Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 2499 ggr
lillalillis
1/13/16, 2:04 AM

övernaturliga fotspår, hjälp!

Häromnatten när jag skulle gå ut med hundarna så hade det snöat i flera timmar så alla fotspår va borta förutom från någon och dom såg färska ut dessutom!! Någon hade nyss gått mot mitt hus men inte med normala steg utan hoppat jämfota typ med över en meters mellanrum, sen nästan framme vid huset så har personen börjat springa iväg och helt plötsligt tar spåren slut! Som om personen har flugit iväg typ! Jag bor så långt ut i skogen så ingen hade orkat gå hit och om nån kommit i bil hade jag märkt det. Men att spåren bara upphör mitt i språnget? Mitt i natten? Det måste va det konstigaste jag nånsin vart med om och kan inte sluta tänka på detta! Och att hoppa jämfota i början? Ryser bara jag tänker på det. Är det nån som vet vad detta äär? Avtrycken var stora stövlar. Kan andar lämna fotspår som bara tar slut? Jag har googlat i flera dagar men hittar inget liknande! Det kan ju inte vara en människa för han har inte backat tillbaks i sina egna spår och det fanns bara dessa spår som bara tar slut. Mitt på gräsmattan!

Annons:
Huygens
1/13/16, 3:01 AM
#1

Det kan vara en söt liten Mothman.

MissClue
1/13/16, 11:51 PM
#2

Rackans rabbalder så otäckt! 😮 du tog inga foton?  jag får rysningar av tanken att upptäcka något sådant utanför huset.

I love not man the less, but Nature more…

Ghosthunter
1/14/16, 8:24 AM
#3

Så märkligt….Nä, inte en chans att en levande människa kan hoppa tillbaka igen så perfekt i sina egna fotspår och bara lätta från marken, typ. Det är helt klart något paranormalt. Låter inte heller som en vanlig ande/spöke…..det låter som nån annan varelse i stövlar?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
1/14/16, 8:42 AM
#4

Är du helt säker på att det var just avtryck av stora stövlar? Du skrev att det var på natten, så det var väl ganska mörkt då, kan jag tänka mig…😎

Kanske ett djur som hoppat?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
1/14/16, 10:28 AM
#5

Ett djur som hoppar jämfota med en meters mellanrum???😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
1/14/16, 10:31 AM
#6

#5 Jag kom inte på rak arm på några bra kandidater. 😃

Men min katt brukar kunna hoppa ganska bra om han hamnar i snön….☝️🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Ghosthunter
1/14/16, 10:37 AM
#7

Jo men går det bättre om du böjer armen lite?😃Men sen så försvann ju spåren spårlöst…..så ett djur kan det inte heller vara. Det är egentligen just det som är det märkligaste. En fågel kan man ju också utesluta pga av spårens storlek.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
1/14/16, 10:42 AM
#8

Inte nämnvärt 😃

Min kisse brukar hoppa tillbaka i spåren…👍

Skämt åsido, utan att ha sett spåren är det svårt att veta vad det kan ha varit. Men jag håller på ett djur.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
1/14/16, 10:52 AM
#9

Men det är svårt att sitta hemma här och bedöma detta. Man bör vara på plats för att göra en riktig bedömning. Främst skulle jag vilja veta platsens historia, och om något annat paranormalt fenomen har ägt rum och hur känslan är där.

Men jag är öppen för ett paranormalt fenomen😉

lillalillis - Har du upplevt nåt annat paranormalt fenomen hos dig??

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

lillalillis
1/16/16, 8:26 PM
#10

Tack för svaren! Tog tyvärr inga kort. Det är absolut inget djur då man tydligt ser att det är ett par stövlar som en vanlig människa skulle ha. Anledningen till att jag tror det är stövlar är för jag jämförde mönstret under mina egna stövlar. Mina hade mönster av två kors under hälen. Men dessa hade många mindre kors. Och man såg ju att det va en människa då spåren va typ färska och det va ju en människofot :) Det är en gård byggd 1850. Mitt i skogen, inga grannar. Det enda jag vart med om några gånger innan är att det rycker jättehårt i handtaget på ytterdörren på natten, när jag ligger uppe och ska sova. Sedan hör man hur någon går runt där nere och grejjar och välter saker, fast allt är orört när jag går ner nästa morgon. Hänt några gånger. Mina hundar blir helt tokiga när det händer och skäller massor. Min pappa gick i fotspåren, eller han hoppade i dom och det va det sjuuuukaste jag sett haha, när han hoppade jämfota med såpass mellanrum ! :D sen sprang han vidare i spåren tills dom tog slut och han kunde nog inte sova efter det för han kunde inte fatta…. Jag har alltid tyckt att gården har en speciell känsla. På natten känns det liksom trollskt på nåt vis. Som om man är i en annan värld typ.

[Lummer]
1/16/16, 9:29 PM
#11

Det är nog helt naturligt. Alla sagor är inte bara sagor 😉 Känner ingen olust över detta. Bara att det det är nån där som typ bor där. Den som rycker i handtaget är nån annan. Typ anhörig. Kramen

Ghosthunter
1/17/16, 8:38 AM
#12

Ja….det du skriver förstärker ju detta med fotspåren att det skulle vara nåt paranormalt. Jag känner samma sak som Lummer. Det är nån som bor där…..en tidigare ägare eller inneboende.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: