kallas "Annica möter Pehr Trollsveden", och som ligger upplagt på YouTube. Det vore intressant att höra mer om vad andra reagerar på det.

Anmäl
2016-01-27 07:31 #20 av: Magi-cat

#19 Det verkar som om du reagerade väldigt negativt på det lilla jag skrev? Jag beklagar i så fall om det blev rörigt. Jag menade mest bara att man inte kan veta om ett medium är seriöst genom att titta på namnet.

Är det utrett nu?Glad

Anmäl