Annons:
Etikettoförklaradefenomen
Läst 1225 ggr
Utforskaren2
2015-11-23 13:39

Parapsykologen Göran Brusewitz vill förstå världsa

Göran Brusewitz från SPF fick mediautrymme i artikeln: ”På jakt efter det sjätte sinnet” i DN. Där berättar Brusewitz om att han vill förstå världsalltets komplexitet. 

Han forskar på telepati, men det är som om att det inte spelar någon roll hur mycket (eller egentlige lite) man forskar på ESP/PSI-fenomenen, samhället hajar inte till och förstår att fenomenen är äkta.

I min slutkläm i denna artikel berör jag det problemet.

NewsVoice.se - Public Service på riktigt

Annons:
Magi-cat
2015-11-23 18:38
#1

#0 Det som står där säger inte så mycket.

Kan du berätta lite med egna ord istället?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarantass
2015-11-23 22:11
#2

(anknyter till#1:) Och länka till de "oberoende undersökningarna". (Bra tumregel: skriv aldrig en faktaartikel utan källhänvisningar om du vill bli trodd. Och bra sådana om du vill bli trodd av de noggranna läsarna.)

Länk direkt till Brusewitz' artikel:

http://www.dn.se/arkiv/dn-familj/pa-jakt-efter-det-sjatte-sinnet

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Magi-cat
2015-11-23 22:16
#3

Brusewitz säger i artikeln i #2 att upptäckte inom parapsykologin skulle påverka mänskligheten på flera sätt:

"– Vi skulle bli mer ödmjuka inför världsalltets komplexitet och försiktigare när det gäller att sköta vår natur och vår planet. Vi lever i en verklighet som är större än den vi kan se med våra ögon."

Man kunde alltid hoppas….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

nitsimek
2015-12-26 18:12
#4

Har upplevt saker som jag inte kan förklara, svävat ovanför sängen o tittat ner på mej själv,  tänkt på en person..minuten efter ringer personen ifråga,  här där jag bor har jag hela tiden känt att det finns någon gammal gubbe som inte gillar mig,  det första jag sa när jag kom in i denna lägenheten var "har någon dött här", kanske det bara är i min fantasi, men så känns det…..kan någon som är lite synsk förklara detta för mej.

Upp till toppen
Annons: