Annons:
Etikettermytologinaturväsenskrock
Läst 3466 ggr
Shinken
2015-11-16 21:53

Dom tar våra saker.

Hallå allesammans!

Jag bor ute på landet med skog runt omkring husknuten. Det är ingen gård jag bor i utan en gammal skola som bönderna byggde åt sina barn i slutet på 1800-talet. Jag har bott där i snart ett år nu och jag börjar tröttna på att saker försvinner hela tiden. Vi har förvisso två hundar men dom kommer ju inte åt överallt även om de önskar det. Vilka är det som håller på och jävlas med oss? Vi har renoverat köket men där fann vi inget tomtebo och någon lada har vi inte. Någon som har några tips på vad det kan vara?

Annons:
Dioramabyggare
2015-11-17 10:51
#1

Hallå Shinken.

Vad för sorts föremål är det som försvinner? Vardagsföremål, eller dyra saker också? När inträffar det? Dygnet runt, eller enbart när ni inte är hemma? Vanliga tjuvar? "Markerar" era hundar något när sakerna försvinner?

Shinken
2015-11-17 17:44
#2

Tack för svar :)

Det är allt möjligt som försvinner. Bilnycklar, köksredskap m.m. Har inte förlorat något värdefullt än.  Det händer lite närsom. Ibland går det långt mellan gångerna innan något försvinner. Andra gånger kan det hända tätt. Jag vet inte riktigt när det sker men man upptäcker det ju på dagen. Hundarna markerar inte. Däremot skäller våran Golden R, när det är mörkt (varje gång vi släpper ut henne.)
Antingen är hon mörkrädd, eller så ser hon kanske små tjuvar som stryker omkring?

m2studio
2015-11-18 23:23
#3

Det händer mig jämt och jag är så trött på detta att hat slutat o fundera om det. Ibland jag ger svordoms och tror att jag har tömat mig, men det är så barnsligt att man blir trött. Jag vet ej om man ska ger dem mera uppmärksamhet, men o andra sidan tror att dem kan blir kaxigare. Tyvärr inga lösningar från mig.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[Lummer]
2016-01-03 17:39
#4

En gammal vän fick saker flyttade på av en mycket pedant tidigare boende i huset. Död sedan länge. Hon tålde inte när man la saker på "fel"ställe. Det tog en del övertalning innan hon slutade med det. Utom på en bänksnutt i köket så kompisen fick helt enkelt sluta lägga saker där. Envetenhet kan vara långlivad😁

Upp till toppen
Annons: