Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 10144 ggr
Amandla
12/26/15, 1:04 PM

Borttappattråden

Om ni inte fått svar i den gamla tråden så ställ frågan igen här!

Innan du gör ett inlägg i tråden, läs hela detta inlägg för att slippa få ditt inlägg raderat.

Gamla tråden här:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/55f58c43ce12c455df001327-borttappat-traden?discussions-1

På förekommen anledning: det är INTE jag som letar efter föremål eller djur som saknas.

**DET ÄR INTE TILLÅTET ATT EFTERLYSA SAKER ELLER DJUR SOM TILLHÖR NÅGON ANNAN!!!
**

Det är INTE tillåtet att söka exempelvis pengar eller andra saker av större värde. 
**
Det är ej heller tillåtet att söka saker som är stulna. Det är polisens jobb och skyldighet att lösa brott.**

För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden - men det gäller INTE försvunna människor, det är oetiskt att känna in andra människor utan deras tillåtelse och sådana frågor tas bort direkt. Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränande medium och andra som vill hjälpa till.

Det är frivilliga medlemmar som gör detta på sin fritid så det kan ta ett tag att få svar. Vi är mycket tacksamma för deras engagemang GladDet här är också en tråd där man kan träna på att hitta saker, så prova gärna själva, kanske hittar du något som en annan medlem letar efter!

Om du inte får svar beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna, därför har du inte fått svar. Det är ingen idé att börja påminna eller tjata, det har snarast motsatt verkan eftersom det då blir en obehaglig känsla omkring frågan och då minskar chansen att någon vill ta sig an den. Så ha tålamod och slappna av.

Kom ihåg att lämna feedback när någon tagit sig an din fråga!

Lycka till!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
nitsimek
12/26/15, 1:15 PM
#1

Hej!

Blev av med ett par örhängen för ett tag sedan, guldfärgade örringar med ett "gångjärn" på mitten, 1,5 cm diameter. Saknar dem så, de var mina favoriter.

Tror jag hade dem på köksbordet, men dom är putsväck…

Tacksam för svar

Sophie Gustavsson
12/26/15, 10:34 PM
#2

Jag letar efter ett brunt kuvert med silvertejp runt, men har ingen aning om vart det är..

Letar även efter ett minneskort, SDHC storlek. :)

[Augustikatt]
12/27/15, 5:51 PM
#3

Jag letar efter mina favoritridbyxor som försvann för ett antal år sedan, i min dåvarande bostad. Kan jag - eller någon annan i familjen - ha råkat slänga dem? Eller finns de någonstans? Ytterligare ett par ridbyxor försvann i samma veva.

[NeferNefer]
12/27/15, 8:54 PM
#4

Putt

VampireGirlElvira
12/28/15, 11:20 AM
#5

(Kopierad från förra inlägget igen.) Söker fortfarande en blåvit liten porslinshund som står på bakbenen och tigger. Den är ca 13-14 cm hög och den hunden tittar på en med ena örat uppe och den andra örat nere och med huvudet lite på sned. Jag har haft den senast när jag var 16 eller 18 år. Så jag hoppas på att den blir hittad.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

VampireGirlElvira
12/28/15, 3:11 PM
#6

Hej hej. Sorry för att jag skriver igen, men nu har jag tappat bort en annan sak här hemma. Jag har tappat bort min lilla skylt som det står Diskat på ena sidan och Odiskat på den andra sidan. Den är grön på ena sidan och den är röd på den andra sidan. När jag städade upp i köket för tre timmar sedan, så skulle jag ställa undan den ovanpå mikron som jag alltid bruka göra när jag torkar av ovanpå diskmaskinen, och nu så hittar jag den inte igen.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Fridaaaa
12/30/15, 9:01 PM
#7

Söker min hunds stickade tröja
Blå & gul och står swe på den. Hittar den verkligen inte någonstanns.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

cocomademoiselle
12/30/15, 10:08 PM
#8

Hej, Jag söker 2 st bebisalbum som kommit bort i flytt för ca 2 år sedan. Det var 2 st väldigt personligt gjorda bebisalbum, ett som jag gjort själv som heter "historien om hur du kom till" och ett som min syster gjort själv med släktträd etc. Det var båda gjorda till min son som nu är 5,5 år. Tack på förhand!

Helperev
1/6/16, 6:14 PM
#9

Hej, Jag söker en borttappad nyckelknippa. På knippan finns en bilnyckel, samt två husnycklar till över- och underlås. Jag har sökt efter knippan i några månader och börjar bli desperat eftersom jag verkligen måste ha tag på bilnyckeln då jag ska lämna iväg min bil i nästa vecka. Hoppas någon kan hjälpa mig!

Safiren1234
1/7/16, 4:48 AM
#10

Hejsan, jag upptäckte igår att min ena ring som jag bär dagligen var försvunnen från platsen både jag och min sambo såg den kvällen innan. Den andra ringen låg kvar vilket gör mig osäker på om jag lagt den andra ringen någon annanstans, men jag har speciella ställen jag alltid lägger den på då den har ett väldigt känslomässigt värde för mig. Jag har även två katter som gillar att putta undan saker och sedan leka med prylen. Detta har hänt förut med denna ring. Har av någon anledning för mig att jag tog av båda ringarna på kvällen i måndags men sedan satte på mig just denna ring för jag trivs så bra med denna och att jag sedan lagt den på ett "smart" ställd för natten, men som sagt lite oklart. Det är en silverring med fyra safirer på rad, och sedan två små stenar på varsin sida av safirerna. Den är inhandlad i Indien för snart fyra år sen av min sambo. Har vid flera tillfällen tappt stenar som jag fått ersätta samt försvunnit två gånger men sedan hittat den på tex en annan byrå eller bakom tv-bänken. Jag skulle bli så otroligt glad om någon kunde hjälpa mig hitta denna ring igen. Den ligger mig så varmt om hjärtat och det känns som om jag förlorat en kroppsdel ungefär. Tack på förhand!

Ladycheyenne
1/7/16, 10:13 AM
#11

Hej! Borttappad förlovningsring o letat både inne i huset o på gården, längtar så mycket att finna den, o känns ledsamt o kan ni hjälpa mig finna den. Mvh ladycheyenne

Fridita1981
1/7/16, 10:48 PM
#12

Hej, Nyckeln till vårt vapenskåp är försvunnen sedan några dagar. Den sitter ej i låset och finns inte på sitt vanliga gömställe så jag undrar om någon vänlig själ kan hjälpa oss att finna den? Den är silverfärgad och ca 10 cm lång. Tacksam för svar. Frida

Saks
1/7/16, 11:36 PM
#13

Hej, det känns som en klassiker, men jag hittar inte mina hemnycklar… På den sitter även min cykelnyckel. Nycklarna sitter på en ring med ett plus (kryss, kors) i filtmaterial. Hoppfulla hälsningar, Saks

Annons:
2dream
1/8/16, 9:04 AM
#14

Hej. Jag har tappat bort en svart väska liknande den på bilden fast min är det mönster på. Jag har inte använt den på ett tag. Har letat på alla tänkbara ställen här hemma och nu vet jag inte var jag ska leta.. Tacksam för hjälp att finna den. //2dream

Amandla
1/8/16, 11:30 AM
#15

#14 Bilden borttagen eftersom den bryter mot copyrightlagen. Lägg gärna in en länk istället!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Sarastar
1/8/16, 2:21 PM
#16

Hej!

En nära anhörig till mig gick bort nyligen och jag blev den som tar hand om allt. Vid möte med juristen angående boupptäckningen så upptäckte jag att vi fått fram ett felaktigt testamente från 90-talet. Jag vet att han skrev ett nytt nån gång efter 2003. Det vi har är ju alltså inte hans sista vilja. Men vart kan jag finna det nyare?

Oerhört tacksam för svar.

[NeferNefer]
1/8/16, 2:24 PM
#17

#16: Kolla om det finns bankfack där det kan ligga. Har den bortgångna en egen advokat kan den ha testamentet, kolla det också. Jag hoppas ni hittar det, och jag beklagar sorgen.

Sarastar
1/8/16, 8:32 PM
#18

Tack för svar och tack så mycket! Jag har mailat juristen om att kolla bankfack. Egen advokat hade han inte. Har precis rensat bland alla hans papper och kammat noll tyvärr. Trevlig helg! 😊

Falk123
1/9/16, 10:38 PM
#19

Mitt armband är borta sen en tid tillbaka. Armbandet består av tre läderband som man sedan pryder med berlocker. Några berlocker som sitter på armbandet är flera silvriga hjärtan som sitter ihop, en liten klocka och en ring med stenar. Armbandet kan befinna sig i tre olika hus, antingen i mina föräldrars, min pojkväns föräldrars eller i pojkvännens hus. Fick armbandet i födelsedagspresent av pojkvännen så skulle betyda mycket att hitta det. Alla ledtrådar som kan hjälpa är välkomna.

Sagaliten
1/10/16, 4:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Jösses, vart ska jag börja. Skriver precis ett blogginlägg om  just detta för morgondagen så kom jag ihåg tipsen om att korsa sax och nyckel för att försvunna saker ska komma tillbaka och  så skulle jag leta efter det inlägget men hittade detta istället. Min lista är lång och har känslan, eller vet att det är mina små besökare från andra sidan som busar med mig… 😉

Det som ligger mig varmast om hjärtat är nog en bok som redan är inpackad i papp som totalt är stort som ett A4-paket som är spårlöst försvunnen. Är en bok med härliga bilder och lite kul text för att muntra upp en svårt sjuk god vän.
Hon fyllde år på nyår och skulle skickat den till henne då men borta.
Så om någon kan känna in vart den kan vara då är det 1 sak som bockas av i alla fall 🙂

håller tummar och tår

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
Jezz75
1/10/16, 5:02 PM
#21

Hej! Söker med ljus & lykta efter ett par borttappade bilnycklar till vår Clio. I bilnyckeln sitter i en nyckelring som har en grön plastgrej. Har letat överallt - finns den verkligen kvar i huset eller har den ramlat i ngt och försvunnit. Tacksam för svar!  😀

Tbro
1/10/16, 10:51 PM
#22

Hej! Jag söker efter min borttappade vigselring. Min son lekte troligtvis med den en dag och sedan dess är den försvunnen. Den betyder mkt för mig och jag skulle bli glad om den kom fram igen. Tack på förhand Tony.

Liz60
1/11/16, 9:43 AM
#23

Hej,

Jag har gömt min armbandsklocka innan vi skulle åka på semester, och nu minns jag inte var, vet bara att den finns i huset! Det är en klocka jag har haft i 25 år och är en kär gåva från en avliden person. Kan jag få hjälp med detta? Vore så tacksam för svar.

Saks
1/16/16, 1:21 AM
#24

Hej igen, Jag hittade mina nycklar och två till, inland tror jag att jag har hjälp här hemma… Kanske av min svärmor, som inte egentligen tyckte sådär väldigt mycket om mig…men det känns ändå som att det är hon.., hälsningar Sara

Eliinem
1/16/16, 5:52 PM
#25

Hej! Jag hade så gärna vela hitta en ring jag tappat bort.. Och även en töjning/öronhänge. Hittar de verkligen ingenstans.. Tacksam för svar! :) Mvh Elin

carrofrost.90
1/16/16, 11:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Hej. Jag skulle vilja ha hjälp med att hitta min systers katt Kenai. Han är 6 månader och försvann igår kväll 25 Januari i Skokloster. Det var -18 ute och det var bara min äldre katt som kom in men inte han. Vi har varit ute och letat och ropat efter honom och vill gärna veta om han lever och vart han då kan befinna sig. Tacksam för svar!

Carrojf
1/17/16, 5:20 AM
#27

Har letat under lång tid efter min favoritring i silver med genomskinliga stenar på. Finns varken bland mina andra smycken eller i någon av mina väskor. Tycker det är så himla tråkigt att jag inte kan hitta den :( tacksam för svar :)

Annons:
syllis
1/18/16, 9:01 PM
#28

BILJETTER! Enligt min kollega har han lagt mina tågbiljetter för ca 4 veckor sedan på mitt skrivbord. Tågresa gäller nu på fredag till Stockholm. Det står mitt namn Sylwia på de. Jag minns inte ens att jag sett de. Men kan varit stressad den veckan. Snälla önskar hjälp snarast. Tack på förhand. Mvh Sylwia

Sagaliten
1/18/16, 9:08 PM
#29

¤28, kan inte hjälpa dig medialt, men däremot så vet jag att jag gjort av med en biljett en gång. Om du har bokningsnummer på mailen, eller om det i bästa fall kan räcka med personnummer, så ring tågbolaget och fråga om det går att lösa. Säg att det är spårlöst försvunnen och att din hund måste ha ätit upp den eller nåt.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

syllis
1/18/16, 10:02 PM
#30

# 29 Åh tack Sagaliten för ditt svar. Jag har pratat med resebolaget som min marknadschef hänvisa mig till. Och vi har alla siffror mm. De är utskrivna biljetter så måste jag köpa nya säger tråkigt nog resebolaget. Småaktigt tycker jag då våran firma köper till 40 pers en gång om året för att åka till Stockholm. Varit i kontakt med SJ och de kan inget göra heller.

indieana
1/19/16, 5:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Min alliansring…
är försvunnen sedan julaftonskvällen. Hade den på mig hos mamma men nästa dag när vi skulle åka till fjällen låg den inte bredvid förlovningsringen och jag hittar den ingenstans! Inskription "El vita est grand. El amor est maximo." samt bröllopsdatum 050709.  Det är den smala med stenar runt på bilden.
Så varmt tacksam för hjälp att finna den!

[Nirvana-music]
1/20/16, 11:56 PM
#32

Behöver hjälp att hitta en svart/grå pannlampa som jag har tappat bort. Behöver den i mörkret och den var dyr så uppskattar hjälp :-) Tack :-)

Sentaku
1/22/16, 1:52 AM
#33

Hej, just i början på oktober så var jag på en fest, där jag senare  tappade bort mina nycklar, det satt 2 hemma nycklar 2 cykel nycklar och 1 varnlig hänglås nyckel på min knippa som bestod av en rund ring. Skulle vara hjärtligt tacksam för hjälp! Bor i Umeå

NathalieJohFunck
1/23/16, 7:28 PM
#34

Hej! 

Jag har tappat bort ägarbeviset och min hunds pass och massa viktiga papper på hans vaccineringar och så vidare, dem ska ligga tillsammans någonstans! 
Sist jag kommer ihåg att jag såg papperna var när vi skulle flytta, kan de vara så att dem kommit bort i flytten!?
För har vänt upp och ner på det ställena jag hade en aning om att jag kunnat lagt dem. 
Någon som skulle kunna hjälpa mig vägleda mig att hitta dem!? 
Detta är min sista utväg annars vet jag inte hur jag ska hitta dem!?

Vore super gulligt! ❤️

Annons:
Jimssan
1/25/16, 7:03 PM
#35

Hej! Är en 2 barns far som lyckats tappa bort en Abloy exec hemnyckel med en liten mercedes nyckelring fast i den. Den borde vara i bostaden, men är inte säker. Tacksam för svar.

Aström
1/25/16, 7:42 PM
#36

Min sambo tappade nyckeln till min mors lägenhet idag. Endast den nyckeln hängde på knippan. Nyckelring i genomskinlig plast med grön föreningsbanken ligga på. Vi tror den ligger någonstans utomhus på vägen mellan min mors lägenhet och vår lägenhet. Ca 1 km i avstånd.

kvjb
1/27/16, 11:15 AM
#37

Är det någon som snälla kan se vart nyckelknippan till vårat hyresförråd tagit vägen? Ska lämna igen det nu innan månaden i slut och den är helt plötsligt puts väck! Hjälp! 😢

[LarssonA]
1/28/16, 3:40 PM
#38

Min sambo har tappat bort sin mapp med arbetsgivarintyg och andra papper han måste ha för att kunna anmäla sig till arbetsförmedling/akassa. De är en blå pappmapp som det står "Läxmapp Ida" på.

Troligen r det jag som lagt den på nåt fantastiskt bra ställe under julstädningen…. :/

SilverL
1/29/16, 9:55 PM
#39

Hej! Jag behöver verkligen er hjälp. Två konsertbiljetter är borta. Jag fick de av min sambo och vi skulle gå på konserten tillsammans i sommar… Nu är de helt försvunna!! Kan någon hjälpa mig??

Hallengren
1/30/16, 6:21 PM
#40

Hejsan

har en grej som har stört mig väldigt länge nu, 

då jag skulle städa badrummet, och råkade stöta till muggen min tandborste stod i, och ramla ner, 

och den är spårlöst borta, hittar inte den nånstans, bara "gått upp i rök" 

så nån som vet hur den bara kan försvinna så? 

tack i för hand.. :)

Kosmoskatten93
1/31/16, 4:57 PM
#41

Texten raderad eftersom man inte får efterlysa andras saker! Var vänlig och läs sajtens skrivregler/Admin

Annons:
Grigge
1/31/16, 6:45 PM
#42

Hej, för ungefär ett år sedan tappade jag bort min maddona ring och kan verkligen inte hitta den. Hade betytt väldigt mycket för mig om jag kunde hitta den. Ringen ser ut som på bilden

Grigge
1/31/16, 6:56 PM
#43

Hej igen, den 19/12 2015 tappade jag bort mitt efva attling halsband. Jag minns att jag hade de under en utekväll den 19 december men efter de är halsbandet helt borta. Då halsbandet var en present betyder de väldigt mycket för mig. (Halsbandet ser ut som på bilden) Tacksam för er hjälp!

VampireGirlElvira
1/31/16, 8:20 PM
#44

Hej hej. Jag har hittat min lilla skylt som jag efterlyste på #6. Den låg under mikron i köket. Jag städade ordenkligt inne i köket idag, och hittade den under mikron. XD

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Acendj
1/31/16, 9:41 PM
#45

Jag har blivit av med mitt minneskort till mobilen. Det är ett sånt litet micro sd kort. På den har kag bilder från min senaste förlossning nu i dec, vilket även innebär bilder från första tiden (även våra 7 dagar på bb), första julen, nyår och allt Jag är totalt förkrossad. Har letat men har gett upp av hopplöshet. Tom kollat igenom dammsugarpåsen ihopp om att den skulle vara där. Sista minnet är att jag lägger det vid datan men idag var det inte där. Jag är desperat…. Snälla hjälp mej :(

Trulsans
1/31/16, 11:38 PM
#46

Hej. Jag hoppas verkligen att någon här kan hjälpa mig att hitta viktiga och känsliga papper som är försvunna. Vi har letat efter dom länge nu utan resultat. Tack på förhand <3

Fridolfina
2/1/16, 3:35 PM
#47

#46 har du ett blått skåp/byrå/skrivbord? Leta där isåfall. En blå möbel.

lilleduhej
2/2/16, 11:18 AM
#48

Hej, jag har letat efter min mobil i tre dagar nu. Den ska vara någonstans i mitt hem men jag hittar den inte alls.. vänt upp och ner på allt. Skulle verkligen behöva den då jag har en massa fina bilder och minnesvärda videor på min son på telefon.. tack på förhand

Annons:
Fridolfina
2/2/16, 11:57 AM
#49

#48 Kolla under alla kuddar du har, ev en mjuk filt, känns som vit. Lyft alla kuddar och kolla även mellan soffkuddarna i soffan.

lilleduhej
2/2/16, 5:45 PM
#50

#49 Tusen tack för svaret och att du tog dig tid! Letat igenom varenda soffa hemma men tyvärr ingen mobil ändå..

Kiiwih
2/3/16, 6:16 PM
#51

Hej!
Jag har tappat bort en kattkarda här i lägenheten. Den är grön med orange handtag, inte så stor. Vart kan den ha tagit vägen? 😛

Tack på förhand!

Sampis
2/4/16, 3:35 PM
#52

10-månader gamla katten Rio gick hemifrån i söndags och har inte kommit hem sedan dess. Första gången han är borta längre än några timmar. Mår han bra? Mvh

Denna kommentar har tagits bort.
Nina17
2/4/16, 8:35 PM
#54

Hej. Jag kan inte hitta mina glasögon. De är svart/röda och har varit borta ca. 1 1/2 vecka. Känns som om jag letat överallt men kan inte hitta dem. Börjar bli så jobbigt för ögonen att var utan. Tacksam om någon kan hjälpa😊

[Nirvana-music]
2/6/16, 10:01 AM
#55

jag har tappat bort mitt företagskort till bussen, den sitter fast i ett litet blått plastfodral. 

Behöver det på måndag, så tacksam för svar.

Annons:
[Nirvana-music]
2/6/16, 10:02 AM
#56

#48: Du har ingen brun möbel hemma? Det känns som att den ligger någonstans i en brun möbel.

AsaaP
2/6/16, 10:48 PM
#57

Hej..ett desperat rop på hjälp från mig. Har tappat bort en nyckel som jag absolut inte får tappa bort. Kan någon se var den kan ha hamnat. Har jag förlorat den för alltid? Vänliga hälsningar Åsa

AsaaP
2/7/16, 11:09 AM
#58

pS måste kanske också tillägga att detta är en nyckel som ifall den är borta kommer att kosta min chef x-antal tusenlappar för att byta lås till jobbet..då nyckeleländet även är en larmnyckel… Ni förstår min panik nu…

Threse
2/7/16, 11:30 PM
#59

Hej! Har två saker som jag tappat bort. Ev av dem har varit borta i över ett år, det är en dunk med en mörkbrun bets som vi ska ha till vårt golv vi ska lägga in. Har för mig att den är i en 5 l dunk. Sen har jag tappat bort en av enheterna till vår babyvakt, den försvann för ca en månad sen. Föräldraenheten är spårlöst borta. Med vänlig hälsning, Therese

Helena1981P
2/8/16, 11:05 AM
#60

Hej! Jag har två saker jag vill hitta, det ena är en knuten genomskinlig fryspåse innehållandes ett par minneskort med mestadels bilder på barnen, den försvann i flytten men bör ligga någonstans i mitt proppfulla garage. Sen vill jag gärna hitta barnens bebiskläder som troligtvis ligger i en större väska i mjukplast med dragkedja. Det här är mina viktigaste och käraste materiella ägodelar som jag grämer mig över att inte ha funnit än så jag vore oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig! Tack på förhand /Helena

mettemy
2/9/16, 1:52 AM
#61

Hej! Va lycklig jag blev när jag hittade hit, jag är verkligen desperat! Jag har förlagt/tappat bort passet till min ponny med mätintyg och vaccinationer. Han  är en  D-ponny som heter Mr Starlight och är född 2003 om det är till någon hjälp. Jag tror att jag hade det med när vi var till veterinären i december men är inte säker…Håller alla tummar nu att någon vill/ kan hjälpa oss, tusen tack på förhand!

Ana80
2/9/16, 6:28 AM
#62

Hej! Söker mina förlovningsringar som försvunnit. Har nog letat överallt men vet inte vart dom kan vara. Sist jag såg dom var slutet på förra veckan i badrummet på hyllan. Det är två ringar som jag har som en. En slät bredguldring och en smal guldring med 14st små diamanter. Inuti den breda är det graverat "sebastian" ett hjärta samt datumet vi förlovade oss 20140214. Snälla har nån möjlighet att hjälpa mig finna dom, känner mig helt förkrossad. Skulle vara otroligt tacksam för svar! Mvh/Ana

Annons:
FrökenE
2/9/16, 6:29 AM
#63

Hej, I höstas flyttade jag och en väninna våra hästar till ett nytt stall och nu är hästpassen spårlöst försvunna. Efter hysteriskt letande skulle jag nu vara oerhört tacksam för vägledning till var passen kan vara. Tack på förhand! Vänliga hälsningar, Elin

gorv
2/11/16, 1:52 PM
#64

Hejsan!

Jag hittar inte ett kuvert med frimärken och några presentkort i. Kan någon se var det är  någonstans? Tack på förhand.

Mvh G.

koolanna
2/12/16, 9:38 PM
#65

Min dotters iphone 5s med ett skal med fjärilar på är helt borta och den måste finnas kvar i huset men vi kan inte hitta den :( hon har en låda på sitt rum med gamla telefoner och där finns den inte. Hon är inte slarvig av sig så känns lite konstigt att den är borta!

Age
2/13/16, 11:12 AM
#66

Hej!

Ännu ett fall med försvunna nycklar! Jag har blivit av med ett set extranycklar till lägenhetsdörren. Det är två nycklar som sitter i en nyckelring tillsammans med en svart fyrkant i läder. Har letat men kan inte hitta den. Vore väldigt tacksam för hjälp då byte av lås förmodligen kommer att innebära byte av lås till gemensamma utrymmen i huset.

Helthrygg
2/14/16, 1:12 PM
#67

Hej svejs!Min extra bilnyckel är spårlöst borta!!!sedan ca 5 månader..har vänt upp å ner på det mesta😯den andra bilnyckeln funkar ej längre så jag kan inte använda bilen😢Snäälla kan nån vänlig själ hjälpa mig?!?❤Helén

Carolina1983
2/14/16, 7:12 PM
#68

Hej! Söker förtvivlat efter min väska som jag tappade bort igår kväll. Väskan ser ut som en påse och innehöll plånbok, nycklar och en sminkväska. Kan jag hitta den igen tro? Oerhört tacksam för hjälp!

Elinelis
2/14/16, 8:28 PM
#69

Söker som en tok efter min och nu förtiden även min dotters rosa gose-elefant. Vi har en till rosa elefant här hemma som ser likadan ut men mindre, den vi söker är ca 30 cm hög. Hade varit evigt tacksam om denna kunde hitta hem igen!!!

Annons:
paperball
2/15/16, 12:59 AM
#70

Någon som kan hjälpa oss att hitta vår bilnyckel??? Det ställer tills bödel problem att bara ha en nyckel. Har letat överallt utan resultat! Letar också efter vår häftapparat för trä… Behöver man lämna närmare beskrivningar? Skulle bli så otroligt tacksam om ni kunde hjälpa oss!

AmandaSol
2/15/16, 5:04 PM
#71

Hej! Min första present/julklapp som jag fick av min pojkvän som jag nu varit tillsammans med i snart 3 år är borta… Först tappade jag bort de 3 små berlockerna och nu när han köpt 3 nya i allahjärtansdag present så tappar jag bort kedjan.. Det är en kedja i silver som liknar Thomas Sabo. Armbandet betyder så mycket för mig…hjälp mig att hitta den!😳

mammatilltre
2/16/16, 12:35 AM
#72

Jag är så ledsen! Upptäckte idag att ett av mina mest betydelsefulla minneskort (sd-kort) till systemkameran är försvunnet. Där finns bland annat de enda korten från vår minsta dotters barndop, barnens första utlandsresa, familjebilder och jag gissar på kort av min farmor som nyligen gått bort. Jag har har ingen aning om det är kvar i huset, om jag tappat det ute osv. Skulle verkligen värdesätta lite hjälp om någon har möjlighet..

Andreen
2/16/16, 9:32 PM
#73

Hej! Jag blir tokig. Ja har letat överallt efter min favvotröja men jag hittar den inte någonstans.
Den är svart  i bomull med resår i midjan en silvrig kedja som slutar under brösten och 3/4 ärmar
Snälla om någon kan hjälpa mig att finna min tröja

Mia ❤️

Drotanirac
2/18/16, 6:30 AM
#74

Söker sonens gosekatt. Den är grå med mörkgrå/svarta ränder vita tassar namnad med blå klisterlapp . Försvann tillsammans med en rosa giraff den 28/29 dec

veronicaveronica
2/18/16, 11:08 AM
#75

Hej ! undrar om någon kan hjälpa mig att hitta en borttappad nyckel.

Har letat och letat.. Bor i en lägenhet där det är väldigt många lås med denna nyckel,  inte bara till ytterdörr utan även balkong dörr osv, så blir väldigt krävande/ dyrt  att behöva byta ut ALLA lås pga detta :/

Tack på för hand.

Happysouljoy
2/18/16, 1:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Hej, Jag har blivit av med min vigselring.. Den låg på min nattduksbord och sedan lekte min lille son med den.. 10 min senare var den borta.. Jag har verkligen letat överallt.. Snälla någon där ute, kan du hjälpa mig? Den betyder så mycket för mig.. Xxx

Annons:
Happysouljoy
2/18/16, 5:51 PM
#77

#74- jag hittade ringen… Helt slut, ingen energi kvar.. Han hade lagt den i en låda långt in i klädkammaren. Där hade den hamnat i ett par skor.. :) jag är överlycklig!!

Miia85
2/20/16, 12:08 PM
#78

Hej! Skulle behöva hjälp med att hitta en knippa med två nycklar, de är min man som har tappat bort nycklarna till man svärfars fyrhjuling! Är lite desperata nu.. Hoppas de finns någon som kan hjälpa oss!

Terran
2/20/16, 8:28 PM
#79

Hej, Min älskade katt är försvunnen sedan i torsdags 18/2-16 från 8:30-tiden. Hon heter Snurran och är 12,5 år och innekatt. Blandning mellan bondkatt och norsk skogskatt. Är orolig för vädret är dåligt och hon är mkt skygg. Hon är grå, svartrandig och beige på magen. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig…?

Hannah99
2/21/16, 12:22 AM
#80

Hej Jag har tappat bort en klocka jag fick av min pappa i julklapp. Vill jätte gärna hitta den. Jag mins att jag sist hadde den hos min mormor. Klockan är ganska stor och helvti med läder band skulle bli väldigt glad om jag kunde hitta den snälla hjälp :(

MiLi4033
2/22/16, 10:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Hej,

Vår älskade kanin Pepsi har spårlöst försvunnit från sin utehage, vad har hänt? Lever han, kan vi hitta honom?

Saknar honom jättemycket.

saramathilda
2/24/16, 8:59 AM
#82

Svar till nr #45. Har du tittat om det ligger i fönsterkarmen? Jag undrar om det inte ligger under någonting, kanske en kruka eller något annat.

Rikkifalk
2/24/16, 5:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Hejsan! Jag skulle VERKLIGEN behöva hjälp med att hitta mitt körkort och mitt bankomat kort. Skickar med den enda bilden jag har på körkortet och bankomat kortet är blått och rött från Handelsbanken. TACK PÅ FÖRHAND

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[LarssonA]
2/25/16, 10:35 AM
#85

Vi har tappat bort vår hörnslip. Senast vi hade den var i maj - juni nånstans i min lägenhet jag hade. Jag lämnade kvar en del saker till nästa person som flyttade in och jag hade inte tänkt lämna slipen… Jag tror inte heller att jag gjorde det, men vi har inte sett den sedan dess. Slipappren till den är också borta!

Vi saknar bla ett täcke som av misstag blivit slängt när vi slängde annat. kan även slipen åkt med? Vi behöver verkligen den nu när vi renoverar huset och målar trappor osv….

orecus
2/26/16, 7:49 PM
#86

Hej! Min farmor gick bort nyligen och jag skulle få farfars gamla fiol efter henne. Allt gick så fort så den hanns aldrig tas fram. Nu hittar vi den inte… Någon som har tips på var jag kan leta?

Margareta W
2/27/16, 10:21 AM
#87

Hjälp! På alla ❤️-dag fick jag en ny dator av min man. Jag börjar nytt jobb nästa vecka så det är verkligen tacksamt. Problemet är att laddaren till datorn har försvunnit. Sist jag såg den var när jag förde över grejer från telefonen till datorn. Sladden satt då i. Jag blev sen avbruten pga mina tre barn som ville ha hjälp/uppmärksamhet. Och nu kommer jag verkligen inte ihåg vart jag har lagt den. Har letar febrilt och börjar känna mej helt knäpp. Till saken hör att det har försvunnit grejer oförklarligt i det här huset sen vi flyttade in för ett år sen.

indieana
2/29/16, 5:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Rättelse av inlägg 31

Hej, insåg att jag skrivit fel inskription. Korrekt inskription för min alliansring som troligen försvann på julaftonsnatten är:
Anna & Daniel 9/7 -05

Precis när jag skriver detta börjar den automatiska tvåldispensern pumpa ut tvål en bit bort. Märkligt. Börjar också undra om jag har ngn här. Ringen borde ju ha legat tillsammans med de andra ringarna jag tog av mig när jag kom hem. Hoppas innerligt få hjälp att hitta den!

vemina
3/2/16, 12:32 PM
#89

Jag har förlagt min fars gamla mobiltelefon… Vart kan jag ha lagt den?

ulrikaANDERSSON
3/2/16, 10:41 PM
#90

Hej! Är det någon som kan hjälpa mig att hitta en guldring som jag fick av min far när jag fyllde 18? Det var hans vigselring som jag fick göra om hos en guldsmed! Väldigt tacksam för svar!!

Annons:
Amanda9321@hotmail.com
3/4/16, 2:21 PM
#91

Hej! Jag har tappat bort min bilnyckel. Kan ni hjälpa mig hitta den? Den är svart, det är en hemmanyckel på också. Tacksam för svar!

Torraberg
3/8/16, 11:57 AM
#92

Hejsan alla.

Jag har låtit det här varit alldeles för länge och förstår att jag kanske aldrig hittar filmen igen men vill ge det ett försök bland er som kanske kan hjälpa mig 🙂

Jag letar efter en hemmagjord VHS film som spelades in nån gång mellan 1986-1988. Sista gången jag såg den var ca 7 år sen, filmen handlar om mig, min bror, min pappa och mamma strax innan de skildes. Tror det står på sidan, på bandet, med tuschpenna "Sandvägen". 

Den försvann i samband med en hastig flytt och jag har inte sett tillstymelsen av den. 
Filmen ligger mig varmt om hjärtat då jag själv inte har några egna minnen från den tiden och det är dåligt med andra filmer/bilder.

Jag är tacksam för alla svar ❤️

Mvh Fia

Anichka
3/8/16, 10:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

En tavla är borta - jag har fått en tavla som ska användas vid en festlighet p lördag den 12 mars till försäljning för att samla pengar till välgörenhet bla.. Tavlan har en stark blå bakgrund och jorden samt en elefant och en kvinna som flyger i luften.  Den måste finnas någonstans i mitt hem. Snälla kan någon hjälpa mig?

Viola77
3/8/16, 11:36 PM
#94

Nyckel.Vi har tappat bort mitt företags jobb cykel som går till bland annat går till Soprummet. Någon som som kan hjälpa oss?

Annjö
3/12/16, 7:50 PM
#95

Hej! Vi letar snart ihjäl oss efter en nyckel till en takbox som ska användas i morgon, den har varit i bilen hela tiden men nu är den spårlöst borta. Finns det någon som kan hjälpa oss??:)

Denna kommentar har tagits bort.
Minimajs
3/13/16, 9:21 PM
#97

Hej spiritualister! Jag håller på att leta mig galen efter min Macbook air laptop som plötsligt är försvunnen i min lägenhet som bara är 62 kvm. Jag hittar den ingenstans och har aldrig tagit med mig den utanför lägenheten vilket gör det hela väldigt märkligt. Jag använde datorn senast i förrgår (fredag 11 mars) och har inte sett den sen dess.

Är det någon som vill försöka känna in var den skulle kunna vara så skulle jag bli överlycklig! Tack på förhand / M

Annons:
-Sissa-
3/15/16, 7:36 PM
#98

Hej, jag har tappat bort min bilnyckel.. Det är en svart rektangular plastnyckel till en silvrig V70. Senast jag såg den låg den i min lilla handväska med fransar, måste varit innan sommaren…  Jag och barnen flyttade till ett hus i december och i samband med den försökte jag leta igenom alla tänkbara ställen den kunde vara på (fickor, väskor, lådor mm) men utan resultat..

Vore så tacksam om någon kunde hjälpa mig!!

Elsaharr
3/15/16, 7:50 PM
#99

Hej! Är det någon som har sett min mobilladdare till min IPhone 5C? Själva sladden är vit och är 1 meter lång. Svart smal adapter. Hoppas någon kan se vart den kan finnas, har letat överallt (tror jag!)

Zingo ;D

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Stols
3/18/16, 1:42 PM
#102

Hej! Jag skulle vara oerhört tacksam om jag fick hjälp att hitta en ring. Det är en guldring med en stor ljus ametist i kloinfattning. Det var min gammelmormors ring, och nu kan jag inte hitta den. Tacksam för hjälp!

Lisa786
3/19/16, 6:05 AM
#103

Jag letar efter en ring jag fått utav mormor, den är tjock och lite rektangulär med en genomskinlig sten på, kan något snällt medium hjälpa mig? Vore oändligt tacksam

gabbii
3/20/16, 8:52 PM
#104

Hej! Jag har tappat bort min nyckelknippa. Det sitter flera nycklar på den även ett grått tygband/tråd. Någon som kan hjälpa mig ? Skulle vara jätte tacksam!

Annons:
pyret222
3/21/16, 8:38 PM
#105

Hej på er fina!! Jag saknar ett armband i silver som jag fick av mina mamma. Det är som små bitar som sitter ihop. Man kan byta ut bitarna mot andra om man vill ha bilder istället, jag fick en bit med som har fiskarnas Tecken. förstår ni hur jag menar? Vh Eva

vargman
3/22/16, 4:21 PM
#106

#104 gabbii

Vet inte om du redan hittat nyckelknippan eller om det är så att du kommer hitta den. Jag får en känsla av att den finns nära vatten. Kan vara dusch, badrum. Ett omkädningsrum, badhus? Ser en blå färg på väggar eller golv där de kan ha varit eller är fortfarande. Den där blåa färgen du ser på hus i t.ex. Grekland. Försök att tänka efter vad du tror det kan vara jag simmar efter och leta där. Ev. ring och fråga om någon där fått in dessa från någon som lämnat in dessa. Ser en asiatisk mamma med glasögon. Märk att jag gör detta på amatör basis. Är inget proffs på det men detta är vad jag i nuläget får till mig .

Lycka till😎

Jossan75
3/22/16, 8:52 PM
#107

Söker efter min svarta hatt med färgglada band runt brättet. Vet att jag hade den förra sommaren i en husvagn och nu är den spårlöst borta. Köpte den i USA och vore tacksam om någon ser vart den är.

-Cissi-
3/22/16, 9:35 PM
#108

Har letat som tusan efter min hunds tröja. Den är i grå fleese och står showmaster på rumpan. Tyckte jag sett den i bilen men inte hittat den.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

morgonstund
3/23/16, 8:17 AM
#109

Hej! Jag gav mitt bankkort till min son i lördags. Kortet är gult till färgen ! Han skulle åka iväg och handla nya bromsbelägg till sin bil! Gav kortet till honom i hallen. Han var i köket och hallen innan han gick ut ur huset! Ute stängde han garageporten och bagaget till sin bil. Han kom aldrig iväg, mer än till min bil, så var kortet borta???? Skulle va så tacksam om någon kunde se vart kortet är? Häsningar Morgonstund har guld i mun :)

lisy.lj@gmail.com
3/23/16, 10:51 PM
#110

Hej! Jag letar desperat efter min astmamedicin. Det är en vit liten dosa med blå knapp. Har kikat överallt känns det som. Är det någon som får en känsla av var den kan finnas?

vargman
3/24/16, 12:11 PM
#111

#109 morgonstund Kommer du ihåg vilken jacka din son hade på sig? Låter säkert lite enkelt men jag får känslan av trasig ficka. Kanske åkt in i fodret? Eller ligger hamnat i en ficka som normalt aldrig används och därför inte tänkts på. Det skall finnas i närheten. Kan inte känna att det skulle vara förlorat ännu i allafall. // vargman😎

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[NeferNefer]
3/26/16, 1:09 PM
#113

#112 borttaget. Att fråga om samma sak flera gånger hjälper inte. Det finns inga anställda medier som sitter här och jobbar med att hitta borttappade saker, om någon får svar är det tack vare Övernaturligts medlemmar som frivilligt hjälper till eller övar.

Annica987
3/27/16, 10:51 AM
#114

Hej! Det är första gången jag skriver här. Igår drog mina hundar från gården och är fortfarande borta. Någon som kan se vart dom finns och om dom fortfarande lever?

camiluren@hotmail.com
3/28/16, 6:36 PM
#115

Hej. Jag har tidigare frågat om min nyckelknippa medlen stor lila sten. Tyvärr borta än. Finns en hem nyckel och några andra nycklar på den. Försvann i sep/okt :-/ Undrar även om någon kan se vart min 7 åriga dotters Samsung platta hamnat ? En 7 tums med rosa fodral. Borde finnas i vårt hem men nu har jag letat överallt :-/ Skulle vara så tacksam för all hjälp jag kan få. Mvh camiluren

Ribessa
3/28/16, 10:50 PM
#116

Jag har en topp, blusaktig vit med blåa mönster på som är omlott, som jag inte kan hitta någonstans. Jag kan inte förstå vart den har tagit vägen och jag tycker om den så mycket, så om någon skulle kunna se vart den befinner sig skulle jag bli jätteglad!

angelottie
3/29/16, 5:31 PM
#117

Söker en borttappad handske. Svart skinn på insidan, mocka på utsidan samt ullfoder inuti. Förutom att det är mina bästa handskar, är de ett minne av min älskade mormor. Det är höger handske som saknas. Försvunnen i eller på väg till kyrka. 2016-03-23, där jag samma kväll skulle sjunga" Ein Deutsches Requiem " av Brahms. Letat igenom nästan hela kyrkan samt vägen dit. Enda tanke kvar: har någon sångare, musiker ( av totalt ca 150 st ) råkat få den med sig? Vore mycket tacksam för hjälp!

Sagaliten
3/30/16, 1:11 AM
#118

Har en nu väldigt gammal kommentar, kommentar #20 som fortfarande är aktuell, den gröna boken med grodan på som heter maningen med livet Men skriver här för att dela en sak man lätt glömmer bort. Att be andra sidan om hjälp. Tror de hjälpte mig lite idag när panik uppstod. (Om någon vill läsa fritt fram sagaliten.blogspot.se/2016/03/vart-ar-planboken-panik.html ) Håller på att gå en kurs också där en av sakerna man ska öva på är att hitta försvunna saker, så förhoppningsvis kan jag tänka lite här och förhoppningsvis bli väldigt bra på det. Vi får hålla tummarna där 😉

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
Devandrey
4/2/16, 9:23 PM
#119

Hej, tappade bort min bilnyckel, för en vecka sen (lördag eller söndag). Ny bilnyckel kostar mig 20'000 kr. Så skulle vara tacksam om nån kunde hjälpa mig hitta den. Givetvis får den som hjälper mig hitta den en ordentlig hittelön! Tack!

Zelma
4/3/16, 10:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#120

#120 Hej! Behöver hjälp att hitta min katt Elvis som försvann fredag den 1/4.

Dioramabyggare
4/4/16, 11:58 PM
#121

För ett tag sedan lossnade en krok med sugfäste från badrumsskåpet, och jag har letat under tvättstället, under toalettstolen, under badkaret, till och med flyttat på tvättmaskinen utan att hitta kroken. Den är kromblank, fästplattan är 6 centimeter i diameter, och kroken sticker ut från väggen nästan lika mycket, så den är ju lätt att se. Badborsten, med skaft, som hängde på kroken lade jag i en korg som står på tvättmaskinen efter att den och kroken åkte ner, men var kroken är någonstans har jag ingen aning om… 🤔

theycallmeem
4/7/16, 8:16 PM
#122

Hej! Jag har tappat bort en ryggkliare i trä som jag har fått efter min mormor som gick bort i september förra året. Denna ryggkliare  har alltså ett väldigt högt värde för mig så jag hoppas att någon kan hjälpa mig att finna den.

vargman
4/7/16, 8:34 PM
#123

#122 theycallmeem Jag ser en ganska mörk möbel. Kan vara en en bokhylla,skåp eller skänk. Där det finns böcker på ett hyllplan. Ser även en mycket speciell lampa på denne möbel. Kliaren skall finnas nära denna möbel. Det som jag själv tycker är väldigt märkligt är att något får mig att skriva skjortor också. Fråga mig inte varför? Det vet jag inte. Det är nog en pusselbit som jag brukar kalla det med vilken du får försöka tolka vad jag kan mena i din vardag. Någon som brukar ha skjorta kanske har lånat den och lagt den på en plats som är typiskt för denne person. Mycket svammel det här men jag bara skriver fritt vad jag får till mig. 😎

theycallmeem
4/7/16, 8:53 PM
#124

#123 av: vargman

Kan du se om kliaren är synlig eller om den ligger gömd någonstans? Kan du se om den finns hemma hos oss eller hos någon annan? Förlåt för många frågor men jag är ny på det här och vet inte alls hur det fungerar.

vargman
4/7/16, 9:04 PM
#125

#124 theycallmeem Jag upplever att den är hemma hos er. Den har hamnat lite gömd/bakom något som jag inte vet vad det är. Men det verkar som en liten bit är synlig om man tittar noga. //Mvh

Annons:
vargman
4/7/16, 9:04 PM
#126

#124 theycallmeem Jag upplever att den är hemma hos er. Den har hamnat lite gömd/bakom något som jag inte vet vad det är. Men det verkar som en liten bit är synlig om man tittar noga. //Mvh

theycallmeem
4/7/16, 9:11 PM
#127

#126 vargman

Kan du se vad det är för färg på tinget som den är lite gömd/bakom, är det ett stor ting?  Befinner den sig i samma rum som möbeln med lampan? Ligger den på golvet eller någonstans högre upp? 

MVH

annfi75
4/8/16, 1:02 PM
#128

Hej jag har tappat bort mitt ena guldörhänge och kan inte hitta den. Det är en ring och ganska tjock. Letat överallt men hittar den inte :(

Madness
4/8/16, 7:03 PM
#129

Jag saknar min hästs pass. Behöver det verkligen och hoppas på hjälp här att hitta det. Letat överallt men hittar det ingenstans.. Kan nån hjälpa mig? Kram

Choklad
4/10/16, 12:27 PM
#130

# 129

Jag ser mer än en häst, en ljustbrun och en mörkt brun. båda har svart man. ser ett blåröttvitt rutigt täcke över häsen , en kvinna i 40 årsåldern lägger täcket på hästns rygg, känns som att hon har passet i sin från mitt håll sett vänster ficka, hon har en mörkbrun jacka . Svart halvlångt hår har hon och är lagom lång. Hon pratar med hästen och hon verkar tankspridd.

Det var längesedan jag övade (men jag hoppas att du hittar passet)

U R us

Madness
4/10/16, 1:26 PM
#131

#130 tack för svaret. Dock stämmer inte färgerna på hästarna in på våra hästar :-/ jag har kollat alla mina jackor flera ggr, min kompis som äger gården där hästen står har kollat igenom alla sina utan resultat. Kan du se om jag får tillbaka passet? Försöker fundera på din beskrivning om det kan vara så att någon råkat ta min hästs pass ovetande, men kan inte komma på att jag haft det nån annanstans än hemma och i vårt stall.. Kram

Fauna
4/10/16, 2:31 PM
#132

Saknar en nyckel till ett stort gammalt postskåp. Jag flyttade, låste skåpet och la nyckeln på ett "bra ställe". Nu får jag inte upp skåpet och nyckeln är borta. Hjälp?
Här är bild på skåpet.

Annons:
Louisaandersson
4/11/16, 4:18 PM
#133

Hej! Jag har tappat bort en liten svart och vit-mönstrad väska ifrån Marlene Birger med en nyckelknippa, ett bankkort, ett puder, ett läppstift och ett pass med namnet Louisa Andersson tyberg på. Tappades i fredags på krogen kopparhammaren i Norrköping och skulle vara så tacksam om någon har någon känning på var den skulle vara då jag åker utomlands på fredag. Mvh Louisa

Denna kommentar har tagits bort.
jes85
4/11/16, 10:04 PM
#135

Hej! Har tappat min förlovningsring,då den va för stor måste den glidit av mitt finger utan att jag märkt det:-( En slät guldring med texten Stefan 24/12-04 i:-/ Tacksam för svar!

Choklad
4/12/16, 11:09 AM
#136

# 131

Känner du igen damen jag beskrev? Verkar som att hon har passet i sin ficka, men utan att veta om det.

Hennes jacka är bronsbrun i någon sorts nylon/täckjacke tyg, och vadderat rutig. Passet har legat i den fickan ganska länge känns det som, det verkar vara hennes "arbetsjacka". 

Nu övar jag bara och som sagt så var det längesedan som jag gjorde detta.

Känns inte som att du får tillbaks passet i nuläget, eftersom det finns en pusselbit som fattas och som verkar vara dolt för mig.

Damen röker, ser henne stå utanför ett hus eller ett stall och tänder en cigarett.

U R us

Viola77
4/14/16, 6:36 AM
#137

Läser ni av dom gamla borttappat trådarna.Jag fick plötsligt en känsla av att det inte är så.Och man får ju bara skriva en gång.?

Amandla
4/14/16, 10:12 AM
#138

#137 Vad menar du? När en Borttappat-tråd blir låst så skapas alltid en ny och där får man skriva in sin efterlysning igen om man inte fått svar i den tidigare. Det som gäller är EN gång per efterlysning och tråd.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Choklad
4/14/16, 11:51 AM
#139

# 135

Jag ser att du har haft den i vatten? Och inte märkt att den försvunnit ner i avloppet  med det material som du handskades med då den försvann.

(vill säga att jag bara övar) Hoppas att du hittar din ring.

U R us

Annons:
jes85
4/15/16, 7:25 AM
#140

#139 Tack snälla du för svar! Du anar inte vad det betyder!! Du kan inte se om det är hemma eller hos någon annan eller kanske rent utav ett avlopp ute 😣? Tack igen!!

Choklad
4/15/16, 9:45 AM
#141

# 140

Vassego 🙂

Jag ser en rostfri vask, som  en diskho. Men jag ser inte var du är. Men det verkar vara inomhus. Dessutom har du gummihandskar på dig nu då jag kollar efter igen, de ser gröna ut. Kan ringen ha fastnat i dem då du har tagit dem av dig? (Om jag ser rätt nu,) så kan det vara värt att leta i handskarna.

U R us

theycallmeem
4/15/16, 5:37 PM
#142

Hej! Vi verkar ha tappat bort vårt sällskapsspel "Med andra ord". Är det någon som vet vart det kan vara och kanske också vet vem i min familj som hade det sist? Tack på förhand.

jes85
4/15/16, 9:09 PM
#143

#141 har inte använt ett par diskhandskar på väldigt många år tyvärr! Men tusen tack för din hjälp/tid!!

Szupadupa
4/17/16, 9:02 AM
#144

Hej! Tråden verkar inte vara så aktiv men jag gör ett försök i alla fall! Jag ska resa utomlands om 4 dagar och jag hittar inte mitt pass…! Det är helt spårlöst försvunnet! Kan någon vänlig själ hjälpa mig? Tack på förhand ❤

frejaspluto
4/17/16, 9:42 AM
#145

Hej!! Gu vad glad att jag har hittat denna övernaturliga i fokus! För ett tag sen kanske 3-4 månader sen hittar jag inte mina hemmanycklar. Jag har liksom vant mig utan dom. Men tänker på dom varje dag i stortsett. Jag har för mig att jag såg dom i nyckelhålet, jag vet att min dotter brukar låsa upp och jag vet vid ett tillfälle att hon tog dom in i hallen. Men vid detta tillfälle så vet jag faktiskt inte. Jag kan inte skylla på ngn eftersom ingen som vet egentligen. Med vänlig hälsning frejaspluto 😊💫✨

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

signemo
4/20/16, 9:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

Gör nytt försök, kanske nya medlemmar som känner av. Har mist två guldarmband från min man. Har väl nästan gett upp.men prövar än en gång

Var rädda om varandra

Annons:
signemo
4/20/16, 9:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

nästa

Var rädda om varandra

[myname93]
4/21/16, 12:42 AM
#148

Hej. Emma heter jag och bor i Härnösand. Jag har tappat bort min bilnyckel. Letat överallt. Ska hjälpa en kompis att flytta 125 mil nästa vecka så måste verkligen hitta den.

sallad
4/21/16, 10:21 AM
#149

Hej! Jag har tappat bort en armring i tenn, vikingastil. Två drakhuvuden pryder armringen. Någon som vet vars den skulle kunna vara? 

Tack!

-Rasmus 🌈

tlover
4/21/16, 11:23 AM
#150

Hej

Jag har tappat bort (eller örhoppningsvis lagt på ett säkert ställe som jag glömt) både min förlovningsring och min vigselring. Någon som kan hjälpa mig. Dom betyder ju väldigt mycket för mig.

l'm back

Choklad
4/21/16, 12:01 PM
#151

# 143

👍

Tack för att jag fick öva

U R us

-Cissi-
4/21/16, 1:28 PM
#152

#108 Är löst :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annaskrolls
4/22/16, 8:26 AM
#153

Hej! Skulle behöva hjälp att hitta ett borttappat guldhalsband…mvh Anna

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Hallonlakrits
4/22/16, 12:14 PM
#155

Hej! Jag tappade bort min plånbok när jag var hos mina föräldrar efter påsk. Snälla hjälp mig, jag behöver mitt körkort odyl 😞 Tack på förhand!

Starlight88
4/24/16, 3:59 PM
#156

Hej!

Jag hittar inte två st. mottagare till Guitar Hero  Play Station, en är svart en är vit.

Ceciljones
4/29/16, 6:28 PM
#157

Hej! Är desperat! Hittar inte min elektroniska nyckel…Är i stort behov av min bil. Måste hitta nyckeln!

Buddi_X
4/29/16, 8:01 PM
#158

Hej! Jag har tappat bort en viktig nyckelknippa med både soprumsnyckel, vindsnyckel, tvättstugenyckel, extra-nyckel till lägenheten och nyckel till hänglåset till vårt vindsförråd.

Sist jag använde den var i lördags den 23:e april kring 16 snåret. Jag använde den för att låsa upp dörren när jag kom tillbaka efter att ha slängt sopor i soprummet (centrala Eslöv) och sedan dess är den spårlöst försvunnen. Vi har snart vänt upp och ned på hela lägenheten och det hela har gjort mig väldigt orolig och illa till mods.

Vänliga hälsningar

Marcus

Viola77
5/1/16, 11:50 PM
#159

Någon som känner inspiration att hjälpa oss som ligger mellan#80 till#121?

Amandla
5/2/16, 10:07 AM
#160

#159 Har du läst #0 ordentligt? I så fall vet du att den här tråden är till för alla som vill öva, det finns inga garantier för att få hjälp utan då får man kontakta någon som är professionell.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[NeferNefer]
5/2/16, 1:57 PM
#162

#161: Överlämna ärendet till polisen. Vi tillåter inte att folk ska se vem som har vissa saker. Jag tar bort ditt inlägg.

petsal
5/3/16, 9:04 AM
#163

Hej. Jag letar efter en väldigt kär t-shirt. Den är svart med vit text på. Texten är Role Model där O:na är döskallar, märket på tröjan är oxå Role Model. Jag har för mig att den låg i en låda hemma hos mamma tillsammans med dom andra två tröjorna av samma märke men när jag kollade nyligen så hittade jag bara dom andra två. Jag vet att jag såg den förut, osäker på om jag tog hem den till mig då eller inte. Har letat hemma oxå men inte hittat den. Tacksam för all hjälp jag kan få, skulle betyda jättemkt att hitta denna t-shirt.

petsal
5/3/16, 9:14 AM
#164

Hej igen, förlåt att jag skriver dubbla inlägg men tänkte att en bild på t-shirten kanske skulle underlätta så här kommer den tillsammans med texten jag skrev för en stund sen.. Jag letar efter en väldigt kär t-shirt. Den är svart med vit text på. Texten är Role Model där O:na är döskallar, märket på tröjan är oxå Role Model. Jag har för mig att den låg i en låda hemma hos mamma tillsammans med dom andra två tröjorna av samma märke men när jag kollade nyligen så hittade jag bara dom andra två. Jag vet att jag såg den förut, osäker på om jag tog hem den till mig då eller inte. Har letat hemma oxå men inte hittat den. Tacksam för all hjälp jag kan få, skulle betyda jättemkt att hitta denna t-shirt.

Hannaj86
5/3/16, 9:45 AM
#165

Hej!

Jag har förlagt en silverbrosch som tillhör en norrbottensdräkt.

Sjalen som jag hade tillsammans med den har jag hittat men broschen är förvunnen. Kan du se art jag förlagt den?

/Hanna

Amandla
5/3/16, 10:03 AM
#166

Jag har tagit bort flera bilder i tråden, var noga med att bara lägga in bilder som ni tagit själva!! Alla måste följa copyrightlagarna på iFokus, det står i skrivreglerna som vi alla godkänt då vi en gång blev medlemmar på nätverket.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: