Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 10233 ggr
Skogshildur
2015-10-24 16:00

Drömde om råttor...

Häromnatten drömde jag om råttor, slog just upp det i Solögas bok och där stod det att rädsla för råttor betyder att man är rädd för att mista kontrollen - att man skulle ha tillit istället. Men jag var inte rädd för de här råttorna i drömmen (fast jag normalt tycker att råttor är otäcka). Istället adopterade jag en av de stora råttorna jag hittade i huset, döpte henne till Klara och hon blev typ min bästa vän. Jättegosig, följde med mig överallt. Jag kan svära på att hon pratade med mig på slutet också… 

Betyder det då motsatsen - att jag har för lite kontroll…?

Råttor har flera gånger dykt upp i omgivningen de senaste dagarna, bilder i mitt facebookflöde och förslaget att jag skulle gå med i fb-gruppen "Vad äter din råtta idag?" …! Så det kändes verkligen som ett konsekvent budskap.

Annons:
Choklad
2015-10-24 16:14
#1

Kanske att du är rädd för att mista kontrollen över din känsla över råttor? Att det finns något hos råttor som du behöver se på för att förstå något om dig själv?

Vad gör råttor?

Det finns ju både vilda och tama råttor, och det är de vilda som man ska undvika, medan de tama går att gosa med, ha i handen och både de vilda och de tama råttorna är intelligenta.

Kolla upp vad råttor gör, hur de beter sig och fråga dig själv vad i deras beteende, utseende, tänkande, som du också passar in på.

Ett sätt att ha kontroll, och kanske våga släppa den då du har mer kunskap om det hela.

U R us

Skogshildur
2015-10-25 13:14
#2

Tack! Det ska jag verkligen ta och fundera på.

För mig representerar nog råttor opportunism, att alltid hitta något ätbart i varje situation. Sen har det nog en viss betydelse att de är sociala och intelligenta - men har dåligt anseende. 

Jag kanske behöver vara lite mer opportunist, använda mig av det jag har - samtidigt som jag bryr mig mindre om vad andra tänker …

Choklad
2015-10-25 14:47
#3

Varsegod 🙂

U R us

Upp till toppen
Annons: