Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1562 ggr
[Augustikatt]
12/27/15, 5:46 PM

En ande i torpet?

För drygt tre år sedan flyttade min mamma in i ett torp på landet. Torpet är troligen byggt på 1800-talet, men ovanvåningen (som består av vardagsrum och ett sovrum) är påbyggd i modern tid. Torpet ligger för sig självt, i slutet av en skogsväg, och ute på åkern ligger ett annat torp som sedan länge är övergivet och förfallet.

Eftersom jag bor långt bort brukar jag alltid stanna ett tag när jag hälsar på min mamma, men varje gång händer samma sak. Efter några dagar blir jag nervös och stressad, alla bekymmer jag har i mitt liv förstoras upp och framstår som katastrofer utan lösningar. Jag får svårt att koppla av och njuta av sådant som är bra och som jag tycker är roligt, och efter ytterligare några dagar blir jag även deprimerad. Det är inte fråga om att bli lite nedstämd, utan jag blir verkligen riktigt deprimerad. Det är alltid exakt samma depressiva känsla, och den kommer bara när jag är i torpet och försvinner vanligen när jag varit därifrån ett par timmar. 

Jag tycker egentligen väldigt mycket om torpet, det är väldigt fint och mysigt, men om jag ska bli såhär deprimerad varenda gång så klarar jag snart inte av att åka dit. 

Det är som om alla negativa känslor förstärks gånger 100 när jag är i torpet, och jag har nu börjat fundera på om det kan vara så att det bor någon ande där, kanske någon som inte mår så bra eller som inte vill ha mig där? Kan jag i så fall göra någonting för att få bort - eller bli vän med - anden, eller måste jag helt enkelt acceptera att jag mår fruktansvärt dåligt i torpet? Min lillasyster mår inte heller jättebra där och hon känner också att det "är någonting" där, men min mamma har inte känt av någonting.

Annons:
[josten]
12/27/15, 10:58 PM
#1

Hej ! Kan mkt väl vara en ande som påverkar er… tycker dock er mor borde märkt nått. Annars kanske det är dags för ett besök av ett medium ?

Silverstoft.net
12/27/15, 11:39 PM
#2

En väldig sorgsen och deprimerad kvinna i 40 års åldern finns i området. Hon bor inte i huset men hon passerar igenom där ibland. Därför du inte känner dig så illa till mods hela tiden. Du är väldigt känslig för sånt här, Din mamma borde inte känna av det så mycket. Inget som kan skada dig men förstår att det känns jobbigt att känna av energier

Andevärlden finns närmare oss än vad vi tror

[Augustikatt]
12/28/15, 12:41 PM
#3

#2: Är det alltså en levande person det rör sig om? I så fall vet jag vem det är, för det du skriver stämmer på pricken in på denna person.

Amandla
12/28/15, 12:57 PM
#4

#3 Så kan det vara (jag vet inte om det är en levande person som #2 menar), är du känslig så kan du mycket väl fånga upp hennes energier och själv bli påverkad av dem. Det är en av orsakerna till att man bör lära sig att stänga ner.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Augustikatt]
12/28/15, 1:24 PM
#5

#4 Intressant! Jag visste inte att det gick att "stänga ner". Det skulle förmodligen göra mig gott.

Amandla
12/28/15, 1:55 PM
#6

Leta i Hjälptråden, där finns det lite olika råd och tips om sånt som är bra att veta 🙂(klicka på understrukna ordet)


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Augustikatt]
12/28/15, 3:35 PM
#7

#6 Tack! 🙂

Silverstoft.net
1/21/16, 7:17 PM
#8

Ursäkta långt svar! Ja du ser. När din själ reagerar på det jag säger så är det så. inget att oroa sig över. Men träna på att stänga ner känslor du tar upp ifrån andra

Andevärlden finns närmare oss än vad vi tror

siberlina
1/24/16, 5:00 PM
#9

Kan det va så att er. Mamma inte mår bra och det är det ni känner

MagnusG
1/27/16, 1:53 AM
#10

Jag tror det beror på om man har ett sjätte sinne (klärvojans etc.) eller inte. Det finns någon varelse eller "intelligent" energisamling eller annat som har blivit min ovälkomna "följeslagare" (jag skrev om det i en annan tråd nyligen för den som är intresserad av att läsa litet mer om det). Den kan föra en massa oväsen utan att andra hör, trots att de är tillräckligt nära och har tillräckligt bra hörsel. Att höra utomdimensionellt kallas kläraudians och att känna tung energi t ex kallas på engelska "clairsentience", men jag vet inte vad det heter på svenska. Vissa kallar allt "klärvojans" men jag tror det ordet egentligen definierar förmågan att se t ex andar. Det finns en mycket intressant sida på engelska som heter manchesterparanormal.org där man kan läsa om en massa olika utomdimensionellt. Till trådstartaren skulle jag rekommendera att ta in ett medium, om den vet någon som är bra på husrening och energiläkning (jag känner tyvärr inte till någon jag kan rekommendera). Det gäller att han/hon bor någorlunda nära för de flesta vägrar att åka mer än typ 1 eller 2 tim. åt ett håll, oavsett hur desperat situationen är och hur mycket de påstår att de är i branschen för att hjälpa.

Upp till toppen
Annons: