Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1637 ggr
kiwwih
10/30/15, 7:19 PM

Så rädd!

Jag är så galet rädd för spöken/andar/gäster från andra sidan..

Detta begränsar mig sjukt mycket och jag vill inte ens vara själv hemma längre.

Har aldrig direkt mött en ande eller så. - men ändå är jag så rädd! Har hört att andar inte gör någon illa och att man inte behöver vara rädd för sånt. Men gaah jag börjar verkligen bli less på detta nu och vet inte vad jag ska ta mig till.. 

Jag kan inte förklara varför jag är rädd. Är väll rädd för att bli skrämd eller något sånt.  Det har varit såhär sedan ett par månader tillbaka, det går lite i perioder och ibland är det värre.

Varför är det såhär?

Mvh

Annons:
Aleya
10/30/15, 7:25 PM
#1

Ser du skräckfilmer så sluta med det. Och kanske fundera varför du sitter och fantiserar om spöken osv. Om du anser att det blir för jobbigt så sök hjälp.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Garnnystanet
10/30/15, 7:29 PM
#2

Sluta kolla på "Det okända"

____

Medarbetare på Autism.

[Kritan]
10/31/15, 12:36 AM
#3

Känns säkert äckligt, att aldrig riktigt veta vart man har detta "ingenting" och om detta "ingenting" ska visa sig vara "någonting". Om detta "något" alltid varit där och aldrig gjort något, så är det inte något att vara rädd för. Om detta "ingenting" visar sig vara "ingenting" är det inget att känna sig orolig över.

Choklad
10/31/15, 11:51 AM
#4

Det är lätt att säga hur man ska göra, svårare att få dig att inte vara rädd. Det är något som du bara du själv kan jobba med, ochjag förstår dig så väl, att vara rädd för något som man oftast inte ser, utan enbart känner, det kan vara hemskt påfrestande.

Du kanske ska fundera över om det är en inre rädsla från dig själv som du känner, eller om du faktiskt har ett eller flera besök av andar som visar dig deras känslor som de har nu, och då är även de rädda, av olika anledningar.

Är du känslig för att känna av andevärlden?

Börja arbeta med den, om du redan inte gör det och försök att bit för bit lära känna andarna och deras värld, hur det kan kännas och upplevas. T ex så finns det nästan alltid ren kärlek och den energin bygger upp dig, så släpp rädslan och känn glädje och kärleksenergi istället. Bara säg till dig själv att du är glad och lugn, så kommer det att bli bättre.

U R us

[Moon Light]
10/31/15, 6:27 PM
#5

# 0 Choklad har gett ett suveränt bra svar 👍

Men jag vill inflika med några tankar för det här är egentligen så väldigt enkelt.

Du har aldrig mött en ande eller så skriver du men om du tänker dig så här att alla vi känt,alla vi är släkt med dom är ju inte skrämmande eller hur ?

Tänk dig nu dom i andlig form,att dom finns på andra sidan.

Är dom farligare eller otäckare än hur dom var i livet ? svar nej ❤️

Där har du svar på dina frågor för du var inte rädd för dom medan dom levde så varför vara rädd för dom när dom är i andlig form ?

Vi är lika på andra sidan som här och det enda som sker är att vi byter form från att vara en fysisk jordisk människa vi kan ta på till en andekropp vi kan ta på som är exakt lika den vi haft här på jorden så att  vara ande det är inte farligt eller mer skrämmande än oss i fysisk form  och nej det finns inga tidigare eller framtida liv för alla förenas vi är en dag  på andra sidan och stannar där utan en massa komplicerade ting som så många vill få andligheten till att bli-

Du behöver inte vara rädd det är då ett som är säkert TS  ❤️

kiwwih
11/1/15, 8:45 AM
#6

Åh tusen tack för dem bra svaren, betyder mycket!

Känner mig något lugnare nu❤️

Annons:
Choklad
11/1/15, 11:38 AM
#7

Det är också en fråga om vana, till slut "orkar" man inte vara rädd längre, utan man börjar automatiskt anpassa sig mer och mer. Så har det varit för mig, jag var också hemskt rädd då jag växte upp, men förstod inte hur jag skulle hantera det.

U R us

Upp till toppen
Annons: