Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 2137 ggr
elha92
12/9/15, 1:06 AM

Pojke 3 år

Hej! Min son drömmer så gott som varje natt mardrömmar och vaknar helt hysterisk och stel som en pinne. Nog har barn bra fantasi men just när samma dröm är återkommande börjar man slutligen fundera. han berättar att framför sängen (pekar och visar vart) kommer de fram armar, ibland säger han spöken som håller fast honom jätte hårt i sängen. Han visar mig klart och tydligt hur de håller fast honom i sängen. just att de håller fast honom verkar vara problemet med att han blir hysterisk och rädd för annars säger han att de är snälla. Hjälp mig? Betyder drömmen något särskilt? Eller är de någon/några som är här och hälsar på helt enkelt?

Annons:
m2studio
12/9/15, 1:16 AM
#1

Psykologer har bevisat att alla människor drömmer varje kväll 5 till 6 gånger utan att kommer ihåg dem, vissa drömmar kan vara hjärnan bearbetning av dagens resultat så det kan ha mycket lätt lösning, jag förslå att prata med en psykolog eller barn psykolog om detta och söka professionella hjälp. Jag hoppas att det löser sig på mycket bra och snabb sätt, ger mycket uppmärksamhet och kärlek till barnen också och vara med honom några kvällar tycker jag.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Magi-cat
12/9/15, 8:25 AM
#2

Förstår att det är jobbigt! Googla på "nattskräck" så får du ett antal träffar och förhoppningsvis en del goda råd. Det brukar växa bort och det är ofarligt, även om det är otrevligt för den som hjälplöst bevittnar det. 

Tänk inte mer på det där "hälsar på" och fråga inte barnet utan var så jordnära och lugn som möjligt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Amandla
12/9/15, 12:11 PM
#3

Det låter lite som Sömnparalys också, klicka på det understrukna ordet för mer info, just det där han beskriver att de håller ner honom.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[The Wolf]
12/9/15, 6:32 PM
#4

# 0 Nej nej drömmen betyder inget särskilt och absolut inget ont om du tänker den tanken 🌺 men jag skulle vilja ställa en fråga om jag får när det rör dom armar som "håller fast" honom. Är det här när han drömmer eller är det under vaket tillstånd när han berättar ? kanske svårt för dig att svara på men ofta så kommer våra nära och kära med kramar som kan uppfattas av både barn och vuxna som om dom håller "fast oss" fast dom inte alls gör utan dom bara kramas om med oss.

Visst har barn fantasi som du säger men jag är övertygad om också att ta sonen på allvar med det han berättar utan att för det påverka honom i nån riktning och bara låta honom säga sitt och lyssna.

Psykologer,nattskräck och Sömnparalys nej det kan jag inte köpa här och det hör vetenskapen till som inte förstår oss som vuxit eller växer upp med det här där vi kan se och höra andarna som dom mest naturliga som finns precis som vi 🙂

Här tror jag du känner din son bäst själv så utgå från det han berättar för dig för det om nåt är sant eftersom barn ljuger inte om sånt här.

Att det känns skrämmande för honom betyder bara att han inte kan tolka den information som drömmar tillför honom och då blir dom istället skrämmande för honom och det är  inget värre än så 🌺

Ha tålamod med lillkillen så ska ni se att det kommer något bra och fint ur hans drömmar ❤️

elha92
12/10/15, 12:17 AM
#5

Jag får för mig att det är i sovande tillstånd då han grinar så fort han vaknar och då springer vi (jag el pappan) in till honom och försöker lugna. Vissa gånger vill han att vi ska titta under sängen så att "den" inte är kvar där. När vi väl gjort det är han nöjd och kan slutligen lägga sig och sova i godan ro i sin säng igen. Det är inte omöjligt att det är någon som hälsar på, för enda sedan han föddes har de hänt oförklarliga saker men det var framförallt under sonens första år som jag och pappan märkte av det inget längre. Ja nog tror jag det lugnar ner sig så småningom, men ingen kan ta ifrån en hur de skär i hjärtat när ens barn är förtvivlad.

Sjuttan
12/11/15, 11:24 PM
#6

Hans nattliga drömmar och skräck,  påminner mig om en programserie  om barn i USA  som minns svåra upplevelser från ett tidigare liv.

Mycket intressanta program,   tror den gick på  TV4 fakta. nu under hösten.

Aa

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
[LoveUnite]1
12/12/15, 5:12 PM
#7

Fråga honom hur dem eller hur armarna ser ut.

Tjohalia83
12/12/15, 5:39 PM
#8

#6 Jag har också sett några avsnitt av den, väldigt sevärt. 😃 Fast där undrar jag om det var tidigare liv som barnen hade minnen av, eller om barnen var mediala och kände av andar som varit med om det barnen beskrev. Kanske olika från fall till fall, men intressant var det i alla fall.

K.R.J.T
12/14/15, 9:35 AM
#9

ar ratt saker pa att det ar somnparalys.

Jag sjalv har upplevt att nagon sitter pa mig och haller mina armar sa att jag inte kan rora mig.

en van upplevde att det stod en svart man i hans sovrum nar han upplevde sin somnparalys, som holl han nere.

Man far somnparalyser nar kroppen har somnat men nar sinnet fortfarande ar vaket, och det ar i hans fantasi att det ar armar som haller honom, det ar sa att kroppen har utsondrat ett honrom som gor att kroppen inte kan rora pa sig, vilket den gor varje gang vi manniskor sover sa att vi inte ska ga runt nar vi sover.

Men ar da sinnest eller sjalen ar vaken sa kanns det som att vi inte kan rora oss, och da far man ofta upp bilder att det ar nagonting som haller en fast, men det ar bara sa att kroppen har somnat, men inte sinnet, och det ar saklart skit laskigt att inte kunna rora sig.

detta tyder pa att din pojk ar valdigt medial av sig,  och nar man har lart sig att detta inte ar nagot farligt, sa slappnar man av och det ar da man upplever lucid dreaming, dvs din sjal lamnar kroppen och du da flyga runt och uppleva precis vad du vill.

Ofta ar det sa att vara drommar styr oss vad vi ska gora, men med lucid dreaming ar du du sjalv som styr drommen, vilket manga manniskor vill uppleva, sa det som hander ar egentligen nagot bra, men for en 3 aring sa forstar jag det att det ar valdigt laskigt.

Det ar som han sager att armarna egentligen ar snalla, men da han far panik sa kan inte sinnet eller sjalen inte lamna kroppen, utan det kanns som att man ar instangd eller fast hallen.

varje natt nar vi drommer, sa lamnar sjalen kroppen, och det ar det vi kallar drommar.

bara att nar vi vuxna drommer sa har bada sjalen och kroppen somnat innan det hander, hans sinne ar vaket med kroppen ar det inte.

Sa kan han bara slappna av nar det hander och tanka att det inte ar farligt, sa slapper armarna och han flyger ivag och han kommer da han sin basta drom nagonsin, ni forstar nog inte vilken frihet det ar att kunna flyga omkring, har upplevt det 1 gang och den drommen glommer jag aldrig 🙂

Upp till toppen
Annons: