Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1628 ggr
Quenee
2015-10-20 14:58

Vilsen och rädd, någon som kan förklara?

Vet inte riktigt var jag ska börja… 

Nu har det riktigt barkat år fanders och jag blev sjukskriven för utmattningssyndrom för en månad sedan. Behöver hjälp för detta är inte något som jag vill ta upp med läkaren, då lär jag bli medicinerad för psykiskt sjukdom. Eftersom läkare oftast inte tror på detta…Vet, för jag jobbar själv inom vården.

Jag tror på andar osv.  För några år sedan så flyttade vi till en lägenhet där det hände mycket otrevliga saker, jag var livrädd och vågade inte ens vara ensam där. Fick höra av en som hade bott där innan att de hade flyttat pga att det var oroligt i lägenheten. Vi flyttade också och i nya lgh så var allt bra förutom i ett rum där leksaker sattes igång, någon tittade på en (kändes det som), jag kände ett enormt obehag av att ens gå förbi det rummet när dörren var öppen. (en kompis vägrade att gå in i det rummet).  En annan påpekade "att vi inte var ensamma där". Ena barnet pratade med någon som jag inte såg. Däremot så syns det en "ljusboll" på ett foto från ett sådant tillfälle. 

Nu bor vi i hus, men jag är så mörkrädd så att jag helt enkelt inte kan sova. Vaknar flera gånger per natt av att det känns som att någon tittar på mig. Alltid ifrån samma sida av rummet, alltid samma känsla.  Ser oftast igen, men har sett både en ung kvinna (på det stället) som inte såg vidare sympatisk ut och en man som jag kände mig trygg när jag såg (på ett annat ställe vid ett tillfälle då jag behövde hjälp). När jag ibland lägger mig i något annat rum för att få sova ostört, (har småbarn), tex på helgen när maken kan ha koll på barnen  så känner jag mig nästan jagad att gå tillbaka och sova med dem. Känns som att jag helt enkelt SKA vara med min familj. Vet inte om detta är mitt eget kontrollbehov eller om det faktisk är något annat. 

Är jag knäpp eller är jag medial? Hur sjutton ska jag hantera det isf? Behöver verkligen hjälp av er!

Annons:
Quenee
2015-10-20 17:56
#1

Är det verkligen ingen som har en aning om vad det är som händer?

Christina_46
2015-10-20 18:13
#2

Det enda jag kan tänka mig att ni kan göra, är att ta hem ett duktigt medium som kan känna in vad besökarna vill säga. Och sedan hjälpa dem som behöver det med en skjuts in i ljuset.

Amandla
2015-10-20 20:17
#3

Quenee, det är nog bra att ha tålamod lite längre än tre timmar.  Folk har saker för sig på dagarna, skola, jobb och så vidare. Du kan också titta igenom tidigare inlägg, leta i Andar/Spöken till att börja med.

Jag ser också att du skrivit liknande inlägg tidigare, kanske hittar du något bra råd i de trådarna?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Quenee
2015-10-20 21:22
#4

Hej, Amanda. Sorry, har varit lite stressad och inte haft så mycket tålamod med någonting idag! Jag vet inte hur man kan se sina gamla inlägg! Är inte så hemma på det här forumet.

Amandla
2015-10-20 21:35
#5

Ingen fara 🙂 Klicka antingen på ditt namn här ovanför vid ditt inlägg, eller så tittar du uppe i högra hörnet, där ser du dels ditt namn och dels en liten ruta bredvid (där ens profilbild finns om man lagt in någon).  Klicka på den lilla rutan så kommer du till din profil. Om du sen ser i den vänstra spalten där så står det "inlägg", där ser du dina senaste inlägg.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Alwyn
2015-10-22 11:27
#6

Ibland har jag också varit störd på nätterna. När jag fått besök som hållt mig vaken har jag sagt rakt ut ungefär: Jag vet att ni finns här och respekterar det, men jag vill att ni tar ett steg tillbaka och låter mig vara tills jag har ork att hantera detta och är redo att ha kontakt med er. Det funkade jättera!

Annons:
Quenee
2015-10-22 12:49
#7

Tack, för hjälpen Amandla!

#6 Alwyn, Jag försöker med det och oftast så funkar det, men ibland inte ;-(

Amandla
2015-10-23 12:53
#8

Visst ja, titta också i Hjälptråden, där finns massor med tips och råd 🙂(klicka på det understrukna ordet för att komma till vårt lexikon)


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Kritan]
2015-10-24 08:42
#9

Det är viktigt att få rätt stöd och hjälp, så du kan få tid att återhämta dig, och sakta komma tillbaka i samhället.

Upp till toppen
Annons: