Annons:
Etikettandlighet
Läst 4413 ggr
Fjäril
2015-12-15 19:43

8 vanliga tecken på andlig närvaro (?)

Då och då kikar jag in på tidningen Näras hemsida, mest för att se om det är något nytt och roligt att läsa. Nu var det ett tag sedan men idag läste jag om "8 vanliga Tecken på andlig närvaro". Nedan följer listan. 

Är det "tecken" som ni känner igen, stämmer dem och/eller finns det andra saker som innebär andlig kontakt? Någon måste ha kommit på dessa från början och "vi" andra bara hänger på 🤪

● Det vanligaste tecknet på att en ande finns i närheten är att känna en plötslig kyla. Plötsligt är hela kroppen kall som is.

● Du hör en röst och tror kanske till en början att du hör röster inne i ditt eget huvud. Men bli inte rädd, när du lyssnar noga hör du att rösten kommer utifrån rummet.

● Du kan se en rörelse i ögonvrån, som om någon passerade förbi på mindre än en sekund. En fladdrade gardin kan vara en ande. 

● Iaktta annorlunda saker som sker. Skåpdörrar som öppnas oförklarigt och liknande.

● Dofter av parfym, cigarett- och cigarrök. Blomdofter och sådana dofter som är förknippade med anden som är på besök. 

● Andar väljer ofta teknik för att göra sig påminda, som att sätta igång TV:n eller cd-spelaren, signalera vid lampor. Via tekniken får andevärlden enkelt uppmärksamhet.

● Du kan känna en diffus känsla av närhet. Ofta känns det trångt och fullpackat omkring dig. Det kan till och med kännas som att någon tar på dig med händer, en fysisk andekontakt. 

● När man har fått kontakt med en ande kommer de sällan nära, men alldeles i början av en kommunikation kan andarna befinna sig i din aura – i den allra närmaste sfären.

_Källa: http://www.tidningennara.se/Artiklar/Andliga-upplevelser/8-vanliga-tecken-pa-andlig-narvaro/_

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
[NeferNefer]
2015-12-15 19:54
#1

👍

[LoveUnite]1
2015-12-15 19:55
#2

När min Spirit Guide kommer på besök känner jag genast av att jag ej är ensam, dock är jag så skeptisk av mig till allt så jag tror alltid jag är nojjig.

Men då kommer den där svävande virvel vinden, väldigt mild, oftast till mitt ansikte. Jag får en känsla av glädje men jag tänker näää.

Jag testar många olika sätt för att utesluta saker som korsdrag.

Jag har till och med gömt mig helt under täcket och sedan kommer virvel vinden under täcket och på ansiktet igen.

Jätte häftigt!!!

Men har dock aldrig blivit IS kall, då hade jag nog blivit orolig.
Kan ju hända att vanliga andar kan påverka en fysiskt på det sättet.

Aldrig hört röster heller.

Men hel skumma saker som hänt kan jag lugnt säga!

Tarotstollan
2015-12-15 21:01
#3

Inget av det som jag känner igen och jag brukar ju säga "att jag inte är medial för 5 öre"!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

skruttelutt
2016-01-04 02:19
#4

Jag blir ofta iskall. En kyla som inte går att beskriva även om man skulle varit utomhus i -10 grader och snålblåst. Enda gången jag har blivit varm är när min gamla och allra bästa katt har varit på besök.

Rörelser ser jag, har senaste året sett hela skepnader/gestalter också. Dock är jag tacksam för att inte saker har börjat flytta på sig eller liknande, risk att jag hade fått hjärtinfarkt då 😉

En gång blev jag förskräckt, var i ett hus där tvättmaskinen finns i hallen (där jag känt närvaro tidigare) och jag tvättade. Går ner lagom tills maskinen bör vara färdig och maskinen är avstängd! Vridknappen var alltså tillbaka vriden till off-läget. Alla dörrar och fönster var låsta, ingen hade kunnat komma in och vi två som var hemma hade med all garanti varit på ovanvåningen hela tiden. Men som alla skeptiker i familjen säger - det var nog tekniken ;) vem vet..

flocken
2016-01-04 17:48
#5

Skuggor i ögonvrån är vardag för mig. Varje kväll är det någon som "går" i hallen vid våra sovrum. Är troligen min mans mormor och vår dotter som har koll. Ibland känner jag en närvaro som står o tittar på mig när jag ligger i sängen. Står utanför sovrummet. Någon som pillar mig i håret. Går rysningar genom hela mig. Min far gick bort för en vecka sedan o väntar bara på honom nu. Hade en "hälsning från andra sidan" samma dag han gick bort.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: