Annons:
Etiketteralternativmedicinhälsa
Läst 1601 ggr
[Anata]
12/6/15, 3:28 PM

Rädd för vad som finns i mörkret och i skuggorna

Jag är medium och ser spöken mm.

Men jag har aldrig kommit över de som är jobbigast för mig.

Jag är inte mörkrädd igentligen utan ÄLSKAR mörkret.
Men jag är rädd för vad som finns i mörkret och i skuggorna. 

De vill säga. Är jag ute och går när de är mörkt eller min lägenhet är kol svart. Då är jag helt 100 säker på var jag har alla min saker mm. Men när de helt plötsligt står en man eller kvinna framför mig blir jag skit rädd. Vilket inte släpper så jävla lätt.

Jag vet inte varför men när mörkret kommer så dyker de upp en massa typer. Dom kan vara hur snälla som helst. Men de är som när ljuset finns så vågar dom inte

Annons:
Aleya
12/6/15, 3:47 PM
#1

Jag förstår ärligt inte ditt inlägg…. Du älskar mörker, men du är mörkrädd?

Det finns ofta lika lite i ljuset som det finns i mörker, men skillnaden är att man fantiserar mer i mörker då man inte kan tydlig se allt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Anata]
12/6/15, 4:26 PM
#2

Nej jag är inte rädd för mörkret.

Men som här i fredags när jag gick till jobbar. De var mörkt som attans de regnade som attans. Jag gick och kollade i marken för att se vad jag gick! Jag hade inget ficklampa med mig. Och de kom ingen bil. När jag tyckte att jag hörde en bil så stannade jag och kollade upp. De helt plötsligt står de en man framför mig. Knappt 1,5 meter framför mig stor en lång smal man. Runt 50 års åldern. Där finns en gård flera hundra meter framför mig. Och hus en bit från den vägen jag gick på men bakom mig! Detta är en asfalterad väg på landet. En enskild väg. Han hade en mörk jaka på sig som inte var helt stängd. Han hade en ljus shorta på sig under. Mörka byxor och ett par trätofflor. Han hade ett tydligt ansikte där man såg kindbenen mm. Jag kunde se hela han jätte tydligt.

Han säger till mig att hålla mig på höger sida om vägen. Innan jag ens hade kommit dit. Han sa till mig att gick jag på vänster sida kommer jag hamna i diket och där går en lite bäck med starka strömmar pga värdet.

Innan jag svänger av till vägen som går till jobbet. Då kommer en skit sur gubbe fram INTE samma man. En lite tjockis. Han står med en yxa i handen och säger till mig lugnt " Lycka till på vägen till stallet. Hoppas inget illa händer mig!" Ja jag jobbar i ett relativt nybyggt stall.

Jag ser den tjocka mannen lika tydligt som den långa.

När jag går till mitt jobb är jag fullt medveten om allt i min omgivning. Jag är konsenterarad då de är en massa kurvor mm så för att vara uppmärksam på om de kommer bilar eller inte

Amandla
12/6/15, 5:54 PM
#3

Jag tänker som så att om du är medium så borde du ju veta hur du "stänger av" så du slipper oväntade andar?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Anata]
12/6/15, 6:51 PM
#4

Ärligt. Jag stänger aldrig av! Sist jag stängde av hade de förövande konsikventer som inte vad så bra och de kostade mig en hel del! Så jag komma aldrig igen stänga av.

Ända sen jag var lite sen var jag rädd för skuggor och de som var i mörker. Tex om vi möblerade om så var jag rädd i 2 dagar innan de smälte in lixom.

Aleya
12/6/15, 6:56 PM
#5

Jag vet som inte vad vi ska ge för råd egentligen.
Du tar inga mediciner som kan ge hallucinationer?

Annars kanske KBT skulle vara något om du nu känner att detta stör din vardag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[NeferNefer]
12/6/15, 7:02 PM
#6

En fråga: du kanske menar att du är medial? Om du är ett utbildat medium så har du allt du behöver för att hantera såna här situationer, det är nog därför vi inte förstår vad ditt problem är. Att vara medial är en sak, medium en annan.

Annons:
[Anata]
12/6/15, 7:23 PM
#7

Okej! Nej jag är inte utbildad men jag har jobbat som Medium. Haha jag som trodde de var samma :/ Aja man lär sig något varje dag ;)

Jag är inte ute efter råd eller så. Utan med se vad folk har för tips och trix eller om de finns andra som känner som jag.
Hallucinationer är en "sjukdom/psykiskstörning" Idag. Tyvärr. Och jag har fått veta av psykläkare att jag inte har sånt. Jag ser de som få andra ser bara!

[NeferNefer]
12/6/15, 7:40 PM
#8

Det finns medier som är mycket skickliga utan att ha gått utbildningar, så det är absolut inget krav. Men jag tänkte att du är förmodligen medial (du har förmågan att se/höra/känna av andevärlden), men inget medium, eftersom du tycker det är så jobbigt med vad som finns i mörkret, om du förstår hur jag menar.

[Anata]
12/6/15, 8:07 PM
#9

#8 Jag vet varför jag har svårt för de som finns i mörkret. Och de är inte de övernaturliga som jag är rädd för. Ärligt jag är livrädd för levande. De låter sjukt. Men de är de jag är rädd för.

Jag har blivit hotat av dom otrevliga typerna men de stör mig inte. För ja dom kan skada. Men dom är långt ifrån så farliga som den levande människan. 

I skuggan lurar jätte mycket. Runt varje gathörn finns de alltid något. Men ett spöke riktar inte en pistol mot dig för att du går fel! Eller våldtar dig för att du har "fel" kläder på dig. 

Dom kan vara påtagliga och väldigt fixerade nära. Men jag har aldrig känt ett för tryck av dom. Jag möter hellre demoner änglar spöken ja kallade vad man vill. De väsen som är "farlig" en än människa på fel humör.

De är kanske bara jag som är sån. Men de än någon med de som finns i skuggorna och mörkret som är levande i denna värd som skrämmer mig!

Förlåt om de har tolkats som att andra sidan skrämmer mig. Jag vet inte varför men den ger mig trygghet

[Anata]
12/6/15, 8:10 PM
#10

Hej! Inte min mening om jag har formellerat mig fel eller om jag kanske skriver konstigt.

Jag är inte rädd för de som är döda! Utan de som lever. De har alltid skrämt mig. De övernaturliga ger mig en trygghet ett lugn. 

Jag vet inte hur jag ska förklara de. Men jag är iaf rädd för de som lever!

[NeferNefer]
12/6/15, 8:13 PM
#11

Aha, då är jag med. Ja, jag kan förstå dig, för de levande kan skada oss, men de som har gått över gör inte det.

Men då är det ju ingen fråga om det övernaturliga 👍

Aleya
12/6/15, 8:31 PM
#12

Du kanske skulle ta upp detta på psykologi istället.
Då du verkar mer rädd för saken(mörker) och saker du upplevt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Anata]
12/6/15, 8:51 PM
#13

Haar tagit de där med

Annons:
Aleya
12/6/15, 8:53 PM
#14

Hälsa? Då du mår dåligt av det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Anata]
12/6/15, 9:05 PM
#15

#14 hälsa? Som hej eller hälsa hur jag mår
Jag mår skit av att vara bland folk. Min man och mina barn litar jag på och dotters gudmor. Men inte mina föräldrar syskon mm nej

Aleya
12/6/15, 9:07 PM
#16

#15 jag tänker på hälsa iFokus. Där borde det ju finnas folk som kanske har en lösning.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

J-Artur-K
12/8/15, 3:25 AM
#17

Jag förstod vad du syfta på när jag läste ditt huvud inlägg (igenom känsla jag fick ) Är inte lätt förklara o veta vad innebörd av alla ord som finns :) Igenom saker jag har varit med om i livet så har jag själv gått i terapi i 4 år (har post traumatiskt stress syndrom ) Nu är jag ingen läkarare eller psykolog . Men det du tog upp om rädsla för levande människor . Lär vara nphotos i det förflutna som skapa det som finns kvar . Någon form av psykologisk hjälp är nog det som kan hjälpa till att få bort den rädslan . För övrigt att lära dig stänga av o slå på när du vill är nog ganska viktigt med. (Kan vara rätt påfrestande att vara påslagen hela tiden tar mer på än , än man förstår ) sätter sig psykologiskt med. Men är bara som jag tänker :)

Ny dag nya möjligheter

[Anata]
12/8/15, 11:12 AM
#18

#17 

Jag kan och vet var min lampknapp sitter någon stans men jag använder inte den. Då de övernaturliga är min räddning i mycket när de kommer till dom levande människorna. Tex spårvagn köpcenter!

Upp till toppen
Annons: