Annons:
Etikettandlighet
Läst 2281 ggr
[Wildfire]1
12/1/15, 7:29 PM

Djupare kontakt

Har ni nångång mött en människa där ni direkt känner att ni är på något sätt själsligt/andligt knutna till varandra? Eller som att ni träffats i ett tidigare liv.

Hur gick det till? Berätta gärna!

Jag berättar sen hur det gick till när jag träffade den här personen.  Kallar ni det för nåt speciellt?

Annons:
J-Artur-K
12/3/15, 5:51 AM
#1

Förstår vad du syftar på kanske :) Nu har jag inte hunnit träffa den här personen i verkligheten än men vi prata om försöka ses i verkligheten . Var i ett forum jag såg han för ett år sedan o han skrev ett inlägg o jag gav han ett svar . Jag kände att han har en djup andlig förmåga o visa saker med han var väldigt likt mig. Så försökte på ett snyggt sätt få hans uppmärksamhet . Efter ett tag pm:a han mig o jag börja berätta mer o sedan dess har vi haft god kontakt . Vi bruka hjälpa varandra inom det andliga o så väldigt mycket o stötta varandra . Vi tänker väldigt lika inom det andliga . Vi är våra styrkor inom det andliga på olika sätt som gör att vi sammarbetar inom något gör det rätt så bra. Vi kan se samma sak men på olika sätt ser vi det men lika dant ändå . Vi båda har uppfattning om att vi kommer ha sammarbete inom det andliga i framtiden . Mvh / Joakim :)

Ny dag nya möjligheter

[Wildfire]1
12/3/15, 9:34 AM
#2

Tack för att du berättade.  Jag träffade denna människa på internet. Direkt när han skrev kände jag nåt speciellt och när jag såg hans foto. Sen träffades vi och det var som att träffa någon jag känner från den andliga sidan/ eller att vi har träffats förut fast vi inte har det, men i det andliga om du förstår vad jag menar.

Vi fattade direkt tycke för varran och förstår varandra utan ord. Enda kruxet är väl att han har en massa problem och jag är andligen mer utvecklad än han är.  Det är ju mycket möjligt att vår vänskap inte kommer att bestå ändå, men att jag skulle komma in i hans liv för att hjälpa honom.  Han känns som min andliga lillebror som hamnat snett i livet.  Nu har vi känt varran ett tag och ibland har vi det jättebra men det är som att han drivs av destruktiva krafter som leder honom fel och jag känner att det inte är så mycket mera jag kan göra.  Kanske måste säga upp vänskapen för att själv gå vidare. Hur skulle ni gjort?

Loris M
12/5/15, 12:08 PM
#3

#2 Om du känner att du inte kan göra så mycket mer, om relationen kostar mer än det ger, om du känner att han dränerar dig på energin… så är det kanske bättre att gå vidare. Även om du känner en djupare samhörighet med honom så kan det vara så att ni är inte rätt för varandra just nu. Om det finns en djupare mening med ert möte så kommer ni att mötas igen. Men det kan inte vara ditt ansvar att leda honom rätt.

Jag har mött en person för flera år sedan som jag direkt kände att det var något mer än att vi bara klickade. Det var som att se sig själv, det var djupt och vackert. Vi träffades av en "slump" och jag kände att jag träffat henne tidigare. Jag kände igen henne fast jag aldrig träffat henne. Vi håller kontakt och även om vi träffas och pratar sällan så är känslan av samhörighet det samma. Jag är rätt så övertygad att det var menat att vi skulle träffas även om jag fortfarande försöker lista ut varför.

[Wildfire]1
12/6/15, 5:47 AM
#4

#3 Ja det dränerar mig på energi för han är eftersatt på olika sätt och rätt så  manipulativ.  Jag tänker att det måste ju finnas någon mening med att vi träffats, fast jag inte alltid förstår mig på hans sätt att bete sig.  Jag känner en djup kärlek för honom, men samtidigt känner jag att det dränerar mig på energi och att han ibland utnyttjar det. Men jag har lärt mig att sätta stopp för det. Han är ändå villig på nåt sätt att lära sig att sluta upp  sitt sätt, men jag vet att det inte kommer att vara så lätt att ändra på sig. Det är ju en lång process.  Jag hoppas iallafall att jag kunnat vara en pusselbit i att han kommer framåt andligen och på alla sätt.

Jag har inte kunnat säga upp kontakten med honom pga den djupa kärlek jag känner för honom, men däremot har jag tagit avstånd och ser honom i ett nytt ljus + att jag är "hårdare" i mitt sätt mot honom.  Det märks i hans humör att han inte gillar det, men jag vet att det är för hans bästa.

Pebble
1/13/16, 8:32 PM
#5

Om ni inte redan gjort det: Läs i Änglar iFokus och under tråden "Själsfränd för alltid, eller?" . Jag fick klarhet i hur det kan komma sig att man tror att man känner varandra, att det faktiskt går att känna energier och att det kanske inte alltid är meningen.  Min upplevelse berättar jag där <3

[Wildfire]1
1/31/16, 5:59 PM
#6

#5 Tack, ska kolla 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: