Annons:
Etiketthealing
Läst 1996 ggr
Glossies
12/8/15, 1:35 PM

Kroppen här, själen där

Hej på er! Vad jobbigt det är att be om hjälp.. Det är ju lite sådär att man vill lösa och fixa allt själv. MEN sedan ett halvår tillbaka har jag känt mig vilsen, ledsen, nedstämd och osäker i mig själv. Till en början trodde jag att det var på grund av en flytt jag gjorde (kan säkert ha något med det att göra ändå..)  och att det medförde större förändringar i min vardag och mitt liv. 

Dagar, veckor och månader gick.. Helt plötsligt kunde jag inte gå till jobbet längre, det gick bara inte och jag kunde inte förklara varför. Samtidigt som jag tappade både ork och lust till att göra vardagliga saker. Och mitt i allt detta kunde jag brusa upp över en diskmaskin jag eller min sambo glömt plocka upp. 

Jag vet att det låter som en depression, men jag skulle inte säga att det är det. Jag känner mig vilsen, därför att mitt hjärta vill så mycket men kroppen är inte här för att göra allt detta. Jag vet inte var jag har mig själv och jag har aldrig känt mig så vilsen förut. Kan healing på något sätt hjälpa i denna situation och finns det då personer som utför detta? 

I hopp om svar..

Annons:
Aleya
12/8/15, 2:55 PM
#1

Jag säger sök hjälp av sjukvården innan du kan få hjälp med andra metoder. Så gå till vc och få bedömning

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Glossies
12/8/15, 3:01 PM
#2

Får det kanske att låta värre än vad det är.. Jag har varit där, och ingen "diagnos"… Jag känner mig alltså vilsen mellan kropp och själ och det gör mig så pass förvirrad att annat får lida.

Aleya
12/8/15, 3:14 PM
#3

#2 vad sa dom då? För om du inte kan gå till jobbet så måste du ju vara sjukskriven av någon anledning.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Glossies
12/8/15, 3:17 PM
#4

Jo jag gick till jobbet, men själva känslan var "det går inte" och "jag kan inte".  Så sjukskriven har jag aldrig varit..

Aleya
12/8/15, 3:40 PM
#5

#4 men vad sa vc att ditt problem då är?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

allhealing
12/9/15, 11:56 PM
#6

#0, Glossies,

mycket bra funderingar du har.

Healing betyder hel. Healing handlar om att hitta tillbaka till helheten. Det finns som det redan påpekats även andra metoder att tillämpa för att hitta lösningar. Bäst vore om ett samarbete över gränserna skulle börja ta form vilket redan sker i andra delar av världen.

Healingens svar är lika många som det finns utövare. Healing betyder inte att en healer helar dig. Healing betyder att du själv blir medveten om helheten som redan existerar inom dig men som av någon anledning kommit ur fas. Healerns arbete är att lyfta fram den här medvetenheten inom dig.

Många förknippar healing med att man tar emot healing genom att ligga på en bänk och slappna av. Man tar emot utan att själv behöva vara aktiv istället är man passiv. Detta är ett sätt att ta emot healing men långt ifrån det enda sättet. 

Healing är arbete med energi. Energi kan inte förstöras eller nyskapas endast omvandlas. Det är det healingen hjälper till med. Att omvandla ett stagnerat eller fixerat energiläge till ett fritt eller friare flöde. Om detta sker på en fysisk skada kan kroppens naturliga självläkning aktiveras.

Ett annat sätt att arbeta med dessa energier är att använda sig av förståelse att allting är energi. Energi är upp och nerskalningsbart i oändlighet. Eftersom allting är energi i en eller annan form och energi är oändlig är det enkelt att förstå att all energi hänger samman som en helhet och att det inom helheten måste existerar helhetskommunikation. Detta betyder att all information kring allting som någonsin inträffat existerar som information redo att nås.

Varför är detta av betydelse? All form av lösningspedagogik bygger på att man känner till fakta. Inom fysiken kallas detta orsak och verkan. När man vet varför någonting inträffar är det möjligt att skapa en lösning. Healing hjälper till genom att agera som ett gränssnitt med den här energimatrisen. Därmed blir det möjligt att nå informationen som innehåller orsaken till varför ett symptom existerar. Oavsett om symptomet är på ett fysisk eller mentalt plan.

Det är min erfarenhet efter att ha använt mig av det här arbetssättet sedan 2004 att ingen lösning är den andra lik. Alla ser olika ut. Oavsett om det handlar om fysisk eller mental healing.

När jag hjälper personer som har inlärda beteenden ofta inlärda i barndomen av personer som då befann sig i deras närhet har jag lagt märke till att så fort orsaken till varför ett symptom existerar och detta medvetandegjorts för personen i nutid är det enkelt att släppa ett inlärt beteende. Vilket leder till att symptomen som tidigare uppvisats försvinner. Detta beror på att programvaran upphört sända sitt meddelande.

Därför är det inte konstigt att personer som haft livslång huvudvärk, posttraumatisk stress från krig, panikångest osv. när de väljer att inte längre följa det tankemönstret inte heller behöver uppleva symptomen som detta innebär.

Healing är därför ett väldigt effektivt sätt att använda sig av som terapeut men bara om man vet vad det är man håller på med.

Hoppas detta förklarar lite vad healing har att erbjuda som en möjlig väg ut ur det du nu upplever.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
Glossies
12/10/15, 1:13 PM
#7

# 6 

Tusen tack för ett mycket bra svar. Det gav mig förklaringar till många av mina frågor jag burit på.

Upp till toppen
Annons: