Annons:
Etikettandlighet
Läst 1182 ggr
Sophie Gustavsson
2015-12-20 03:22

Nervös vid andlig närvaro/andliga tecken

Hej allihopa.

Jag var tidigare inte reagerat negativt vid andlig närvaro, och inte heller när de började visa sig tydligare genom att tända/släcka lampor, sätta på TV:n/handfat/duschen eller liknande, med det är nu senare som jag blivit mer nervös.

Det som främst har gjort mig nervös/rädd har varit högljudda och närmande andetag 1 meter från mig, fotsteg i rummet bredvid och bli "klappad" på armen. Jag har oerhört svårt att tro att det är någon som vill göra mig illa, och jag skulle gärna vilja kommunicera med denna varelse. 

Närvaron känner jag i princip hela tiden, men just när anden vill visa sig/påminna sig om att den är där blir jag ställd och nervös. I efterhand vet jag precis vad jag egentligen skulle sagt eller gjort, men just i ögonblicket är det väldigt svårt för mig att hantera det. Jag vill verkligen inte att det ska vara så, någon som har tips och förslag på hur man kan bearbeta detta?

Tack på förhand. ❤️

Annons:
Tjohalia83
2015-12-20 11:42
#1

Känner du någon som har gått bort som hade högljudd andning?

Sophie Gustavsson
2015-12-20 11:48
#2

#1 Inte vad jag kan komma på, i alla fall inte vid det tillfället som det hände.

Tjohalia83
2015-12-24 10:37
#3

Annars hade det varit desto lättare att komma på vem det är. 🙂 Men som du säger så är det ingen som vill dig illa. Jag förstår att det kan kännas lite obehagligt att bli överraskad med fotsteg och högljudd andning i närheten av dig, men precis som du säger så är det bara för att personen/anden vill visa att den finns där.

Ett tips som jag kan ge för att sluta känna dig rädd är att tänka på en levande människa som du känner. Skulle den här personen bli mer skrämmande bara för att den gått över till andra sidan?

Jag har ofta besök av nära och kära som har gått bort och tycker det är så otroligt fint att veta att de finns där för mig. ❤️

Tjohalia83
2015-12-24 10:40
#4

Och god jul förresten! 🌺

Upp till toppen
Annons: