Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 2109 ggr
molam
2015-11-04 09:37

Vad betyder det?

Hej! Detta Får tas bort direkt om det inte är godkänt, men var osäker. iallafall

Det finns ju två olika "monster tider" på nätterna "Spöktimmen" mellan 00-01 Sen "Demonernas timma" Men är osäker på när detta är antagligen 03-04 eller 04-05 har jag för mig Men till själva anledningen att jag gör detta inlägg, är att jag har en Fråga eller en Dröm tolkning och Tiden kanske har en lite anledning till saken

Jag vaknade inatt 04.22 av en… inte mardröm, men en obehaglig dröm, väldig obehaglig sådan,
I drömmen låg jag i sängen och Vaknade (I drömmen Alltså sov fortfarande) av att en buktalar docka tryckte ned mig och Försökte Kyssa mig? eller nått liknande. Jag Kunde inte Skrika eller ropa på hjälp, för att det var som om att jag hade tappat rösten Kunde heller inte Sträcka mig efter hundarna som alltid ligger i mitt rum för dom var "utom räckhåll" min hand var för kort helt enkelt… Kunde heller inte kasta av buktalar dockan för jag var Kraftlös, men sen vaknade jag, allt detta hände på kanske 6-8 minuter. Och när jag vaknade var jag hur pigg som helst, och rädd för att somna om o3o

Vad kan denna "dröm" bero på?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[NeferNefer]
2015-11-04 09:47
#1

Monstertider? Låter som något påhittat från sagoböcker 🤔Vargtimmen har jag hört talas om, men det är biologiskt och har inget med monster att göra https://sv.wikipedia.org/wiki/Vargtimmen

Kolla upp Sömnparalys, angående drömmen.

Amandla
2015-11-04 12:06
#2

Jag tänker som Nefer, har aldrig hört talas om varken monstertimmar eller demontimmar… 

Apropå dockan i din dröm, den skulle kunna stå för att du upplever någon som konstgjord/tillgjord, alternativt att det är en sida av dig själv som du inte riktigt kan stå för. Sen verkar det vara inslag av Sömnparalys också, precis som Nefer skriver.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
molam
2015-11-04 13:37
#3

Vargtimmen menade jag! :p Blandade upp den med Spöktimmen som är mellan 00-01 så därför tänkte jag "Demonernas timma" tills mamma sa, nej Den heter Vargtimmen Så det var fel av mig

Sömnparalys har jag, men detta var annorlunda, när jag Vaknade på riktigt så Var jag vaken och Kunde röra mig och andas och Prata.
HAde det ofta som yngre, men bara om jag sov på vissa ställen, nu när jag hr blivit äldre had jag det mycket mycket sällan, men Detta kändes inte som Sömnparalys heller

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Amandla
2015-11-04 14:03
#4

Jag tror att Sömnparalys kan upplevas på många olika sätt, så ifall du inte gjort det tidigare så sök här på sajten efter mer info. Själv har jag bara upplevt det några få gånger, då var jag i en period med sjukdom och stress = jag kände mig väldigt låst. Upplevelserna varvades med klardrömmar, och de gillar jag bra mycket bättre 😉Det är rätt häftigt att kunna styra sina drömmar, jag passade på och flög hit och dit i drömmen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
molam
2015-11-04 16:34
#5

Aa ska kolla lite mer på Sömnparalys isf

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: