Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1246 ggr
loolan
2015-12-10 17:45

Något speciellt?

Hej jag är ganska ny här på forumet men tycker att det är väldigt spännande att läsa om övernaturliga förmågor, andar osv. Jag började fundera lite själv på saker jag kan ha sätt/känt och kom att tänka på två saker som gjort stort intryck på mig.  

Det första var när när jag var liten 10-12 kanske. Då såg jag upprepade gånger en katt mes tjock spräcklig päls och ett öga gå omkring i huset. En gång när jag satt i soffan så såg jag katten gå mot mig och det var så tydligt att det kändes obehagligt att ha fötterna kvar på golvet. Men det var inte direkt läskigt, katten kändes gamma och som att den sätt och visste mycket typ…

Det andra jag tänkte på hände för bara något år sedan. Jag låg i min säng och var inne på datorn. Det var ganska mörkt i rummet och när jag stängde ner datorn så såg jag en lång svart typ skugga…fast jag såg kanten på en t shirt så en skugga var det inte riktigt. Den gången blev jag så rädd att jag knappt vågade resa mig ur sängen. Riktigt obehagligt.

Så jag är nu väldigt nyfiken… Vad kan de här två upplevelserna  ha varit? bara inbillning eller såg jag faktiskt något?. Skulle vara kul att höra andras funderingar :)

Annons:
[LoveUnite]1
2015-12-10 18:03
#1

På din första upplevelse skriver du att du kunde se katten hur tydligt somhelst.. så… antingen en Hallucination eller så såg du en katt, levande eller "spöke".

Den andra… ja när det är mörkt kan man tycka se mkt i rummen. Svårt att säga om man inte var där själv.

Försvann denna skuggan snabbt, var den kvar ett tag sedan försvann, rörelse? Fanns det något där som kunde ha skapat skuggan?

Det kan hända att när du stängde locket på datorn att du fick en slags reflektion i ögat eller va man kan säga, du vet ibland när man har ett starkt ljus och släcker ner kan man se lite mönster, färger bländningar osv.

Eller så var något där… så himla svårt att säga.

loolan
2015-12-10 18:44
#2

#1 Tack för ditt svar,  skuggan såg jag i typ fem sekunder kanske. Mycket möjligt att det var kontrasten mellan  den ljusa skärmen och mörka rummet som gjorde att jag såg skuggan. Och med katten så var det bara första gången den var tydlig. Andra gånger så var det bara en känsla och rörelse i utkanten av synfältet. Jag var ju ganska liten då och allt jag önskade var att jag skulle få en katt, kanske fantiserade ihop en katt för att min längtan var så stor he he😉

[LoveUnite]1
2015-12-10 18:57
#3

Ja det kan det ju vara, men jag tror man är mer öppen när man är barn, så man vet aldrig.

Jag tror ofta jag ser mkt i mörkret speciellt när jag stänger ner dator locket, de där kontrasterna ser jag mkt även om jag vet om det är det ändå lika läskigt hehe. Säkraste testet är att flytta runt med ögonen och se om det är samma form och om det följer med ögonen runt, jag brukar köra det testet ofta men är lätt att när man blir skrämd att man fixerar ögonen på "objektet".

Upp till toppen
Annons: